Jump to content

Vlaanderen en Nederland 1 land ?


nationalist

Vlaanderen bij Nederland ?  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Vinden jullie het een goed idee dat Vlaanderen wordt samengevoegd met Nederland ?

    • Ja dat is een geniaal plan! Zo staan we veel sterker enz...
      14
    • Ja dat zie ik wel zitten! Vlamingen zijn toffe mensen!
      14
    • Neen liever niet, Vlaanderen en Nederland passen gewoon niet bij elkaar.
      30
    • Neen de tijd is daar nog niet rijp voor, later misschien.
      11


Recommended Posts

ik ben geboren als belg en ik zal ook sterven :duh: als een wat doen jullie dan met walonië

belgië is toch een mooi land en uniek :tu::dans: !!!!!!!het moet blijven( zoals het was )!!!!!!!!!!!!!! :dans:

Zoals het was?

Hoe was het dan? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • EXIT

    5

  • VforV

    5

  • Grove St.

    5

  • Phoenyxar

    5

Uiteindelijk is het ook 1 volk :7

Het is vroeger gewoon gesplitst van elkaar. :7

Maar ik denk dat het niet goed meer bij elkaar past ^_^

Teveel verschillende regels enz.

En welke stad moet dan hoofdstad worden? :puh: Amsterdam of Brussel? ^_^

Ik stem dan voor Amsterdam maar ik denk de Belgen voor Brussel.

Brussel natuurlijk! Brussel is bijna dubbel zo groot als Amsterdam, ook is brussel veel "belangrijker" dan Amsterdam wat politiek betreft zeker in Europa.

Er verandert een heleboel in Brussel, en de stad is veel meer dan de EU-wijk of de Noord-wijk. Amsterdam heeft een punt qua cultuur maar op vele ander vlakken overtreft Brussel Amsterdam.

Brussel is robuuster, lomper dat wel, en zakelijker ook, als stad in zijn geheel is Brussel voor mij veel stedelijker dan Amsterdam. De concentratie aan tertiaire activiteiten in het centrum is ongelooflijk! En dat allemaal op wandel afstand van mekaar. Niet verwonderlijk dat de tewerkstelling van Brussel véél groter is dan Amsterdam, zónder grote haven die buiten de stad ligt en zónder die zeer hoge toeristen aantallen.

Brussel is de vele contrasten, mooie groene wijken en grijs en vuil beton.

Amsterdam is in alle opzichten uniek en zeer bruisend maar toch soms een beetje plat ammusement, dat voel je daar ook, de stad ziet er ook veel gezelliger uit dan dat hij op straat echt aanvoelt. Amsterdam is dan wel zéér populair, velen keren teleurgesteld terug. Amsterdam is een stad waar je moet geweest zijn en waar een hele industrie is voor gebouwd.

Brussel is een onbeminde, onderschatte unieke grootstad. Waar zeer veel te vinden is, zeer veel te beleven. Brussel is niet arrogant maar eerder bescheiden. Een stad die je soms niet meteen aanvoelt. Een stad waar je mag zijn wie je bent. ^_^

Amsterdam is groter.

Brussel stad heeft maar 145.917 inwoners.

Amsterdam heeft 739.510 inwoners.

Maar als jij naar het hele gewest kijkt heeft Brussel 1.031.215 inwoners.

Maar Stadsregio Amsterdam heeft dan ook weer meer namelijk 1.354.000 inwoners.

Als je Regio Amsterdam neemt is Amsterdam weer groter.

Maar zoals ik al zei een belg kiest voor Brussel en een Nederlander voor Amsterdam. :7

En Amsterdam is ook veel bekender :Y vraag iemand ergens in Afrika en die kent Amsterdam nog :puh:

Nope helemaal verkeerd, Brussel is de grootste stad van de benelux en ik dacht toch dat Amsterdam zich in de benelux bevind hoor, en Brussel kent iedereen van de wereld dat kan je van Amsterdam niet zeggen hoor, Amsterdam is gewoon een drugstadje met geen politieke waarde wel vind ik dat Amsterdam wel een gezellige stad is maar als hoofdstad... :N , ook is Amsterdam gelijk een provinciestad met grachtjes enz... en Brussel is een echte wereldstad met hoogbouw, zakenwijken, veel verschillende gesproken talen, redelijk 'groot' kwa opp. enz... :tu:

