Jump to content

Age of Empires III

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

ik zit nog met een paar vragen over de nieuwe age of empires 3.

1: Je kunt in AoE Trading posts bouwen, waar je dan kan aanvinken: Hout, vlees en goud. Mijn vraag is hier over: Waar dienen ze voor, stel ik vink goud aan brengen die dan steeds goud naar mij toe? En zoja moet ik daar dan ook weer wat voor terug geven (ik begrijp dat systeem niet helemaal)?

2: Als je begint heb je naast ''Town Center'' ook 2 personen: een Envoy (die niks kan behalve beetje vechten met een of ander mes...) en een explorer, bij Nederlanders genaamd: Jacob de Wassenaer. Waar dienen deze 2 nou eigenlijk voor? (behalve dat je met de explorer ook trading posts enz kan bouwen)

3: Ik speel nu bijna altijd in Single Player > Skirmish > Dutchers, waarbij je dus altijd de Nerderlanders ben en zo met het winnen je City dek kan upgrade. Alleen als ik een Wall (muur) bouw kan ik hem niet upgrade... Is deze mogelijkheid er eigenlijk wel?

Geplaatst:
Beste leden,

ik zit nog met een paar vragen over de nieuwe age of empires 3.

1: Je kunt in AoE Trading posts bouwen, waar je dan kan aanvinken: Hout, vlees en goud. Mijn vraag is hier over: Waar dienen ze voor, stel ik vink goud aan brengen die dan steeds goud naar mij toe? En zoja moet ik daar dan ook weer wat voor terug geven (ik begrijp dat systeem niet helemaal)?

2: Als je begint heb je naast ''Town Center'' ook 2 personen: een Envoy (die niks kan behalve beetje vechten met een of ander mes...) en een explorer, bij Nederlanders genaamd: Jacob de Wassenaer. Waar dienen deze 2 nou eigenlijk voor? (behalve dat je met de explorer ook trading posts enz kan bouwen)

3: Ik speel nu bijna altijd in Single Player > Skirmish > Dutchers, waarbij je dus altijd de Nerderlanders ben en zo met het winnen je City dek kan upgrade. Alleen als ik een Wall (muur) bouw kan ik hem niet upgrade... Is deze mogelijkheid er eigenlijk wel?

1. Als je bij een tradingpost een van de goederen aanvinkt zal de trein(of wat er ook rijd) elke keer als hij langskomt een bepaalde hoeveelheid van het aangevinkte goed brengen. Je hoeft hier niks voor terug te geven.

2. Die personen dienen om de map een beetje te verkennen en wat schatten te zoeken.

3. Volgens mij kun je je muur upgraden bij de kerk. (maar weet ik niet zeker :puh: )

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is ;)

Geplaatst: (bewerkt)

1. Als je vaak even bij je tradingspost kijkt zal er soms een ezelwagen langs komen en de gekozen goederen afleveren. Dit kan je upgraden in de tradingspost tot koets (age2) en daarna tot een trein (age4). Deze bezorgen je spullen sneller en bij de koets en de trein zul je deze ook altijd kunnen zien. (ongeacht waar hij rijd.)

2. Met een explorer kun je Treasures openen voor mooie beloningen, nadat je de bewakers hebt uitgeschakelt. Envoys dienen eventueel als hulpmiddel van de explorer, Treasures worden op de kaart aangeduid met een x.

3. Een muur kun je upgraden door op een stukje muur te klikken, er zal dan een icoon staan die je vanaf age3 van de houten palisade naar de stenen muur kunt upgraden. Klik je op een lang stuk muur komt de optie 'poort bouwen' er ook nog bij. :)

@Hierboven: Het kan ook bij de kerk zij, ja. :) Dat weet ik niet precies meer, verschilt in Warchiefs en Asian Dynasties weer... :puh:

Bewerkt: door Basssss

Oke bedankt, ben al weer wat wijzer :D Nog iets, als ik bijv 4 spelers heb doe ik meestal opsplitsen in tweeën alleen dan vraagt mijn team wel eens, kun je me wat goud geven (volgens mij zei hij dat in het engels als ik het goed heb :puh: ) als dat zo is hoe geef je dat dan? En bij de Markt kun je toch alleen hout en voedsel inkopen tegen een prijs van goud?

Oja je hebt nog die medailles bij je ''gevechts gebouwen'' zijn die er voor dat je troepen/vechters sterker worden of minder snel doodgaan?

Edit: je hebt ook een gebouw ''bank'' wat kun je hiermee? Want ik zie verder geen optie staan.

Bewerkt: door Global

Het is wel een leuk spel, de Ottomaanse Rijk zit er tussen, daar verwijst: Ottoman 47 naar!

