Sjorszzz Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Weet iemand hoe je achter je eigen IP adres kan komen zonder dat je verbinding met internet hebt? Ik heb ergers een keer gelezen dat dat kan met een command in de opdrachtpromp of zo iets, het zwarte DOS venster. Maar weet iemand hoe? Maar het gaat wel om windows vista. Alvast bedankt. Reageren
Galiorix Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Als je geen verbinding met het internet hebt, heb je geen IP adres Het IP adres hang af van je internet aansluiting, niet je computer. Greetz Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 beetje dom niet? gtaforum.nl is op het internet. dus internet heeft hij sowieso wel. en er is maar 1 ding dat ik kan bedenken. en dat is 2x op runescape inloggen. de 2e keer staat het boven in het schermpje Reageren
PatrickW Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Soms wel hoor .. Dat kun je in de "zwarte" CMD box opvragen met "ipconfig" Nadeel is wel dat dit in het geval van een lokaal netwerk het lokale IP adres is, en dat is vaak anders als het externe IP adres dat je op het internet gebruikt. Mocht je wel internet hebben dat kun je op http://whatismyip.com/ zien wat je externe IP is. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Ga naar Start en typ in het balkje onder 'cmd'. Typ dan in het opdrachtprompt 'ipconfig' en druk op Enter. Zoek dan naar (ik dacht) IPv4 adres. Daar staat het. PS: Ik dacht dat dat niet je externe ip is maar je interne (of andersom). Ook weet ik niet zeker of het het IPv4 adres is, lang geleden dat ik het gebruikt had. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 (bewerkt) Ja daarom juist als ik met m,n labtop op internet ga en ik doe dit thuis dan heb ik een andere ip dan als ik op school op internet ga terwijl het wel gewoon steeds de zelfde pc is. Ik wil dit graar weten om mijn server online te houden. Maar als ik dus op een ander netwerk ga met mijn labtop staat hij dus ook niet meer online? Daarom wil ik mijn eigen IP adres weten. En dus niet die van het netwerk waar ik momenteel op zit. Als het goed is heeft elke pc ook een eigen IP en dus ook zonder internet bierbuikje!!! Bewerkt: 16 maart 2008 door sjors12345 Reageren
PatrickW Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Als je een laptop in verschillende netwerken gebruikt, kun je geen vast IP adres hebben, maar heb je een andere IP, afhankelijk van welk netwerk je inhangt. Dit krijg je via het zogenaamde DHCP protocol van een server in het netwerk waar je aankoppelt. Een IP adres , (zeker degene waarop je bereikbaar bent op het internet) is niet 1 op 1 gekoppeld aan een PC, maar is dus afhankelijk van het netwerk via welke je het internet opgaat. Een server die op zo'n pc of laptop draaitr zal dus ook telkens voor mensen onder een ander IP adres beschikbaar zijn. Reageren
Galiorix Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 (bewerkt) Geen een computer heeft een eigen, uniek IP adres. Je hebt wel een eigen adres binnen een netwerk, maar als je je computer af zet en na de volgende dag weer aan zet, is die ook anders. Het is wel vast te zetten, maar dat is alleen aan te raden als je alleen op je eigen netwerk blijft omdat je anders in de knoei komt met het internet IP adres van iemand anders. Het is dus niet mogelijk om je SA:MP server online te houden op dezelfde IP als je ook op andere netwerken gaat. Greetz Edit:Mijn excuses voor deze deels nuttloze post.... Ik zag niet dat PatrickW aan het posten was... Bewerkt: 16 maart 2008 door Galiorix Reageren
The Wizard Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Ga naar Start en typ in het balkje onder 'cmd'. Typ dan in het opdrachtprompt 'ipconfig' en druk op Enter. Zoek dan naar (ik dacht) IPv4 adres. Daar staat het.PS: Ik dacht dat dat niet je externe ip is maar je interne (of andersom). Ook weet ik niet zeker of het het IPv4 adres is, lang geleden dat ik het gebruikt had. Typ dan in het opdrachtprompt ipconfig/all dan heb je alles Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 (bewerkt) Een computer heeft wel een vast adres, met name een mac adres. Een MAC-adres is een uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernet-netwerk wordt toegekend. Meer info : MAC staat voor "Media Access Control" en wordt ook wel hardware-adres genoemd. Het zorgt ervoor dat apparaten in een ethernet-netwerk met elkaar kunnen communiceren. Vrijwel ieder netwerkapparaat heeft een vast, door de fabrikant bepaald MAC-adres. Het MAC-adres wordt meestal in hexadecimale vorm aangeduid, bijvoorbeeld 00:0C:6E:D2:11:E6. In deze door de IEEE 802-standaard bepaalde nummering (MAC48) zijn er 281.474.976.710.656 (2566) unieke mogelijkheden. Er is al een nieuwe standaard omdat wordt verwacht dat de unieke nummering ooit 'op' zal raken. In principe dient elk apparaat een uniek MAC-adres te hebben en mogen er geen 2 dezelfde zijn in een netwerk. Dit wordt bereikt door aan elke fabrikant van netwerkapparatuur een verschillend bereik van adressen toe te kennen. De fabrikanten mogen elk adres maar eenmaal gebruiken. Netwerkverkeer op een lokaal netwerk maakt gebruik van de MAC-adressen van de aangesloten computers en andere netwerkapparaten. Een netwerkswitch onthoudt de MAC-adressen van de op de verschillende poorten aangesloten apparatuur, zodat verkeer tussen twee betrokken systemen doorgeschakeld kan worden en niet over alle kabels in een sternetwerk hoeft te worden gestuurd. Dit is erg bevorderlijk voor de snelheid van het netwerk. Sommige internetproviders gebruiken het MAC-adres om hun klanten te kunnen identificeren. Als de internetverbinding niet meer werkt na het installeren van een nieuwe computer of netwerkkaart, dient men de provider te vragen een ARP-flush aan te vragen, of kan men met een softwarematige truc het vorige MAC-adres nabootsen (spoofen). Het gebruik van MAC-adressen in een draadloos netwerk om de authenticiteit van gebruikers te controleren is door de mogelijkheid van nabootsen geen oplossing voor een perfecte beveiliging. Bewerkt: 16 maart 2008 door .:TOM:. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.