Talietje Geplaatst: 24 maart 2008 Rapport Geplaatst: 24 maart 2008 Wat is de grootte van een template? zonder scroll balkjes Reageren
Woetsha Geplaatst: 24 maart 2008 Rapport Geplaatst: 24 maart 2008 Hangt er van af, ieder template is anders. Maar ik denk dat je bedoeld het scherm van je browser, dat is ook bij iedereen anders want iedereen heeft niet dezelfde scherm. Als je een website wil maken en je wil de volledige scherm dan kan je ook met precenten werken. vb: Heel de pagina breedte: <table width="100%"> <tr> <td>voorbeeld</td> </tr> </table> De helft van de pagina: <table width="50%"> <tr> <td>voorbeeld</td> </tr> </table> Reageren
Argon Geplaatst: 25 maart 2008 Rapport Geplaatst: 25 maart 2008 Inderdaad dit hangt af van de resolutie waarmee gewerkt wordt. Meeste mensen zitten ondertussen wel al op 1024px breedte maar het hangt er natuurlijk vanaf wat de doelgroep van je site is. Als de doelgroep bijvoorbeeld gamers zijn dan kan je makkelijk gaan voor een breedte van 1000px niet veel gamers zullen een kleiner scherm hebben en dus met een horizontale scroll bar zitten. Maar als je site gaat over bijvoorbeeld informatie voor oudere mensen (weet ik veel ) dan kan het zijn dat deze nogal een lage resolutie gebruiken om alles goed te zien en dat je best je site maar 600px breed maakt. Het handigste is dus om een vaste breedte te nemen bijvoorbeeld 850px lijkt me wel mooi voor de meeste sites en dat te centreren. Met precenten kan je ook hebben dat als een scherm te klein staat dat je echt een veel te smalle site hebt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.