Jump to content

De dode blauwe scherm

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Op de pc van mijn vader krijgt telkens de dode blauwe screen na de BIOS.

Er kan niks hersteld worden, dus dan maar Windows XP opnieuw installeren.

Ok, geen probleem, alle bestanden opgeslagen op een usb-stick.

Daarna de cd met xp erop in de cd lade zetten en de pc laten opstarten vanaf de CD-ROM.

Dan krijg ie de instalprocedure, maar daarna alleen een leeg zwart scherm!

De cd-dvd-speler draait ook niet meer, alleen een zwart scherm!

De specs zijn in orde.

Pentium4 2.80 GHz

80 GB HD

1024 MB ramgeheugen

CD/DVD-speler.

De windows XP is Windows XP Profesional Edition SP2

Geplaatst:

dat is de Unmountable* Boot Volume.

Je moet dan je PC CD erin steken en dan komt

Hij als het goed is in de setup.

Succes! :tu:

*Mijn Naam :7

Geplaatst:
dat is de Unmountable* Boot Volume.

Je moet dan je PC CD erin steken en dan komt

Hij als het goed is in de setup.

Succes! :tu:

Dat deed ik al :7

De Setup begint maar daarna alléén een zwart lege scherm.

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer eens Ultimate Boot Cd. Downloaden en branden op een cd en je computer daarmee opstarten. Probeer met behulp van tests, waarover je meer op de website kan lezen, te achterhalen of je een hardwareprobleem hebt, wat ik persoonlijk denk. Er staan heel veel tests op, voor geheugen, processor, moederbord, harde schijf, etc. Succes! :)

Edit: Kan je nog wel gewoon in je BIOS komen?

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst: (bewerkt)
Probeer eens Ultimate Boot Cd. Downloaden en branden op een cd en je computer daarmee opstarten. Probeer met behulp van tests, waarover je meer op de website kan lezen, te achterhalen of je een hardwareprobleem hebt, wat ik persoonlijk denk. Er staan heel veel tests op, voor geheugen, processor, moederbord, harde schijf, etc. Succes! :)

Edit: Kan je nog wel gewoon in je BIOS komen?

Nou, ik weet wel hoe je de pc kan laten opstarten via de cd-rom.

Dus heb ik dat in de BIOS aangegeven, dus ik stop de cd in de lade.

Dan krijg ik iets in de richting:

"De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd, een ogenblik geduld alstublieft..."

Dan krijg je de blauwe scherm dat aanduidt dat van de cd komt.

Er worden bestanden geinstalleerd, maar later na een minuutje ofzo, krijg ik alleen

een zwarte scherm voorgeschoteld.

Zoals ik al makkelijk heel veel tuts heb gevolg via Google, ik doe dan precies, maar krijg nooit

de gele laadbalk van de Setup.

Aan de hardware kan niks aan liggen want hij heeft altijd goed gewerkt.

Ik kan nog in de BIOS komen.

Bewerkt: door GTA_XP
Geplaatst:
(...) Aan de hardware kan niks aan liggen want hij heeft altijd goed gewerkt. (...)

Hardware kan altijd plotseling de geest geven, wat je er ook mee doet. Ik zou trouwens gewoon met je pc naar een computerzaak gaan, want ik denk dat ze daar eerder een oplossing hebben. Naar mijn mening is het een groot probleem en misschien niet zomaar op te lossen. :N

Geplaatst:
(...) Aan de hardware kan niks aan liggen want hij heeft altijd goed gewerkt. (...)

Hardware kan altijd plotseling de geest geven, wat je er ook mee doet. Ik zou trouwens gewoon met je pc naar een computerzaak gaan, want ik denk dat ze daar eerder een oplossing hebben. Naar mijn mening is het een groot probleem en misschien niet zomaar op te lossen. :N

Volgens een pczaak is de hardware in orde :7

Géén kapotte hardware of iets anders.

De Windows XP is zo koppig om zich te kunnen installeren.

Geplaatst:

Schroef zelf de PC kast eens los en kijk of je opengeknapte condensatoren ziet. Dat kan heel goed een aanleiding zijn van BSOD's. Deze bevinden zich vaak rond de processor. Een hardware-shop kijkt hier makkelijk overheen omdat het niet vaak voorkomt.

Kijk ook hier om foto's te zien hoe het er ongeveer uit ziet.

Zijn ze opengebarsten? Nieuw moederbord is dan de oplossing. Is heel moeilijk te herstellen (maar als je handig bent met solderen (ook echt handig) dan kan het wel, maar de printplaten zijn meestal multilayer en loodvrij, dus je zult een hete bout nodig zijn) en zeker duur. Duurder dan een nieuw moederbord.

Geplaatst:
De Windows XP is zo koppig om zich te kunnen installeren.

Dan gebruik je tog linux :puh: Wat het ook nog kan zijn is een bios virus, maar die zijn heel zeldzaam. Zo'n virus kan je weghalen door de bios van een andere pc op jouw pc te kopieren. Maar dan kan die andere pc ook weer geinfecteerd raken. Maar als je pc een beetje goede virusscanner had zal er wel geen bios-virus zijn.

Geplaatst:

Ik hoorde dat je een bootable cd nodig hebt.

Is dat waar of ben ik in de zeik genomen?

En nee, heb alles laten controleren, de systeem is stabiel, de hardware ook.

Niks kapot of eraf.

Geplaatst:

Heb je die Windows XP CD al in je eigen PC uit geprobeerd?

Als je 'm er in doet en je krijgt ook een zwart scherm is je CD gewoon verrot en moet je of een nieuwe aanvragen of gewoon 'de makkelijke manier' een nieuwe regelen. (Als je die CD er in doet begint ie heus niet gelijk met het formatteren of installeren van een nieuwe Windows, hij gaat eerst naar een hoofdmenu met keuzes als ie daar wel komt op jou PC, ligt het toch echt aan de PC van je vader.)

Geplaatst:

Dat deed ik al :7

De Setup begint maar daarna alléén een zwart lege scherm.

maar hoelang blijft dat swcherm dan precies hangen? Hij hoort nl ff een zwart scherm weer te geven, dat zit gwoon op de windows instalatie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...