Niet dat dit allemaal zó belangrijk is hoor ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijkt me niet zo handig aangezien ze dacht ik een staatschuld hadden van iets van 129miljard euro. En bovendien wil ik geen enkel stukje aanpassen wat betreft abn enzo. Anders gaan ze misschien allemaal flaams praten op tv en daar heb ik niet zoon trek in.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik het opzich niet een heel probleem, máár ik kan mij soms vreselijk ergeren aan hun bieren praat; moet je maar geen pis zoals heineken drinken etc. bah, dan hoeft het van mij niet en zeker niet als we van de flauwe grappen over en weer gooien. (al zijn die van ons sterker :D) Zonder gekken en dollen. Plus en minpunten;

Plus punten

- Meer land

- Meer bekendheid/macht

- Meer strand (we hebben zelf al genoeg, maargoed)

- Koninkrijk der Nederlanden weer bij elkaar, zoals het was.

Minpunten

- Problemen die nog steeds niet lekker liggen

- Veel te doen om alles vlekkeloos te verlopen

- Vlamen willen uiteraard weer meer macht dan in Nederland

Zelf ben ik van mening dat het opzich wel kan, alleen dat er nogal veel dwars zit. Eerst ons willen opschepen met de kosten van hun afgrijselijke wegen, die wij dan toch bij fusatie mogen opknappen (laat hun dat dus maar eerst doen, voordat wij moeten betalen), Nederlandse nationaliteit moeten ze krijgen, Nederlands kenteken, Nederlandse vlaggen, en uiteraard gewoon de Nederlandse politiek behouden en weg met die Vlaamse overheid (Belgische). Daarnaast vind ik het land nu juist een leuke vorm hebben (soort aapje! :D) en daarnaast hebben we eigenlijk al genoeg macht in de EU, we zijn een klein, maar sterk land.

Zelf ben ik dus tegen een fusatie, mocht het er toch komen, dan graag wel de punten hierboven (geheel Nederlands dus). Oh, en ze mogen uiteraard ook geld geven voor alle politie optredingen toen Nederland en België uit elkaar gingen. (grappie :D)

PS: Het is wel uniek dat zelf nu nog landen bij elkaar gaan zónder oorlog, want al het land is al bezet en iedereen is slim genoeg om nu niet meer aan oorlog te beginnen (behalve Iran, Iraq etc. en uiteraard de eilandjes die niet ondekt zijn)

PS: Niet negatief bedoeld, ik ken genoegen belgen die harstikke aardig zijn hoor! ^_^

Maar er moeten wel duidelijke grensen tussen 'fusatief' worden gezet.

Echt Hollandsch :tu::dans::D

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen:

belgie splitsen:

Vlaanderen wordt een appart land dat waarschijnlijk na een tijd beter gaat fuctioneren als Belgie nu doet.

Wallonie bij frankrijk toevoegen aangezien het alleen niet redt om draaiende te blijven.

Waarom zou Vlaanderen dan bij Nederland hoeven? Er zijn heeeeel veel landjes kleinder dan Vlaanderen die perfect functioneren.

Zelf ben ik van mening dat het opzich wel kan, alleen dat er nogal veel dwars zit. Eerst ons willen opschepen met de kosten van hun afgrijselijke wegen, die wij dan toch bij fusatie mogen opknappen (laat hun dat dus maar eerst doen, voordat wij moeten betalen), Nederlandse nationaliteit moeten ze krijgen, Nederlands kenteken, Nederlandse vlaggen, en uiteraard gewoon de Nederlandse politiek behouden en weg met die Vlaamse overheid (Belgische). Daarnaast vind ik het land nu juist een leuke vorm hebben (soort aapje! :D ) en daarnaast hebben we eigenlijk al genoeg macht in de EU, we zijn een klein, maar sterk land.

Wegen zijn misschien wel slechter maar wij hebben toch geen tijd om daar naar toe te kijken aangezien er alleen maar file's rond Brussel en Antwerpen zijn. en voor de rest alleen bij een ongeluk. Waarom zouden we dan de Nederlandse kenteken moeten aannemen? Ik ben daan voor het Belgische brommmer kenteken (geen), Nederlandse vlag vind ik afschuwlijk en die van Vlaanderen best mooi,

250px-Flag_of_Flanders.svg.png125px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png

misschien een mengeling?

