Jump to content

Physics Engine


abruzzese

Recommended Posts

Gamesite,s schrijven al een tijdje dat de Physics Engine flink is verbeterd tegenover de vorige GTA reeks en dat is ook lochisch na 4 jaar .

Vooral het coversysteem en vechtsysteem is flink aan gesleuteld bij GTA IV en de verwachtingen zouden dan ook hoog zijn .

Nu ik The Godfather : Don's Edetion ( PS3 ) aan het spelen ben valt mij al op hoe goed het coversysteem is verwerkt zoals tegen muren schuilen en achter grote voorwerpen waar je achter kan veschuilen , het werkt gewoonweg fantastich .

Het vechtsysteem van de The Godfather : Don's Edetion is ook prima uitgewerkt en zijn er velen mogenlijkheden .

Het verschil van GTA San Andreas tegenover The Godfather : Don's Edetion is al groot te noemen en ik vind dat de The Godfather : Don's Edetion een goede Physics Engine heeft gebruikt en dat voor een game van meer dan een jaar oud .

Nu twijfel ik toch wel of de Physics Engine van GTA IV velen malen beter zou zijn dan de Physics Engine The Godfather : Don's Edetion ?

Wie The Godfather : Don's Edetion nog niet heeft gespeeld kan er natuurlijk niet over oordelen en wie een Playstation 3 heeft zou deze game eens moeten spelen ( als je van freeroaming houd ) .

Ik betwijfel of GTA IV velen malen beter zou kunnen zijn .

Link to comment
Delen op andere websites

Physics zijn iets anders als een coversysteem hoor. GTA IV maakt gebruik van euphoria, een simulator

Ja, en dat is niet eens een physics engine. Het beinvloed wel de animaties natuurlijk voor het vechten e.d.

Maar waar de topicstarter het over heeft en hij hier in verband brengt met een physics engine snap ik niet helemaal, het heeft er totaal niks mee te maken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Met Euphoria heb je een Physics engine die elke keer zelf uitrekent hoe iemand uit zijn positie valt (Of te wel, als iemand loopt en je slaat hem, rekent de engine uit hoe het lichaam van de persoon reageert op de klap). The Godfather heeft geen Euphoria, en zal dus niet beter zijn dan GTA IV (althans, dat is de verwachting).

Het coversysteem maakt dus geen gebruik van euphoria, en zal misschien niet veel verschillen. Maar, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de kwaliteit van GTA IV. De verwachtingen zijn zeer positief.

@hierboven: Euphoria geen physics engine??

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

RAGE zorgt voor Gta 4 voor de phycics..

RAGE is de game engine, die grafische engine. De euphoria engine zorgt voor de phisics, waardoor je nooit een model op een zelfde manier zal zien doodvallen.

En het cover systeem van GTA IV is gelijk aan uncharted en gears of war, en dat is een top systeem die beter is dan die van de the godfather, ten minste dat vind ik. Maar die van de godfather is ook wel goed, maar die game vond ik verder niet zo heel veel aan als ik eerlijk ben. :puh:

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

RAGE zorgt voor Gta 4 voor de phycics..

RAGE is de game engine, die grafische engine. De euphoria engine zorgt voor de phisics, waardoor je nooit een model op een zelfde manier zal zien doodvallen.

En het cover systeem van GTA IV is gelijk aan uncharted en gears of war, en dat is een top systeem die beter is dan die van de the godfather, ten minste dat vind ik. Maar die van de godfather is ook wel goed, maar die game vond ik verder niet zo heel veel aan als ik eerlijk ben. :puh:

Greetz,

Black Force

Nee Rage is een Game engine, wat betekent dat het zowel de grafische engine is als de physics engine. Euphoria is een animatie engine, die de gegevens die de physics engine geeft, gebruikt om de animaties van alle karakters te maken, dat is iets heel anders.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik zou er niet aan twijfelen met die euphoria engine.

die berekent dat zo hoe de ped word aangevallen duss je ziet geen ped op de zelfde manier vallen, tenzij je precies iedere keer op een haar het zelfde aanvalt :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik zou er niet aan twijfelen met die euphoria engine.

die berekent dat zo hoe de ped word aangevallen duss je ziet geen ped op de zelfde manier vallen, tenzij je precies iedere keer op een haar het zelfde aanvalt :bonk:

iedereen reageert toch anders op een klap.

Als ik een klein king neersla met een knuppel is ie direct k.o.

Als ik een pro boxer op precies dezelfde plek sla is ie niet direct k.o.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...