Daffy Duck Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 Ik ga een nieuwe computer kopen en ik heb 3 computers gevonden. Hieronder staan de specificaties. Welke is het beste. (en ik wil geen zelfgebouwde computer) Fujitsu Siemens Scaleo Pa 2533 Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 GHz Geheugen: 3 GB Videokaart: GeForce 8400 GS Harde Schijf: 750 GB Ik heb de specificaties hier vandaan. Acer Aspire M3100 Phenom Processor: AMD Phenom 9500 Quad Core 2.2 GHz Geheugen: 3 GB (2x1GB en 2x512 MB) Videokaart: ATI HD 2600 PRO 512 MB dedicated geheugen Harde Schijf: 500 GB Ik heb de specificaties hier vandaan. Acer Aspire M5100 Phenom (volgens zo'n ventje van de BCC is het een goede gamecomputer) Processor: AMD Phenom 9500 Quad Core 2.2 GHz Geheugen: 4 GB Videokaart: ATI HD 2600 PRO 512 MB dedicated geheugen Harde Schijf: 500 GB Ik heb de specificaties hier vandaan. Welke van de 3 computers is de beste computer? Ik gebruik de computer vooral om gamen. En zijn de videokaarten geschikt om zware games op te spelen. En is de AMD Athlon 64 X2 5000+ een goede processor? En nu mijn laatse vraag: met welke processor van Intel kun je de AMD Phenom 9500 Quad Core vergelijken? Reageren
osmgek11 Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 Welke van de 3 computers is de beste computer? ik zou zelf voor de laatste gaan omdat hij lekker veel werkgeheugen heeft. en een quadcore. en hij is even duur als de tweede pc en die heeft maar 3 gb. En zijn de videokaarten geschikt om zware games op te spelen. je zou er games zoals crysis mee kunnen spelen. maar verwacht niet dat je het op high kan spelen. En is de AMD Athlon 64 X2 5000+ een goede processor ja het is best een goeie procesor kwa prijs/prestaties. (en ik wil geen zelfgebouwde computer) waarom wil je dat niet. ? dan heb je veel meer voor je geld Reageren
Schno009 Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 Ik zou zeker voor de laatste gaan. Hij is sneller dan de 2e, door het extra geheugen. Dat is overigens ook wel prettig met Vista erop. Buitendat heeft Acer ook een buitengewoon goede service (in mijn ervaringen). Maar net zoals osmgek11 zegt, een eigenbouw pc kom je meestal veel goedkoper mee uit. Je hoeft hem niet zelf te bouwen, bij webwinkels als Alternate (en misschien wel je lokale PC-boer) kunnen alles voor je in elkaar steken voor een kleine vergoeding. Reageren
kevboy09 Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 (bewerkt) Hoi hoi, Ik heb ook ff gekeken en ik ben het met de rest eens. Zelf zou ik niet een kant-en-klare computer kopen, jij krijgt meestal nooit de drivers bijgeleverd. Er zit dan wel garantie op, maar dan duurt het ook weer een tijd voor dat je je computer weer eindelijk terug hebt. Welke computer moet het worden van de 3? Ik zou voor de Acer Aspire M5100 Phenom, want acer is een goed merk! Werkgeheugen 4 gb is ruim voldoende, zeker voor Vista Wat ik vind van de videokaart! Zelf zou ik deze video kaart niet nemen, ik ben niet echt van de ATI merken. Ik draai nu men pc op een GeForce 8500 met 512 mb. Deze videokaart kan makkelijk spellen aan zoals Crysis . Harddisk Harddisk is ruim voldoende voor games. Zelf heb ik maar 320 gb, maar ik krijg binnenkort 1 tb ( 1000 gb ) Als je een snelle en goede pc wilt, zou ik is langs Powerline gaan. Je kan daar je onderdelen zelf kiezen en zij kunnen het voor jouw in elkaar zetten. Ze doen het ook nog gratis ( ik kon het wel doen, maar ik zet alles zelf in elkaar ). Voor de rest zou ik nog zoeken bij andere zaken die computers verkopen. Ik heb hier nog een aantal internet zaken voor je: Paradigit Powerline Veel suc6 verder. kevboy09 Bewerkt: 22 maart 2008 door kevboy09 Reageren
Daffy Duck Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 maart 2008 Bedankt voor jullie reacties, ik wil geen zelfgebouwde pc omdat dat van mijn ouders niet mag. Ik denk dat ik de computer ga kopen die jullie me hebben aangeraden, de Acer Aspire M5100. Maar ik mag van mijn ouders ook hun pc hebben. Hieronder de speficaties van die pc: Processor: Intel Core 2 Duo Processor E4500 Geheugen:2 GB Harde schijf:500 GB Videokaart:ATI Radeon HD 2400 PRO 256 MB Ik heb de specificaties hier vandaan. Ik denk niet ik hun pc neem, want de processor, het geheugen en de videokaart zijn zwakker. Maar is pc wel goed genoeg om goed te kunnen gamen? Reageren
osmgek11 Geplaatst: 23 maart 2008 Rapport Geplaatst: 23 maart 2008 ik zou dan die pc van je ouders nemen. en daar een nieuwe videokaart inzetten. kost je mischien maar 100 euro Reageren
moechy Geplaatst: 23 maart 2008 Rapport Geplaatst: 23 maart 2008 Maar als hij zelf geen pc mag samenstellen mag hij waarschijnlijk ook geen videokaart kopen. Mssch de 8600 GS kopen? Ikzelf heb een 8800 GTS 640 Mb en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden mee. Zolang je regelmatig nieuwe drivers downt isser geen prob Reageren
osmgek11 Geplaatst: 24 maart 2008 Rapport Geplaatst: 24 maart 2008 de prijzen van de ATI Radeon 3850 & ATI Radeon3870. worden weer verlaagt de 3850 gaat zo`n 85 euro kosten en de 3870 z`on 100 euro. Reageren
Daffy Duck Geplaatst: 17 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2008 *bump* Ik neem de computer van mijn ouders niet, ik ben erachter gekomen dat die pc maar 1 gb geheugen heeft. Maar ik heb weer een nieuwe pc ge zien, namelijk deze, hieronder even de specs: Processor: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz Geheugen: 4 GB Harde schijf: 500 GB Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT 512 MB Deze lijkt heel erg op de Acer ASM 5100 maar deze heeft een Intel processor en een Nvidia videokaart. Dus welke is beter? De Acer of deze Compaq computer? Reageren
osmgek11 Geplaatst: 17 april 2008 Rapport Geplaatst: 17 april 2008 ik kies dan voor deze Processor: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz Geheugen: 4 GB Harde schijf: 500 GB Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT 512 MB omdat de: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz sneller is dan die 9500 van AMD en de Nvidia GeForce 8600 GT 512 MB is net wat sneller dan de ATI HD 2600 PRO 512 MB Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.