Jump to content

Vlaanderen en Nederland 1 land ?


nationalist

Vlaanderen bij Nederland ?  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Vinden jullie het een goed idee dat Vlaanderen wordt samengevoegd met Nederland ?

    • Ja dat is een geniaal plan! Zo staan we veel sterker enz...
      14
    • Ja dat zie ik wel zitten! Vlamingen zijn toffe mensen!
      14
    • Neen liever niet, Vlaanderen en Nederland passen gewoon niet bij elkaar.
      30
    • Neen de tijd is daar nog niet rijp voor, later misschien.
      11


Recommended Posts

Dat is toch niet meer dan normaal lijkt me? Nederland is geen eiland in de Stille Oceaan, maar een deel van een verweven internationaal collectief. Geen idee waarom je dat zou aanhalen, want Brussel is in feite maar een de facto hoofdstad. Beslissingen worden evengoed genomen in Strassbourg (hoewel het merendeel hier wel zetelt natuurlijk)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • EXIT

    5

  • VforV

    5

  • Grove St.

    5

  • Phoenyxar

    5

Indien dit zou gebeuren met Vlaanderen en Nederland samen, dan vrees ik voor een buitengesloten gevoel door de Nederlanders aangezien ze dan meer macht zouden hebben dan het "kleiner" Vlaanderen. Zo denk ik dat alles zal aangepast worden aan Nederlandse vormen (onderwijs, wegennetwerken, enzovoort) en dat alles zal beslist worden in Den Haag/Amsterdam... :ch:

Gezien jullie snelwegen is dit nog niet eens een heel slecht idee :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn natuurlijk dingen die niet over 1 nacht ijs gaan, of je moet net zoals in de Krim een militaire interventiemacht sturen en zorgen dat het vlaamse deel van militairen z'n wapens neerlegt etc. :D

In de eerst genoemde instantie moet het wel een oplossing zijn, waar alle landen te vrede mee zijn, geheel België en evt. de landen die de stukjes annexeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Indien dit zou gebeuren met Vlaanderen en Nederland samen, dan vrees ik voor een buitengesloten gevoel door de Nederlanders aangezien ze dan meer macht zouden hebben dan het "kleiner" Vlaanderen. Zo denk ik dat alles zal aangepast worden aan Nederlandse vormen (onderwijs, wegennetwerken, enzovoort) en dat alles zal beslist worden in Den Haag/Amsterdam... :ch:

Gezien jullie snelwegen is dit nog niet eens een heel slecht idee :7

Wegen in Nederland is zeer klein ingedeeld (persoonlijke mening) :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je bij Maasmechelen (of Hasselt, misschien wat bekendere stad) de grens over gaat moet je zowat potholes ontwijken tijdens het rijden, zó erg is de weg..

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Dat doen we nu eenmaal bij de grenzen, om de Nederlanders schrik aan te jagen zodat ze terugdraaien! :3

Ach, ik weet soms echt niet waarover men zeikt. Die pothole-wegen waar men op doelt ben ik nog nooit tegengekomen (of het is in/naast een veld) Ons snelwegennet is een van de oudste en grootste op de planeet, het is inderdaad geen biljart zoals de nieuwe snelwegen in Nederland dat zijn, maar zo perfect hebben we ze niet nodig lijkt me. Twee jaar terug is het Viaduct gerenoveerd, de tunnels onder St-Leonard en Les Quatres Bras mogen vernieuwd worden, maar verder... I dunno.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Het zou een investering zijn waarbij je nooit winst zal gaan maken. De staatsschuld van België komt dan bij Nederland op en dan heb je een behoorlijke schuld, kan ik je wel vertellen.

Staatsschuld Nederland: 459.230.300.000 (op moment van schrijven, stijgt 480 euro per seconde)

Staatsschuld België: 387.337.000.000 (op moment van schrijven, stijgt 507 euro per seconde)

Financieel gezien niet de beste keus om dit door te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou een investering zijn waarbij je nooit winst zal gaan maken. De staatsschuld van België komt dan bij Nederland op en dan heb je een behoorlijke schuld, kan ik je wel vertellen.

Staatsschuld Nederland: 459.230.300.000 (op moment van schrijven, stijgt 480 euro per seconde)

Staatsschuld België: 387.337.000.000 (op moment van schrijven, stijgt 507 euro per seconde)

Financieel gezien niet de beste keus om dit door te zetten.

Bedankt voor de gedetailleerde cijfers! :7

Link to comment
Delen op andere websites

Jaaaaren geleden had ik hier ook op gereageerd, zonder een echte mening. Dus doe ik dat nu even ... :puh:

Persoonlijk zie ik geen voordelen en ook geen nadelen als Vlaanderen bij Nederland zou aansluiten. Daarom zou ik zeggen, nee, niet doen. We worden er niks beter op, dus ik zie alles liever zoals het nu gewoon is. We moeten ook niet het probleem van Vlaanderen, ons probleem maken. Wat ze daar doen, moeten ze lekker zelf weten. Dat ze liever onafhankelijk worden van Wallonië, allemaal hun probleem. Daar wil ik als Nederlander niet mee zitten (en ik wil ook ZEKER niet dat mijn belastinggeld daar naar toegaat). :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het wel zitten, het wordt dan een groter land, en veel meer inwoners.

Maar er zijn toch teveel meningsverschillen in het geloof, en te onoverzichtelijk.

Meningsverschillen in het geloof? :7 :7

Voor mijn part mag het blijven zoals het nu is. Als Vlaanderen en Nederland samen één land zouden worden ben ik bang dat de Belgen zich nog steeds Belg gaan voelen en de Nederlanders zich Nederlands. Dan kan je dus net zo goed gescheiden blijven van elkaar, aangezien daar geen enkel voordeel mee te behalen is.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...