Jump to content

Leeftijdgrens


bezorgdemoeder

Recommended Posts

Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een moeder van een zoon van 9, die al maanden zeer ongelukkig is omdat ik (als enige in Nederland?) het dus niet goed vind dat hij een spel van 18+ speelt.

Ik ben op zoek naar reacties van insiders of zij het met mij eens zijn of dat ik niet zo strak aan die regel moet vasthouden. Immers heeft zijn halve klas het spel wel!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Picaku

    5

  • Hackman

    5

  • Bossinkje

    5

  • ~Lance Vance

    4

Top Posters In This Topic

Ik vind persoonlijk dat je pas gta moet gaan spelen tussen de 12+, zelf ben ik veertien. Maar gta kan nogal schokkend zijn voor sommige kinderen die bijvoorbeeld het bloed uit een lichaam zien spatten als je erop schiet, maar dat lijkt mij dan ook het enig schokkende in SA. Verder zijn er ook nog bepaalde Strip Clubs. En door die clubs is het volgens mij een 18+ limiet voor het spel. Maar als u een GTA San Andreas koopt dan heeft u Versie 2 en daar zijn geen naakte meiden in te zien. Als u het spel via internet gaat kopen (denk aan marktplaats, Ebay) dan loopt u de kans een spel te krijgen waarin naakte mensen zitten, maar die is niet meer in de verkoop bij de winkels. (ik heb versie 2)

Bewerkt: door bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat zijn reactie 'Als enige moeder', niet helemaal goed geplaatst is. Er zijn zat moeders die er net zo over denken als u. In ieder geval speelde in Grand Theft Auto al op mijn 10e. Ook toen schoot ik al op poppetjes, die vervolgens roodspattend uitéén vielen.

Alhoewel de reeks inmiddels aan kwaliteit en grafische aspecten is verbetert, zou ik nu zeggen dat de leeftijd van 9 jaar erg jong is. Op mijn 10e jaar zagen de voetgangers er nog uit als gekleurde asperges. Inmiddels zien ze er allemaal een stuk realistischer uit, en zou ik zeggen dat het een 'ongeschikt' spel is voor kinderen onder de 12 jaar. Tevens zou uw zoontje zich nooit kunnen meten met de verhaallijn, dus óf hij zou zich tegoed doen aan het racen door de straten van het San Andreas, of hij vind het leuk om mensen af te knallen.

In dat geval zou ik hem een of ander schietspel geven, of een racespelletje. San Andreas is en blijft een geweldadig spel, waarbij de 'engelse' verhaallijn niet kan worden gevolgd door kinderen die nog ver zijn verwijdert van de Middelbare school, oftewel de engelse lessen die ze daar krijgen.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dit best begrijpen van wat u zegt. Ik ben nu 12, en ik speelde op mijn 9de ( Net zo oud als u zoontje nu is. ) ook al GTA.

Mijn ouders hebben er niet zoveel problemen mee, want het is maar een spelletje. Ik begon met GTA III want ik vind persoonlijk dat GTA III het minst geweld bevat. Als u uw zoontje toch nog GTA laat spelen, begin dan met GTA III. Niet alleen omdat ik vind dat het het minste geweld bevat. Nee, maar ook om het verhaal opzich in de GTA 3D reeks te volgen.

Swiggers :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als u een GTA San Andreas koopt dan heeft u Versie 2 en daar zijn geen naakte meiden in te zien. Als u het spel via internet gaat kopen (denk aan marktplaats, Ebay) dan loopt u de kans een spel te krijgen waarin naakte mensen zitten, maar die is niet meer in de verkoop bij de winkels. (ik heb versie 2)
het enigste wat er (denk ik) erg aan is hot coffee

maar die is eruit gehaald

Allereerst even hierop reageren, alvorens ik reageer op het werkelijke onderwerp. Dit is echt onzin, aangezien iemand dan eerst een mod(ification) moet downloaden van internet en die moet installeren. Als iemand van 9 dat doet, vind ik dat erg knap. Het is niet zo dat de Hot Coffee Mod er al in zit, die moet gedownload worden en erin geplaatst worden, voordat je dat wilt kunnen spelen.

