Jump to content
Joriz

Update policy: Verplichte leeftijdscontrole

GTAForum.nl hanteert reeds lang een adviesleeftijd van 18 jaar en ouder. Dit is dezelfde adviesleeftijd als die Pan European Game Information aan de spellen uit de Grand Theft Auto reeks gegeven heeft. Vanaf vandaag gaan we deze leeftijd actief controleren. Het is nu dan ook voor iedereen die van GTAForum gebruik wil maken noodzakelijk om aan te tonen dat hij of zij meerderjarig is en/of toestemming heeft om GTAForum te gebruiken.

De leden wordt verzocht om bij dit formulier aan te geven of je meerderjarig bent, en zo niet, of je toestemming hebt om dit forum te gebruiken. In geval van het laatste is motivering noodzakelijk. We realiseren ons dat deze methode niet waterdicht is, maar we willen jullie vragen het formulier naar waarheid in te vullen. Inzendingen worden opgeslagen en kunnen wanneer nodig worden opgevraagd. Wanneer achteraf blijkt dat de ingezonden toestemming niet blijkt te kloppen, zal er worden ingegrepen.

Voor vragen, van zowel leden en hun ouders, kun je terecht bij onze algemene voorwaarden. Contact kan worden opgenomen via PB met een van de admins of per e-mail naar webmastermail.gif.

Update: 2 april 2008

Voor de mensen die het nog niet door hadden. Het was gister 1 april. Een heleboel zijn dus weer in onze grap gestonken waarbij vele hun leeftijd bij het formulier hebben ingezonden. Een compleet verslag van de grap en de mensen die er zijn ingetrapt kan je hier vinden.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Het geinige aan deze grap is dat sommigen er echt zijn ingetrapt.

Want als je op deze manier gaat kijken dat alle 66376 leden ouder/jonger zijn dan 18 jaar, dan ben je ook niet handig bezig, als je zoiets echt wilt instellen, dan moet je dat via de Registratie page doen, en dan moest je het eerder bedenken.

Ik ben er 100% zeker van dat dit een 1 april grap was!

Tevens was die invulformulier wel geinig gemaakt :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmmm, ik was er nochtans zeker van dat dit een 1 april grap was. Maar dat is het niet dus. Jammer! Ach, ik heb toch toestemming van mijn ouders ik wacht nog tot deze middag zoniet vul ik het formulier nogmaals in dan wel met toestemming v.d ouders.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat we op het forum 18 jaar hanteren ligt aan het feit dat GTAForum natuurlijk gericht is op de spellenreeks GTA en daarvoor werd een rating 18+ afgegeven. Een richtlijn die gerelateerde fora derhalve ook moeten hanteren. Omdat er echter in de categorie 18 jaar en ouder maar erg weinig leden zouden overblijven hebben we een "ontsnapping" die zegt dat mensen onder de 18 óók lid mogen zijn (en blijven) mits ze toestemming hebben van hun ouders of verzorgers. Regels die we helaas niet verzonnen hebben maar we ons wel aan moeten houden. Gelukkig hebben we al genoeg aanmeldingen van mensen die 18 jaar of ouder zijn én al een hele lijst van mensen met toestemming dus hopelijk zal het verlies aan leden minimaal zijn.....

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat we op het forum 18 jaar hanteren ligt aan het feit dat GTAForum natuurlijk gericht is op de spellenreeks GTA en daarvoor werd een rating 18+ afgegeven. Een richtlijn die gerelateerde fora derhalve ook moeten hanteren. Omdat er echter in de categorie 18 jaar en ouder maar erg weinig leden zouden overblijven hebben we een "ontsnapping" die zegt dat mensen onder de 18 óók lid mogen zijn (en blijven) mits ze toestemming hebben van hun ouders of verzorgers. Regels die we helaas niet verzonnen hebben maar we ons wel aan moeten houden. Gelukkig hebben we al genoeg aanmeldingen van mensen die 18 jaar of ouder zijn én al een hele lijst van mensen met toestemming dus hopelijk zal het verlies aan leden minimaal zijn.....

Jongens,nu snap ik er helemaal niets meer van.

2 April en dan toch nog zo vreemd doen.Ik begrijp dat gta 18+ is en het dan zou moeten zijn dat hier ook enkel 18+ leden zijn.Maar inderdaad,dan zouden jullie met 200 leden zijn ofzo. :7 Dat is toch geen zicht.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Da's echt een debiele regel. Omdat GTA 18+ is, moet je zeker ook 18 zijn voor een GTAforum. Toch raar dat je voor http://www.gtaforums.com/index.php? niet 18 hoeft te zijn, terwijl dat ook een forum is over GTA.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Da's echt een debiele regel. Omdat GTA 18+ is, moet je zeker ook 18 zijn voor een GTAforum. Toch raar dat je voor http://www.gtaforums.com/index.php? niet 18 hoeft te zijn, terwijl dat ook een forum is over GTA.

Het is u opgevallen dat dat een Amerikaans forum is en dat wij hier onder de Nederlandse wetgeving vallen?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Nouja, om toch maar even 'serieus' mee te werken, ik dacht dat GTAForums.com een Amerikaanse site is; en dus valt het niet onder de Europese wet, maar onder de Amerikaanse wet.

Maarja, ik weet alsnog zeker dat dit een grap is; alhoewel het nu 2 april is begin ik me er wel iets onzekerder over te voelen :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is u opgevallen dat dat een Amerikaans forum is en dat wij hier onder de Nederlandse wetgeving vallen?
Wijs mij de wet in onze wetgeving die dit verplicht stelt :7

Go Preddy! Go Preddy! _O_

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...