Brussel is wel de belangerijkste stad van de EU,

Bewerkt: door EXIT
Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, ik denk niet dat Nederland de vlag gaat veranderen voor België. De Nederlandse vlag is hetzelfde als toen België nog bij NL hoorde. Daarnaast is het niet de bedoeling dat België aan Nederlandse eigendommen gaat zitten, wij moeten dus niet aanpassen, maar dan dus jullie. Het is ook niet echt fuseren, het is meer hulp geven aan een land dat het alleen niet red, vandaar dat mijn mening is dat alles blijft zoals het is. Het is denk ik niet de bedoeling dat nadat België bij Nederland wordt aangesloten de Belgen in hun handen wrijven en alles eens flink naar Belgische wensen gaan aanpassen, dat gaat voor mij te ver. Het zou kunnen dat jullie dan jullie eigen vlag houden en als een ander soort gebied bij NL horen. En dat Brussel de belangrijkste stad is van de EU vind ik maar een leuk verhaaltje, maar Nederland draait toch echt op het huidige kabinet in Den Haag. ;)

Daarnaast is Luxemburg ook een Hertogdom (absoluut geen Land) en het functioneert ook goed. Geen tot weinig belasting, daardoor is brandstof goedkoop etc. Jullie kunnen vast ook een eigen landje (of wat het dan wordt) beginnen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, ik denk niet dat Nederland de vlag gaat veranderen voor België. De Nederlandse vlag is hetzelfde als toen België nog bij NL hoorde. Daarnaast is het niet de bedoeling dat België aan Nederlandse eigendommen gaat zitten, wij moeten dus niet aanpassen, maar dan dus jullie. Het is ook niet echt fuseren, het is meer hulp geven aan een land dat het alleen niet red, vandaar dat mijn mening is dat alles blijft zoals het is. Het is denk ik niet de bedoeling dat nadat België bij Nederland wordt aangesloten de Belgen in hun handen wrijven en alles eens flink naar Belgische wensen gaan aanpassen, dat gaat voor mij te ver. Het zou kunnen dat jullie dan jullie eigen vlag houden en als een ander soort gebied bij NL horen. En dat Brussel de belangrijkste stad is van de EU vind ik maar een leuk verhaaltje, maar Nederland draait toch echt op het huidige kabinet in Den Haag. ;)

Daarnaast is Luxemburg ook een Hertogdom (absoluut geen Land) en het functioneert ook goed. Geen tot weinig belasting, daardoor is brandstof goedkoop etc. Jullie kunnen vast ook een eigen landje (of wat het dan wordt) beginnen. :)

Ook met alle respect

jij verwacht dus dat als Vlaanderen bij Nederlandt komt, dat de Nederlanders achterover gaan liggen en denkt, zo nu zijn we baas over een groter stuk land, er als ze vereningen worden ze samen een land dat betekend niet dat Nederland hetzelfde blijft en alleen maar groter word, er word dan waarschijnlijk geken welke dingen van Vlaanderen het beste zijn en welke dingen van Nederland het beste zijn, en zo wordt er dan een land gemenkt,

Vlaanderen komt trouwens nooit bij Nederland aangezien het grootste deel van Vlaanderen niet bij Nederland wil, en Vlaanderen zou perfect als een land kunne werken, alleen wallonie kan niet appart fuctioneren en splitsen is eigelijk ook grof

de reden dat er ruzie is dat Wallonie geld kost voor Vlaanderen,

enkele voorbeelden:

in vlaanderen staan er +- 300

in wallonie staan er ongeveer 20

In alle vlaamse scholen wordt Frans geleerd

In heel beperkte groep Walloniese scholen wordt Nederlands gegeven

terwijl de Vlaamingen met veel meer zijn moeten wij toch de Franse taal lere.

Dat vond ik pure onzin want als Je geen Frans kan kan je ook geen hoge diploma halen

Dus ik studeer in Breda om van dat kut Frans af te zijn

Link to comment
Delen op andere websites

PS: Niet negatief bedoeld, ik ken genoegen belgen die harstikke aardig zijn hoor! ^_^

Maar er moeten wel duidelijke grensen tussen 'fusatief' worden gezet.

