Jump to content

wil deze kopen: XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Omdat ik de schijt krijg van mijn on-board videokaart, wil ik graag een nieuwe kopen.

Nu wil ik niet te veel geld uitgeven, en ben ik ook niet zo'n fanatieke gamer, maar wil wel een kaart die goede prestaties levert voor de spellen die ik speel (niet de nieuwste dus).

Ik zag dat ze bij een winkel in de buurt de XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 PCI-E nog hadden voor 68 euro. Ik heb wat research gedaan op internet en dacht dat dit wel een goede keuze was. De 8600GTS zou niet veel extra's opleveren voor die 40 euro meer.

Ik speelde voorheen SA op de laagste resolutie, maar zou ik hem met deze kaart op een hogere resolutie, drawing distance en anti-aliasing kunnen spelen? Ik wil er verder nog de splinter cell trilogie mee gaan spelen.

Iemand gedachten hierover, of alternatieven in die prijsklasse?

Mijn specificaties zijn:

Asus P5VD2-VM moederbord met x16 PCI-e slot

Intel core 2 duo cpu E4500 2,20 GHZ

2 GB RAM geheugen

32 bits systeem

en bestaande on-board videokaart is VIA Chrome9 HC IGP WDDM

?? watt voeding (zal hem straks eens openschroeven)

Als ik kan wil ik die kaart morgenavond al gaan kopen, dus snelle feedback zou zeer op prijs worden gesteld!

Geplaatst:
het is een goeie kaart om wat oudere spellen te spellen maar ik zou dan voor deze gaan. http://www.alternate.nl/html/product/detai...owTechData=true

kost 85 euro

veel sterker dan die 7600gt

Bedankt voor de snelle reactie.

Snap alleen niet dat die fabrikanten voor elk type videokaart weer een honderdtal verschillende varianten maken. Op internetwinkels vind ik op dit type verschillende varianten met 256 mb en 512mb, ddr2 en gddr3 en ga zo maar verder...

Pffff...

op een andere site zag ik hem voor 71,50 dit is toch dezelfde he?

Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD3650 512MB GDDR3 2xDVI/HDCP

op welke gebieden is ie beter dan die 7600gt? gewoon sneller en krachtiger?

Geplaatst:

hij is gwn snel en krachtig voor weinig geld. en hij ondersteunt: shader model 4.1 / directx versie 10.1 / openGL versie 2.0 en dat doet de 7600gt niet. en hij kost bijna even veel

Geplaatst:
hij is gwn snel en krachtig voor weinig geld. en hij ondersteunt: shader model 4.1 / directx versie 10.1 / openGL versie 2.0 en dat doet de 7600gt niet. en hij kost bijna even veel

ok, bedankt!

Ik zal het in overweging nemen, voor een tientje is dit misschien een betere keuze ja

ik heb overigens een voeding van 350 watt (400 watt peak). Is dat voldoende?

Nog iemand anders ideeen over goede kaart van rond de 70-80 euro? Of moet ik wachten tot er nog een prijsverlaging komt van een bepaalde kaart? Want ik stel de koop toch nog maar even uit tot ik wat meer info heb.

>>> Door RonaldVC: Posts samengevoegd. Dubbel posten is niet toegestaan. Als je in het vervolg nog iets wilt toevoegen kan je de "edit" knop gebruiken.<<<

Geplaatst:

Een 8600gt is nog iets beter, maar ook duurder dan de 7600gt.

Je voeding zal waarschijnlijk wel genoeg zijn, maar dat ligt ook vooral aan de rest van je pc.

Geplaatst: (bewerkt)

Jow bedankt, maar ik heb verschillende tests en vergelijkingen doorgenomen op internet en daarin kwam de 8600gt niet erg beter uit qua prijs-kwaliteit (m.b.t. de 7600gt). Ben nog aan het twijfelen tussen die 7600GT en HD3650 (allebei DDR3 wel). Denk dat ik bij beide geen miskoop doe, dus ik zie wel. Ga vanavond eens de stad in en wat winkels langs.

Bewerkt: door Toeterneus
Geplaatst:

Vanavond even langs de winkel gegaan, toch maar niet die 7600gt, aangezien ik dan toch liever directx10 ondersteuning erbij wil hebben, met het oog op de komende jaren. Ik weet wel dat de zwaardere nieuwe spellen dan ook veel van die hd3650 vergen, maar denk dat GTA IV er beter op draait dan op de 7600.

En ja, die 3870 is natuurlijk ook weer een paar tientjes duurder, je kunt altijd meer uitgeven en beter spul krijgen, maar ik wil niet hoger dan 80 gaan. Mijn keus wordt dus de hd3650!

Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor de tip osmgek11!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...