Jump to content

hele aude computer

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb een hele oude computer met heel veel programmatjes op

ik wil hem eerst en vooral snel laten werken

maar hoe kan ik hem versnellen

en welke programmatjes mag ik zeker niet verwijderen ( windows xp)

ik ga hem dan later een nieuwe kleur geven

nog even een bericht aan een moderator , het moet zijn : ''een hele oude computer '' de titie

Bewerkt: door js007
Geplaatst:

Als je eens opnoemt wat voor programma's erop staan, dan kunnen we misschien bepalen of ze er op moeten blijven staan of niet. Daarnaast is het ook handig om even de specs van je computer te posten, dan weten we met wat voor oud beestje we te maken hebben en of je er überhaupt nog wel iets mee zou kunnen.

Greetz :sigaar:

Snel:

Maak je computer schoon.

Volg deze onderwerp.

Kort:

Download een programma zoals CCleaner of de trial versie van Tuneup Utilities. Deze programma's verwijderen vele (onbelangerijke) rotzooi en Tuneup fixet ook nog je registry.

Download Ad-Aware 2007 Free License. Scan je PC en verwijder de bestanden die ad-aware ontdekt heeft (adaware en spyware).

Verwijder programma's die je niet nodig hebt of bijna nooit gebruikt.

Wat je ook kan doen is je computer helemaal terug resetten naar fabrieksinstellingen. Je programma's gaan weg, de computerinstellingen worden gewoon weer zoals de eerste keer en je hebt een keuze of je je documenten wilt bewaren of niet.

Als jou computer het nog steeds sloom doet, raad ik je aan een nieuwe RAM geheugen te kopen (als jou computer wel een ''zwaardere'' ram aankan).

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Op oude computers kun je goed leren overclocken en je hebt er een snellere pc mee te pakken als je hem teminste niet sloopt :D

Geplaatst:

ik kan nu niet direkt al die programmatjes opnoemen want het duurt 30min om hem op te starten en het is heel laat dus het haat voor morgen of volgende week vrijdag zijn want ik heb een hele drukke week

ik zal nog iets laten weten :tu:

Geplaatst:
ik kan nu niet direkt al die programmatjes opnoemen want het duurt 30min om hem op te starten en het is heel laat dus het haat voor morgen of volgende week vrijdag zijn want ik heb een hele drukke week

ik zal nog iets laten weten :tu:

30 minuten?! :bonk:

Als je toch morgen TuneUp utilities download, volg dit dan:

Meteen als je Tuneup Utilities opent zie je: ''Tuneup Startup Manager''. Als je daarop klikt zie je programma's die Windows opent zodra jij je computer start. Kijk goed naar die programma's. Zitten daar dingen bij waarvan je zegt dat je ze nooit gebruikt (Let op: álleen programma's!), selecteer dan het vakje en druk op delete. Het programma wordt dan niet verwijdert, maar wordt alleen verwijdert van de Startup. Dus je kan het verwijderde programma altijd openen via Start > alle programma's etc.. of als je een shortcut hebt op je bureaublad.

Als je je PC wilt scannen met tuneup:

Open tuneup > Links in het menu: ''Clean Up and Repair'' > Voer disccleaner en Registrycleaner uit.

Succes.

Als het je niet zoveeluitmaakt hoe je Windows eruit ziet, dan kun je ook GameXP downloaden. Dit is een programma die de veeleisende visuele aspecten van Windows XP verwijderd. Dit is natuurlijk te herstellen, maar als je voor prestaties gaat is dit een goed middel.

Mee-opstartpragramma's kun je via de bovenstaanden manieren (in Gangsta's posts) verwijderen, maar ik voeg er eventjes iets aan toe. Je kunt het opstartproces namelijk van je computer boosten met AutoRuns. Kijk daar wat er allemaal niet hoeft worden opgestart, zoals onnuttige programma's. Dit zijn dingen zoals auto-login van Windows Live Messenger/yahoo Messenger, het mee-opstarten van weinig gebruike programma's. Ik zou gewoon de dingen verwijderen die niet noodzakelijk zijn. Zo heb ik alleen de standaardprocessen, de drivers en de antivirus mee laten opstarten. De rest is niet nodig. Ook heb ik nog alle opstartende dingen die een bestand missen weggedaan.

je kunt dit alles nóg dramatischer aanpakken, namelijk met tweaks in je register. Ik heb eventjes gegoogled, en ik heb dit gevonden: KliK! Met deze tweaks kan je computer sneller opstarten. Maar ik raad deze methode niet echt aan omdat als je maar iets verkeerds doet in het register, Windows kapotgaat. Maak dus voor het geval dat een backup van het register. Duurt lang, maar altijd beter dan je hele Windows opneiuw instaleren.

(Wow, volgens mij is dit een van mijn langste posts)

Bewerkt: door ikt

mijn oude computer wil nu niet normaal opstarten ( niet van die programmatjes )

ik kan wel naar een soort hoofdmenu gaan

maar weet iemand hoe ik mijn windows weer goed krijg

mijn computer zegt dat er hardware van mijn computer is verwijderd maar ik heb er nog niet aangekomen aan de hardware

wat moet ik doen

ik wil mijn nieuwe computer eens schoonmaken met die programmatjes en hij zegt ''station G/ niet geldig '' wat betekend dat

Bewerkt: door js007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...