Dan over tot het onderwerp. Dit is een tamelijk lastig onderwerp. Mijn ouders waren altijd heel beschermend, en volledig tegen GTA. "Dat is niets voor meisjes". Maar, ik vond het leuk, dus ik speelde het. Ze waren er totaal niet gelukkig mee, en eerst mocht ik het ook niet. Probleem was dat ik het toen stiekem ging doen, want dat zal gebeuren als je het totaal verbied (tenzij het spel afgepakt wordt). Dit was bij mij tot ik een jaar of 15 was zelfs, maar daarna dachten ze dat ik oud en wijs genoeg was. Ik moet er wel bij vermelden, dat mijn ouders vaak té beschermend zijn geweest, en dat dat zeker voor mij niet zo leuk was.

9 jaar is erg jong, maar er zijn veel kinderen van 9 die GTA spelen. Sterker nog; toen ik GTA ging spelen, had ik dat eerst een keer bij mijn neefje gespeeld. Die was toen 7 of iets dergelijks... Het grote probleem van jonge kinderen, is dat het moeilijker is om de realiteit en werkelijkheid van een spel uit elkaar te houden. Er zitten dingen in GTA die waar zijn, maar ook dingen die niet waar zijn en zelfs dingen die bij wet verboden zijn. Jong volwassenen, om het zo maar te noemen, zullen dat goed uit elkaar kunnen houden. Maar ik twijfel of (jonge) kinderen dat ook hebben...

Als ik kinderen zou hebben, zou ik niet willen dat die GTA speelde tot op behoorlijke leeftijd (12?). Dit omdat ik niet wil dat ze opgroeien met geweld, als ze continu GTA spelen denken ze misschien wel dat het hoort. Heb je geld nodig? Dan schiet je toch gewoon iemand dood, dan krijg je geld! Want zo gaat dat in GTA... Geweld hoort in mijn ogen niet in het leven van een (jong) kind.

Dit klinkt misschien allemaal heel overdreven, maar je zal maar een kind hebben die wat meer het spelletje gelooft dan het gemiddelde kind. Ik zou mijn kind het niet laten spelen tot een jaar of 12.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als u een GTA San Andreas koopt dan heeft u Versie 2 en daar zijn geen naakte meiden in te zien. Als u het spel via internet gaat kopen (denk aan marktplaats, Ebay) dan loopt u de kans een spel te krijgen waarin naakte mensen zitten, maar die is niet meer in de verkoop bij de winkels. (ik heb versie 2)

Allereerst even hierop reageren, alvorens ik reageer op het werkelijke onderwerp. Dit is echt onzin, aangezien iemand dan eerst een mod(ification) moet downloaden van internet en die moet installeren. Als iemand van 9 dat doet, vind ik dat erg knap. Het is niet zo dat de Hot Coffee Mod er al in zit, die moet gedownload worden en erin geplaatst worden, voordat je dat wilt kunnen spelen.

ik zei dat die nog misschien wel op internet te krijgen was. weet je wel? V1 is ooit eens in de verkoop gegaan en er zullen oongetwijfeld mensen zijn die die cd te koop aanbieden

Bewerkt: door bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een moeder van een zoon van 9, die al maanden zeer ongelukkig is omdat ik (als enige in Nederland?) het dus niet goed vind dat hij een spel van 18+ speelt.

Ik ben op zoek naar reacties van insiders of zij het met mij eens zijn of dat ik niet zo strak aan die regel moet vasthouden. Immers heeft zijn halve klas het spel wel!

Ik kreeg mijn eerste GTA ook op ongeveer die leeftijd en mijn moeder zei dat ik mocht alles doen maar niet schieten/moorden. Dan kun je in San Andreas nog heel veel andere leuke dingen doen. Op die leeftijd snapte ik nog helemaal niks van missies doen en zo. Ik had het spel om te vliegen en te rijden en zo. Niet om te schieten.

