Jump to content

PSP Themes maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe kun je je eigen PSP Themes maken?? Ik heb er wel wat al gedownload maar ik weet niet hoe ik zelf er een moet maken.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Groetjes

GTAG

ps: Ik wist niet zeker waar dit topic moest dus heb ik het maar bij C & B gezet.

Geplaatst:
Hoe kun je je eigen PSP Themes maken?? Ik heb er wel wat al gedownload maar ik weet niet hoe ik zelf er een moet maken. Kan iemand mij daarmee helpen?

Met het programma PSP Theme Creator kun je, zoals de naam al deed vermoeden, je eigen thema’s maken voor de PSP. Maken is misschien niet helemaal het geschikte woord, aangezien je voor het maken van het thema zelf een programma als Photoshop nodig hebt. Het vrijgegeven programma is slechts een converter en bovendien enorm gebruiksvriendelijk; het is enkel een kwestie van bestanden vervangen en vervolgens je theme exporteren.

Er zijn echter wel enkele regels waaraan je je moet houden. Zo moet een icoontje bijvoorbeeld met de extensie .TGA worden opgeslagen, moet deze binnen een limiet van grootte blijven en moet het meestal een 32 bit formaat hebben (dit kun je kiezen zodra je hem als .TGA opslaat). Als je je eigen thema wilt gebruiken, exporteer je hem via ‘File’ > ‘Export’ en plaats je het .PTF bestand in: PSP/THEME.

In principe spreekt het hele programma verder voor zichzelf. Mocht je er toch niet uitkomen, dan kun je de Engelstalige handleiding raadplegen die erbij zit inbegrepen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...