Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb besloten weer aan de slag te gaan met CS3. Ik heb bij Deviantart een mooie Brush opgeslagen maar als ik op: "Load Brushes" klik bladert hij wel maar mijn opgeslagen afbeelding is nergens meer te bekennen. Ik heb duidelijk bij "mijn afbeeldingen" opgeslagen maar daar zie je enkel maar een paar standaard afbeeldingen. Het lukte vroeger altijd wel om ze te vinden. Weet er iemand hoe ik m'n brushes weer kan vinden?

Bewerkt: door Jay;
Geplaatst:
Weet er iemand hoe ik m'n brushes weer kan vinden?

Je verhaal is wat verwarrend. Je geeft eerst aan dat je een brush hebt gedownload, maar later spreek je over een opgeslagen afbeelding. Afbeeldingen kun je sowieso niet laden als brush, dit kan enkel wanneer het bestand een '.ABR' extensie heeft. Een brush moet dus ook een '.ABR' extensie hebben.

In ieder geval zou je de brush handmatig kunnen installeren. Pak de brush uit (een ingepakt bestand wordt niet gezien) en kopieer het '.ABR' bestand naar: 'C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS3\Presets\Brushes'. Start vervolgens Photoshop opnieuw en bekijk of de brush in het lijstje van de overige te kiezen brushes staat.

Geplaatst:

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb mijn brush in een "ABR bestand" opgeslagen. Als is de functie: "Load Brushes" gebruik kan ik bladeren en zie ik mijn "ABR bestand" ook. Ik klik er natuurlijk op maar er gebeurt helemaal niets. Dat is eigenlijk mijn probleem.

Geplaatst:

Dan zou ik hem eens in een andere map plaatsen, of een andere brushset downloaden en die in dezelfde map plaatsen. Als je die andere dan wel kan laden, dan is er iets mis met de brushset die je probeert te laden, wat het dan kan zijn weet ik niet als het gewoon een .abr bestand is. Als die andere brushset het dan ook niet doet, dan ligt het denk ik aan de map waar ze in staan, en dan zou ik ze even naar je desktop verplaatsen ofzo ;)

Geplaatst:

Ik heb ze in verschillende mappen geplaatst waaronder "mijn documenten". Ik zie ze wel maar als ik erop klik zie gebeurt gewoon helemaal niets. Ik kan wel een screen posten maar dan zal het probleem zich nog niet duidelijk maken omdat je het klikken natuurlijk niet kan zien. Verder heb ik verschillende brushes gedownload van verschillende sites en ik heb hier precies hetzelfde probleem.

Als ik klik krijg ik wel een soort "refreshbeweging" over mijn CS3. Ik kan het niet helemaal uitleggen maar jullie kennen het wel, die kleine beweging over je pagina als je refresht.

Geplaatst:
En als je het .abr-bestand opent, wat gebeurt er dan?

Dan opent Photoshop maar zonder de brushes erbij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...