Bewerkt: door GTAGijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik ook, Om een beetje in een politie auto met sirenes te rijden :puh: . Maar nu doe ik ook missies enzo.

Maar als U vind dat uw kind niet mag spelen, Dan moet u gewoon zeggen dat U niet wilt dat uw kind dat speelt.

Ik begon ook op een leeftijd van 9 á 10 jaar oud met GTA Vice City zelfs. :schater: Mijn ouders hadden daar helemaal geen problemen bij.

Ik denk dat op de kaften van alle GTA's het PEGI advies wordt genegeerd. Kinderen kopen de GTA's gewoon en ik vind dat Alle Winkels Het PEGI Advies moet opvolgen. Al zal ik zelf wel willen blijven spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou haar gta 1 aanraden maar dan kan hij over die kistjes heen rijden en dan heeft hij een pistool of iets dergelijks te pakken :-( .misschien driver daar wordt niet in geschoten behalve de nieuwe.

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als u een GTA San Andreas koopt dan heeft u Versie 2 en daar zijn geen naakte meiden in te zien. Als u het spel via internet gaat kopen (denk aan marktplaats, Ebay) dan loopt u de kans een spel te krijgen waarin naakte mensen zitten, maar die is niet meer in de verkoop bij de winkels. (ik heb versie 2)

Allereerst even hierop reageren, alvorens ik reageer op het werkelijke onderwerp. Dit is echt onzin, aangezien iemand dan eerst een mod(ification) moet downloaden van internet en die moet installeren. Als iemand van 9 dat doet, vind ik dat erg knap. Het is niet zo dat de Hot Coffee Mod er al in zit, die moet gedownload worden en erin geplaatst worden, voordat je dat wilt kunnen spelen.

ik zei dat die nog misschien wel op internet te krijgen was. weet je wel? V1 is ooit eens in de verkoop gegaan en er zullen oongetwijfeld mensen zijn die die cd te koop aanbieden

Versie 1 is dat "naakt", a.k.a. de Hot Coffee mod, ook niet zo te zien. Daar heb je ook een mod(ification) voor nodig. Bij versie 2 is het inderdaad zo dat die Hot Coffee Mod niet te installeren is (al zijn daar tegenwoordig ook manieren voor). Ik zei alleen dat ik iemand van 9 niet in staat acht om een modification te installeren, aangezien je daar toch wel moeite voor moet doen. Ik weet ook wel dat versie 1 nog wel te verkrijgen is, daar ging het niet om. Het ging erom dat je niet gelijk dat "naakt" te zien krijgt, en er eerst voor moet "werken" voor je het te zien krijgt (in de zin van: een mod installeren). Daarom vind ik het argument van de Hot Coffee mod een slecht argument. Om de topicstarter een beter beeld ervan te geven, reageerde ik op jullie, aangezien het net leek of dat "naakt" in de game zelf zit, als je het niet mod.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik ook, Om een beetje in een politie auto met sirenes te rijden :puh: . Maar nu doe ik ook missies enzo.

Maar als U vind dat uw kind niet mag spelen, Dan moet u gewoon zeggen dat U niet wilt dat uw kind dat speelt.

Ik begon ook op een leeftijd van 9 á 10 jaar oud met GTA Vice City zelfs. :schater: Mijn ouders hadden daar helemaal geen problemen bij.

Ik denk dat op de kaften van alle GTA's het PEGI advies wordt genegeerd. Kinderen kopen de GTA's gewoon en ik vind dat Alle Winkels Het PEGI Advies moet opvolgen. Al zal ik zelf wel willen blijven spelen.

Ja, dat deed ik ook, ik ben ook nog maar 12 en schiet ook wel eens. Ikzelf vind het niet erg echt, niet echt heel veel bloed. Daarom vind ik het niet erg. Alleen probeer de combine harvester (als je weet wat het is) echt te vermijden.