Echt Hollandsch :tu::dans::D

Ik dus :engel:

Nee even serieus.. Ik zou hier geen problemen mee hebben. Ik ben zelf belg maar merk dat ik echt enorm graag met nederlanders omga. Alleen hun taaltje al vind ik enorm leuk. Ik heb veel vrienden in Nederland zitten en als ik die dan wil bezoeken kost de trein erg veel omdat dat als "buitenland" gerekent word terwijl ik zelf weinig verschil zie. Qua regels en verkeersregels etc. zitten we toch hetzelfde denk ik. Ik heb er in elk geval geen problemen gevonden waar ik me moest aanpassen. Ik versta ze ook makkelijk dus qua samenleving gaat dat allemaal wel makkelijk.

Natuurlijk wat er vaak fout zit, is de politiek. Hoe gaan ze dat dan weer oplossen en wat te doen met Koning Albert II en Koningin Beatrix etc.

Het zijn vaak die dingen en het bestuur dat het natuurlijk zo moeilijk maakt. Wij zijn vrij makkelijk qua inwoners. Zelfde taal, zelfde gewoontes en zijn ook niet echt haatdragend tegen elkaar. Ik zou er dus zeker niks op tegen hebben samen te gaan. Ik zou het zelfs erg leuk vinden om bij jullie mee te horen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dus :engel:

Ehm.. Ja.. bijna.. :D

Alleen hun taaltje al vind ik enorm leuk.

Allé, ik vind uw taal ook erg leuk en rap. :puh:

Het is inderdaad moeilijk wat we dan met de 2 regeringen moeten doen, zelf ben ik redelijk voor het koninklijke huis, het is een leuke toevoeging. Zelf ken ik Albert niet en zal dus snel zeggen dat hij weg moet. Belgische regering was ook laatste tijd negatief in het nieuws dacht ik. En qua regels etc. zitten we op één rij, qua weg, lantaarnpalen etc. (design) en volgensmij wilt Nederland meteen dat de Belgische wegen weer minder verlicht worden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als Belg zeg ik: NEE!!!

Ik heb niks tegen Nederlanders, maar we hebben ons met heel België afgescheurt van Nederland.

En zo moet het blijven.

Tevens ben ik ook tegen de scheiding van Wallonië en Vlaanderen.

Onze culturen vind ik ook verschillen, net zoals we praten of schelden.

grtz

~Victorious~

Link to comment
Delen op andere websites

Als Belg zeg ik: NEE!!!

Ik heb niks tegen Nederlanders, maar we hebben ons met heel België afgescheurt van Nederland.

En zo moet het blijven.

Tevens ben ik ook tegen de scheiding van Wallonië en Vlaanderen.

Onze culturen vind ik ook verschillen, net zoals we praten of schelden.

grtz

~Victorious~

Hier ben ik het niet mee eens victorious. Natuurlijk is het je mening, maar wat je zegt is wel onzin vind ik. "We hebben ons met heel Belgie afgescheurt van Nederland"

Ik denk dat van de mensen die nu in België leven geen enkele persoon dat nog meegemaakt heeft. Dus als je dat als reden gaat nemen vind ik dat dikke onzin. En ja, ik ben zelf belg.

Je ziet zelf (en de rest van de wereld trouwens ook) dat onze regering voor niks trekt. Wallonie en Vlaanderen hebben nu zelfs al een apparte regering, ook al zijn we 1 land. Dan zie ik ook geen probleem in waarom we dan niet makkelijk bij nederland kunnen en wallonie bij frankrijk.

Daarnaast over culturen is helemaal onzin. We zijn buurlanden, zelfde taal, zelfde design etc. en dan ga jij zeggen dat onze culturen anders zijn. Nederland ligt niet in Afrika hoor. Die liggen vlak naast ons. Er liggen zelfs nederlandse dorpjes dichter tegen Antwerpen dan Brussel.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was dan ook mijn mening.

En wil jij zeggen dat onze culturen niet anders zijn?

We spreken dezelfde taal, maar dat wil niet zeggen dat we geen andere gebruiken hebben.

Dan zitten we ook met Koning Albart II en Koningin Beatrix.

Misschien ooit, maar volgens mij is het moeilijk haalbaar.

Dus ik vind nog steeds dat het gewoon niet zou gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was dan ook mijn mening.

En wil jij zeggen dat onze culturen niet anders zijn?

We spreken dezelfde taal, maar dat wil niet zeggen dat we geen andere gebruiken hebben.

Dan zitten we ook met Koning Albart II en Koningin Beatrix.

Misschien ooit, maar volgens mij is het moeilijk haalbaar.

Dus ik vind nog steeds dat het gewoon niet zou gaan.

k ben het met je eens :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...