Jump to content

test in CLEO 3 ...


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo,

'k heb een vraagje 'k was al een tijdje wat tuts over SCM aan't lezen en toen wou ik het zelf gaan doen . 'k heb al wa ervaring met programeren ( actionscript (in flash) , en VB(A) ) en dit leek me wel eens leuk om te doen en wie weet eens wat missies te maken ... ('k denk dat jullie wel blij zullen zijn een SCM'er erbij te hebben => dat maakte ik toch op uit de tutorial :D )

dus ik was begonnen met een klein probeerseltje (auto spawnen) maar om dat ik geen zin had m'n main.scm te vervangen en ik in de sanny help over CLEO aan't leze was leek me dat een snelle oplossing om rap iets te testen ... dus ik begon en deed wat er in de sanny help stond over CLEO 3 maakte car generator (volgens tut en zelf getypt) en 'compileerde en kopierde ' m'n probeersel zoals het hoorde

hier m'n code

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2492.378 -1667.843 13.34375 angle 90.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0 

zoals je al kan denken werkte het niet maja ... geen probl voor me

dus ik zat me af te vragen of er niet meer code moet staan dan deze 'kale' car generator om het te doen werken (in de tut werkten ze met de gestripte versie van SA, maar dat wou ik niet om te proberen )

reacties graag :)

DANK BIJ VOORBAAT

Bewerkt: door djdieter
Geplaatst:

Ik weet niet of er iets fout is in je CLEO-code, maar ik weet wel dat er een fout in de cargenerator zit:

014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0

0 staat voor niet spawnen, 101 voor wel. Dit moet dus zijn:

014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101

Dan zou je Rhino moeten spawnen.

Geplaatst: (bewerkt)

Als het stukje code wat je laat zien alles is, dan is het ook geen wonder dat San Andreas het niet doet. Je bent sowieso een stripped versie nodig van de main.scm, zodat je een 'leeg' script hebt. Dan kun je er vanalles bijzetten wat je wilt. Voor alle zekerheid heb ik het bestand in de bijlagen gestopt.

De code voor je wagen moet je plaatsen onder het eerste lange gedeelte. ;)

Edit@Donald F. Duck hieronder:

Je hebt gelijk, dom van me. :sst:

stripped.txt

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:
Ik weet niet of er iets fout is in je CLEO-code, maar ik weet wel dat er een fout in de cargenerator zit:

014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0

0 staat voor niet spawnen, 101 voor wel. Dit moet dus zijn:

014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101

Dan zou je Rhino moeten spawnen.

oh ja stom van me bedankt alvast

maar 'k denk niet dat het nu zou werken ...

Geplaatst: (bewerkt)
Als het stukje code wat je laat zien alles is, dan is het ook geen wonder dat San Andreas het niet doet. Je bent sowieso een stripped versie nodig van de main.scm, zodat je een 'leeg' script hebt. Dan kun je er vanalles bijzetten wat je wilt. Voor alle zekerheid heb ik het bestand in de bijlagen gestopt.

De code voor je wagen moet je plaatsen onder het eerste lange gedeelte. ;)

Hij gebruikt ook geen main.scm, maar hij gebruikt CLEO. Daar kun je gewoon gelijk met je script beginnen. Hier meer info over CLEO.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst: (bewerkt)

dus hier maak ik uit op dat het theoretisch gezien zou moeten werken ?

of moet er nog iets bij dat een thread start ofzo?

het compileren en overplaatsen naar gta-directory deed ik zo

quote HELP sanny builder 3 -> CLEO3: scripts :

Finally, the easiest one. Create a new file in Sanny Builder, write the directive $CLEO at the beginning of the file, and compile. The compiled file will be copied into the game\CLEO directory and will have a file extension specified by the directive (.cs by default).

'k ga ff testen en 'k laat wel weten of het werkt

alvast bedankt voor de reacties

EDIT : getest !

'k heb dus getest en dit kwam ik te weten :

Sanny builder 3 : compile en kopieer Report :

MAIN size 0 b.

Max: 200000 b.

Largest mission: 0 b.

Max: 69000 b.

Largest script 0 b.

=> vreemt toch Main size = 0 b. ??? 'k heb toch duidelijk IETS in die file staan ...

na dit te doen => gta opgestart

savegame geladen (2 keer geprob met versch savegames) [niet met nieuw spel geprobeerd ]

net na het laadscherm kreeg ik een foutmelding " in gta_sa.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excusses voor dit ongemak " :S

tja wat moet ik daarvan maken ?

mss kunnen jullie het een testen ?

prob_1__0_.txt

Als ik de help van sanny mag geloven gwn compileren en kopieren doen en dan zou het op z'n plaats moeten staan

Bewerkt: door djdieter
Geplaatst:

weet iemand nog iets meer hierover ?

btw mss een tutorial over CLEO 3 zou wel handig zijn...

kent iemand er een ?

Geplaatst:

vermits ik CLEO niet aan de praat kreeg (nx op internet vond en ik geen reacties meer kreeg )

probeerde ik het dan toch maar met een stripped versie van GTA(van sannybuilder)

Maar hoe ik het ook draai of keer ... het lukt NIET

dit is nu mijn code :

{
 use macro (Ctrl+J) "headsa"
 to insert a file header      
}
{$VERSION 3.0.0000}
var
$PLAYER_CHAR: Player
end // var 
03A4: name_thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
0111: toggle_wasted_busted_check 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
0373: set_camera_directly_behind_player 
01B6: set_weather 0 
0001: wait 0 ms 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 
070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 
01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 
016A: fade 1 time 0 
04BB: select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box 

// put your create_thread commands here



:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here

:MODEL
thread 'MODEL'
014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2477.388 -1664.506 13.3273 angle 90.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101
end_thread


//-------------Mission 0---------------
// put your missions here




//-------------External script 0---------------
// put your external scripts here


bovendien als ik coordinaten kopieer dan zegt hij " niet genoeg parameters " ... vreemd

hulp a.u.b

MVG djdieter

Geplaatst:
Je creëert de thread niet, zo komt de code er nooit.

ah oké 'k zal et eens proberen (ook in CLEO)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...