Jump to content

BattleField 2 + Quad core processor = Niet online kunnen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht, en besloot om maar eens het goeie oude spel Battlefield2 te gaan spelen. Spel geïnstalleerd. Dat ging probleemloos. Eerst ging ik maar even een offline potje spelen om even in te komen. Dit ging ook probleemloos. De volgende dag wilde ik wel eens een online potje spelen. Dus ik start BF2 op, en kom in dat aanmeldscherm. Ik probeer in te loggen op m'n online account, en hij begint te laden. Ongeveer 5 seconden later crasht het spel terug naar het bureaublad. Online spelen werkt dus niet.

Nou had ik al eens eerder gehoord dat Battlefield2 problemen had met dual- en quad core processors, maar had me er nog niet in verdiept. Toen ik het probleem voor het eerst tegenkwam, en op internet er naar ging zoeken bleek het inderdaat dat BF2 problemen heeft met dual- en quad core processors. Ook haden ze enkele oplossingen voor dit probleem, maar geen een werke bij mij.

Daarom is mijn vraag of iemand dat hier wel weet. En zijn er ook andere mensen die een dual- of quad core processor hebben, en die hetzelfde probleem hebben, of bij wie BF2 het wel gewoon doet?

Mijn verdere specs van m'n computer behalve m'n quad core q6600 processor zijn:

- Nvidea 8800GT videokaart

- 4 Gig ram

- Windows Vista Premium

Ik heb overigens m'n BF al geüpdate naar 1.4, dus daar ligt het probleem ook niet.

Alvast bedankt voor een reactie.

Geplaatst:

Ik heb geen problemen, en ik heb ook een Quad Core. Het werkte prima op patch 1.4 maar je moet om op de meeste servers te kunnen 1.4.1 hebben misschien lost die patch het probleem op. (Is alleen een full patch van te krijgen dus is wel een grote patch)

Geplaatst:

4GB is meestal of altijd Vista, XP ondersteund namelijk geen 4GB, meerdere malen al problemen gekregen van kennissen die dit probeerden, Vista en Battlefield gaan niet zo je van het bij elkaar. Wat je kunt proberen is de Vista Sidebar uit te schakelen. En de Compatibiliteit modus veranderen via eigenschappen, ook is er nog een Vista patch maar die lost niet veel op. Succes.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had je gewaarschuwd voor Vista Nick :7. Wat je kan proberen is Battlefield 2 in een Virtuele console draaien. Niet echt prettig maar als er anders niks aan te doen is zou het een oplossing kunnen zijn. Een andere vriend van mij heeft een vergelijkbaar systeem, maar hij kan Battlefield 2 + Forgotten Hope 2 probleemloos draaien. Nooit foutmeldingen mee gehad. Ik wens je voor de rest succes met het zoeken naar een oplossing.

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:

Ik speel BF2142, en ik heb ook vista.

Weet je zeker dat het iets met je processor te maken heeft?

Ik weet niet of BF2 ook VOIP heeft maar ik moet mijn VOIP in BF2142 uitzetten om het spel te kunnen spelen.

Anders werkt het gewoon niet. Sommige vista gebruikers hebben hier om onverklaarbare redenen last van.

Dus als BF2 VOIP heeft, zet het dan eens uit, misschien helpt het.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Raargenoeg deed 'ie het opeens. Ik denk dat het komt door die 1.41 patch, maar dat weet ik niet zeker. Het kwam in ieder geval niet door een rare actie van bijv. het VOIP uitzetten, sidebar uizetten of zoiets. Toch bedankt allemaal voor de reaties.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...