Jump to content

Laag geluid

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een tijdje komt er een laag, raar geluid uit mijn computer. Als ik een tik tegen de kast geef, houd het even op of word het weer erger maar ik word er een beetje gek van.... Het geluid is niet constant, het gaat steeds van harder naar zachter en soms hoor ik het niet. Als ik een tik tegen de kast geef, hoor ik óf een van de hardeschijven of de dvd speler of recorder een geluid maken, wat lijkt op het geluid als je een CD in de drive doet en de motor harder gaat draaien...

Greetz :sigaar:

• 3 weken later...
Geplaatst:
Ga naar Configuratiescherm-Geluiden En Apparaten-Dan ga je het geluid instellen veel succes ermee :Y

ja..... Maar hij heeft het over een geluid IN de pc, die kan je helaas niet in het configuratiescherm aanpassen (correct me if i'm wrong ;) )

Ik vermoed dat je een Acer hebt? die maken namelijk allemaal zowel eens gekke geluiden (overlaatst hebben we er een gehad die graag een auto nabootste :cab: ) Dit geluid zal waarschijnlijk aan je ventilators liggen die harder gaan koelen. Het kan ook zijn dat het je HDD is die nogal bij de oudere versies hoort en verschrikkelijk veel lawaai maakt.. maar die maken meer een rammelgeluidje..

Greetz :cya:

Geplaatst:
Ga naar Configuratiescherm-Geluiden En Apparaten-Dan ga je het geluid instellen veel succes ermee :Y

ja..... Maar hij heeft het over een geluid IN de pc, die kan je helaas niet in het configuratiescherm aanpassen (correct me if i'm wrong ;) )

Ik vermoed dat je een Acer hebt? die maken namelijk allemaal zowel eens gekke geluiden (overlaatst hebben we er een gehad die graag een auto nabootste :cab: ) Dit geluid zal waarschijnlijk aan je ventilators liggen die harder gaan koelen. Het kan ook zijn dat het je HDD is die nogal bij de oudere versies hoort en verschrikkelijk veel lawaai maakt.. maar die maken meer een rammelgeluidje..

Greetz :cya:

je prossesor zit messchien los of er zit een draadje erges wat een fantilator raakt messchien in je voeding of je kast is super staaties

Geplaatst:

De lagers van 1 van je fans zijn versleten.

Je kunt het lokaliseren door alle fans eventjes na te gaan, maak je kast los en houd de fans 1 voor 1 tegen. Doe dit voorzichtig door te drukken op het midden. Stop je je vingers in de bladen dan ben je met de moderne computerfans een snee in je vinger rijker.

Het komt veel voor bij de kleinere fans, zoals die op videokaarten en moederborden.

Heb je de fan, koop een nieuwe als het een gewoon vierkant model is, is dit niet zo vraag dan na bij de fabrikant van het onderdeel. Zorg er wel voor dat je er een fan opschroeft met dezelfde specificaties als de vorige, bij twijfel laat je adviseren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...