OTTO :tu:

Bewerkt: door Ottoman 47
Geplaatst:
Oke bedankt, ben al weer wat wijzer :D Nog iets, als ik bijv 4 spelers heb doe ik meestal opsplitsen in tweeën alleen dan vraagt mijn team wel eens, kun je me wat goud geven (volgens mij zei hij dat in het engels als ik het goed heb :puh: ) als dat zo is hoe geef je dat dan? En bij de Markt kun je toch alleen hout en voedsel inkopen tegen een prijs van goud?

Oja je hebt nog die medailles bij je ''gevechts gebouwen'' zijn die er voor dat je troepen/vechters sterker worden of minder snel doodgaan?

Edit: je hebt ook een gebouw ''bank'' wat kun je hiermee? Want ik zie verder geen optie staan.

Die banken produceren Coin

Geplaatst:

Jeetje, ik moet dat spel weer een keertje gaan doen. ^_^

Ehm; banken zorgen voor gratis coin.

Ik dacht dat je ergens bovenin bij het menu spullen aan anderen kon geven, als je het goed doet zal hij je bedanken dacht ik. :)

Medailles? Daar weet ik niks (meer) van... :S

Geplaatst:

Jeetje, ik moet dat spel weer een keertje gaan doen. ^_^

Ehm; banken zorgen voor gratis coin.

Ik dacht dat je ergens bovenin bij het menu spullen aan anderen kon geven, als je het goed doet zal hij je bedanken dacht ik. :)

Medailles? Daar weet ik niks (meer) van... :S

Geplaatst:

Nog enkele (kleine) toevoegingen voor het complete antwoord op de vragen:

Oke bedankt, ben al weer wat wijzer :D Nog iets, als ik bijv 4 spelers heb doe ik meestal opsplitsen in tweeën alleen dan vraagt mijn team wel eens, kun je me wat goud geven (volgens mij zei hij dat in het engels als ik het goed heb :puh: ) als dat zo is hoe geef je dat dan?

Via het menu is het mogelijk om grondstoffen aan je vriend (of zelfs vijand) te geven. In het menu (rechts in de hoek) ga je naar ‘Player Summary’ en zie je als het goed is een rijtje spelers staan waar je een tribute naar kunt sturen. Kies de gewenste speler en verzendt middels de Send knop een gedeelte van je grondstoffen.

En bij de Markt kun je toch alleen hout en voedsel inkopen tegen een prijs van goud?

Bij de markt kun je nieuwe grondstoffen (vlees of hout) kopen of verkopen voor coins. Mocht je bijvoorbeeld veel hout hebben maar weinig vlees, dan kun je het hout verkopen en van het opgebrachte geld weer vlees kopen. Onthoud dat het verkopen relatief weinig oplevert en het kopen van grondstoffen best duur is.

Wat betreft de zogenaamde 'medailles': Ik kan me er enigszins nog wel wat van herinneren, maar ik weet even niet meer waar het precies voor diende. De kans acht ik groot dat het te maken heeft met een upgrade van de units. Wellicht dat je anders even een screenshot kan plaatsen?

Geplaatst:
Wat betreft de zogenaamde 'medailles': Ik kan me er enigszins nog wel wat van herinneren, maar ik weet even niet meer waar het precies voor diende. De kans acht ik groot dat het te maken heeft met een upgrade van de units. Wellicht dat je anders even een screenshot kan plaatsen?

Heb even een screen gemaakt van die medailles:

aoescreentp7.jpg

Btw: Je hebt ook Single-Player Campaign, als je alle missie's daar van uitspeeld krijg je dan wat extra's? Of is het uitspelen puur voor de verhaallijn?

Geplaatst:

De medailles kun je inderdaad aanklikken om bepaalde units of gebouwen te upgraden, zodat ze beter worden. Ik weet het niet zeker, maar misschien staat er ook bij wat er verbeterd wordt als je met je muis over die medaille heengaat. Anders merk je het vanzelf. ;)

Naar mijn weten krijg je geen extraatjes als je de campaign hebt uitgespeeld, maar daar weet ik eigenlijk niets met zekerheid over te zeggen.

Geplaatst:

Als je de campaign hebt uitgespeelt gebeurt er helemaal niks je krijgt alleen zo een vaag filmpje te zien en je kan alle missies opnieuw spelen maar volgens mij kon dat al vanaf het begin :clown:

Geplaatst:

Bedankt :tu: Ik heb eens opgeled met de medailles en het viel me op dat als je bijv zilver aanklikt dat de vechters er anders uitzien mooiere kleding en meer uitrusting, dus zal inderdaad wel zijn dat ze sterker worden door het update met die medailles.

Bedankt :tu: Ik heb eens opgeled met de medailles en het viel me op dat als je bijv zilver aanklikt dat de vechters er anders uitzien mooiere kleding en meer uitrusting, dus zal inderdaad wel zijn dat ze sterker worden door het update met die medailles.

Dat klopt, naarmate je ze meer upgrade worden ze sterker met betere uitrusting. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik de Janissary van het Ottomaanse rijk. :)

Fotootje:

post-79993-1207483121.jpg

Bewerkt: door Basssss

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...