Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Als je Engels kan weet ik wel een (erg) goede, althans, ik vind hem zelf zeer handig:

Click

Je kan het beste met de eerste beginnen, want daarin word echt te pure basis uitgelegt. Je kan het programma daarovor downloaden op:

deze site

Je moet dan naar onderen scrollen en versie 1.07 pakken.

Als je dit programma eenmaal onder de knie hebt, kun je overstappen naar versie 2.x, dat is de bovenste: V2.1.0 Ikzelf gebruik liever V2.0.8 aangezien ik heb gehoord dat er enkele foutjes in 2.1.0 zitten bij het ingame zetten van auto's, heb daar zelf nog nooit last van gehad, maar in princiepe is 2.1.0 wel beter.

Bij die tutorial staat ook een V2.0, maar dat is een 2e versie van de tutorial zelf, maar gebruikt nog steeds versie 1.07 van Zmodeler ;)

Geef niet te snel op, in het begin had ik ook zoiets van "WTF, dit leer ik nooit!", maar als je een beetje ruimtelijk inzicht hebt is het wel te doen ;)

Denk nu niet dat je dit binnen een paar dagen kan, want het duurd echt lang(méér dan een maand meestal) om goed te leren modellen in Zmodeler.

Ook moet je niet denken dat je binnen een week een goede auto af hebt, ik ben meestal wel een maand of 2 bezig, soms zelfs 3, voordat een auto echt af is(Natuurlijk gaat het in vakanties etc. sneller maarja :puh:).

Je kunt ook kiezen om 3DSMax te gebruiken, maar ik heb zelf het gevoel dat dat meer geschikt is voor gebouwen dan voor auto's. Zmodeler daarintegen is puur geschikt voor het maken van auto's en ik denk dat puur auto's maken(en dan bedoel ik echt nette models) in 3DSMax moeilijker te leren is. Uiteindelijk is 3DSMax denk ik wel makkelijker, maar als je net begint is het, denk ik, moeilijker om nette models te krijgen. Daarom vind ik Zmodeler fijner.

Voor 3DSMax tutorials zou je in de Master Tutorial List kunnen kijken, maar verder weet ik daar zo gauw geen tut van :puh:

Ik hoop dat je er iets mee kunt...

Greetz Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...