Jump to content

Snelheid van internet.

Recommended Posts

Geplaatst:

Op mijn computer staat dat de snelheid van mijn internet 54.0 Mbps is maar als ik iets download is de snelheid nooit hoger als 103/104 kb/s weet iemand hoe dit komt?

Geplaatst:

54 mbps is van je netwerk (alle computers in het huis). En de 100 KB/s is alles wat buiten je huis gaat.

Geplaatst:
En is die 100kb/s te verhogen zo ja:hoe?

Een duurder pakket nemen bij je internet provider (dus meer betalen).

Geplaatst:

Nee, dat is niet echt snel. Ik denk dat je draadloos internet hebt. Radiosignalen kunnen namelijk niet meer dan 54 MBps aan, meer kan echt niet. Met (glasvezel)kabels is de snelheid bijna oneindig. Je kunt er voor kiezen om een kabel netwerk in huis aan te (laten) leggen, maar als je internet abbonement niet sneller is dan 54 MBps dan heeft dat niet veel nut. Is je abbonement wel sneller dan 54 MBps, dan zou een kabelnetwerk zijn nut kunnen bewijzen.

Geplaatst:

Maar zelfs als je die 54Mbps sneller zou maken zou dat geen invloed hebben op de snelheid waarmee je van het internet download. Die 54Mbps telt alleen voor alles binnen het huis zoals Jarno al zei.

Geplaatst:

Ik heb ook een bandbreedte van 54mbps. Ik heb trouwens een draadloze verbinding, en het bereik is altijd ongeveer 66%, dus ik denk dat er onderweg veel data gaat verloren. Als ik download kan ik een snelheid van 430 KB\sec halen (alleen als de servers snel zijn)

Geplaatst: (bewerkt)

Als je de werkelijke snelheid van je internet wilt weten, kun je altijd naar Speedtest.nl gaan en op deze button klikken:

testdownload.gif,

Bewerkt: door T@rget
Geplaatst:
Als je de werkelijke snelheid van je internet wilt weten, kun je altijd naar Speedtest.nl gaan en op deze button klikken:

testdownload.gif,

Deze geeft een lagere snelheid aan dan andere sites, en ook download mijne sowieso sneller. Deze is veel betrouwbaarder:

http://speedtest.bbned.nl/

Geplaatst:

54mbps is meer dan genoeg om op internet te gaan. De meeste servers kunnen niet naar elke client genoeg uploade om de client 54 mbps te laten gebruiken.

Als je aan 1mbps kan ontvangen dan zit je al meer dan goed hoor. Ikzelf hier heb draadloos een ontvangst van variërend 1mbps tot 18mbps er zitten nogal wat factoren tussen de draadloze zender en ontvanger die veranderen dus daarmee verandert het vaak. En ik kan toch wel snel downloaden.

Volgens deze test: klik hier (die beter is aangezien je zelf een server kan kiezen die dicht bij jouw staat)

Als ik een server neem die hier in België staat dan krijg ik dit:

250666657.png

(Als mijn draadloos internet 10mbps ontvangst had)

Maar wat blijkt dus dat de belangrijkste factor van het trage downloaden niet bij jezelf ligt maar heel heel vaak bij de servers waar je vanaf download.

En bij een server in Nederland had ik zelfs een hogere download en gelijke upload. Maar als je bij die speed test dus 1mbps haalt denk ik niet dat je te traag download als je gewoon normale dingen download.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...