En zoals Tijmen al zegt, ik speelde vice city toen ik 10 was, daar kwamen bloedfontijnen uit mensen als je in hun arm, dij of hoofd schoot... :eten: nou, das pas lekker... :ch:

Maar je moet zelf kiezen, als U niet wil dat hij het speelt, dan moet je het hem niet laten spelen... Mijn ouders zeggen dat nee zeggen bij opvoeden hoort...

Zorry, de andere waren me voor, Jezus, wat kunnen jullie snel typen zeg!

Bewerkt: door Picaku
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als u een GTA San Andreas koopt dan heeft u Versie 2 en daar zijn geen naakte meiden in te zien. Als u het spel via internet gaat kopen (denk aan marktplaats, Ebay) dan loopt u de kans een spel te krijgen waarin naakte mensen zitten, maar die is niet meer in de verkoop bij de winkels. (ik heb versie 2)

Allereerst even hierop reageren, alvorens ik reageer op het werkelijke onderwerp. Dit is echt onzin, aangezien iemand dan eerst een mod(ification) moet downloaden van internet en die moet installeren. Als iemand van 9 dat doet, vind ik dat erg knap. Het is niet zo dat de Hot Coffee Mod er al in zit, die moet gedownload worden en erin geplaatst worden, voordat je dat wilt kunnen spelen.

ik zei dat die nog misschien wel op internet te krijgen was. weet je wel? V1 is ooit eens in de verkoop gegaan en er zullen oongetwijfeld mensen zijn die die cd te koop aanbieden

Versie 1 is dat "naakt", a.k.a. de Hot Coffee mod, ook niet zo te zien. Daar heb je ook een mod(ification) voor nodig. Bij versie 2 is het inderdaad zo dat die Hot Coffee Mod niet te installeren is (al zijn daar tegenwoordig ook manieren voor). Ik zei alleen dat ik iemand van 9 niet in staat acht om een modification te installeren, aangezien je daar toch wel moeite voor moet doen. Ik weet ook wel dat versie 1 nog wel te verkrijgen is, daar ging het niet om. Het ging erom dat je niet gelijk dat "naakt" te zien krijgt, en er eerst voor moet "werken" voor je het te zien krijgt (in de zin van: een mod installeren). Daarom vind ik het argument van de Hot Coffee mod een slecht argument. Om de topicstarter een beter beeld ervan te geven, reageerde ik op jullie, aangezien het net leek of dat "naakt" in de game zelf zit, als je het niet mod.

Iemand die slim genoeg is om GTA SA te installeren en te spelen, is denk ik ook wel slim genoeg om mods te installeren. We hebben het hier over een 9-jarige, niet een geestelijk gestoorde.

Maarja als ik jou was zou ik het niet verbieden. Blijkbaar vind hij het een leuke game, en als je dat gaat verbieden gaat hij toch stiekem spelen. Let op zijn gedrag, als hij rare dingen gaat doen kan je het altijd nog verbieden. Maar hij zal echt niet iemand doodschieten om geld te krijgen, dat was een belachelijk voorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

ik geef toe ik speel gta van mijn 10de ( klasgenoten :7 )

maar ik vind als je een goed realitijds besef hebt en game van echte wereld kunt onderscheiden dat je het mag hebben

ik ben er zelf niet geweldig van geworden

maar 9 jaar is wel jong wacht tot 10 of 11 jaar

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dit best begrijpen van wat u zegt. Ik ben nu 12, en ik speelde op mijn 9de ( Net zo oud als u zoontje nu is. ) ook al GTA.

Mijn ouders hebben er niet zoveel problemen mee, want het is maar een spelletje. Ik begon met GTA III want ik vind persoonlijk dat GTA III het minst geweld bevat. Als u uw zoontje toch nog GTA laat spelen, begin dan met GTA III. Niet alleen omdat ik vind dat het het minste geweld bevat. Nee, maar ook om het verhaal opzich in de GTA 3D reeks te volgen.

Swiggers :cya:

je kunt mensen hun armen en benen afschieten :duh: dat is geen geweld denk je

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...