Jump to content

Goedkope Geforce.


Fuffie

Recommended Posts

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fuffie

    6

  • Vegeta

    6

  • osmgek11

    5

  • Limbolander

    3

Jah stefaneke met je bottlkedinges, crysis denk ik niet aan te kunnen maar vast wel cod 4 denk ik.

En bij bartsmit staat dat hij crysis aan kan !

En dit zijn de aanbevolen maximale systeemeisen !!

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)

- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10

- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)

- 6 GB ruimte

- DVD-speler

Ik heb deze witte is het de pci of de pcie of de pci express x 16 ?:

http://img293.imageshack.us/img293/8562/s4020380gp9.jpg

http://img134.imageshack.us/img134/9831/s4020381qu3.jpg

Bewerkt: door cesar
Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel met 3.0 GHz single core COD4 nog wel op high.. Dus wat stefaneke zegt is gelul..

Als ik jou (gare :puh:) foto het goed zie, heb jij gewoon PCI-E 16x.. Je kan dus wel een goeie videokaart nemen ;) Alleen raad is je ATI aan, vind ik persoonlijk betere kaarten, en wat duidelijker qua gegevens. 1,6GHz dual is alleen wel idd niet zo heel veel, als je zegt welke socket je daarvoor hebt kan je ook een andere processor aanschaffen, dan weet je zeker dat je redelijk goed zit. Crysis is heel erg zwaar :)

Link to comment
Delen op andere websites

Oh thnx man en voor ze zekerheid vertel ik je die pci is 8,5 cm lang , ik ga deze kopen dan : http://www.kijkshop-ict.nl/product/246902/...20HD%203870.htm

En het is de beste op dit moment denk ik :puh:

En nog een vraag k kijk op internet allerlei fotos van deze kaarten maar ik zie nergens zon dingetjes die je in die pci express kan steken, hoe gaat dat eigelijk en wat is die draadje met die zwarte doosje er aan hangen ?? Hoe moet je die kaart installere ?

Bewerkt: door cesar
Link to comment
Delen op andere websites

Aan dat bericht kan ik dus zien dat je nooit een videokaart hebt geïnstalleerd :puh:

Het is eigenlijk vrij makkelijk ;) Je zorgt er eerst voor dat je niet meer statisch bent, raak de deurknop of de verwarming aan ofzo (het ijzeren gedeelte waarmee de verwarming vastzit ofzo, als dat niet geverfd is) die 2de is het best, als je verwarming geaard is.

Je maakt de doos open, je pakt alles eruit en kijkt wat je allemaal hebt, waarschijnlijk een PCI->Nogiets (ben de naam kwijt :puh:) verloopstukje voor de voeding.

De videokaart zelf, een cdtje met de driver.

Je maakt je kast open (zet je pc uit en van het stroom af!). Je haalt de videokaart uit het anti-statische zakje en je kijkt naar de goud-achtige contactpunten, er zit een spleetje tussen, zet de videokaart er zo in, dat het spleetje precies komt op de "bobbel" van je PCI-E slot. Zorg ervoor dat hij goed vast zit (het clipje) en draai het schroefje aan de achterkant van je kast aan.

Zet je pc aan, en doe de driver cd in de cd speler, de verdere instructies zullen volgen als je de cd erin hebt zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap die shit met die statische ding niet wat als ik dat niet doe ??

Dan kan je je hardware naar de kloten brengen door het alleen maar aan te raken. Je lichaam kan geladen zijn met statische energie. Dat merk je niet, maar vaak is het wel zo. Als je dan bepaalde (metalen) dingen aanraakt, gaat die statische energie weg. Als je lichaam geladen is met statische energie en je raakt je videokaart aan, gaat de statische energie naar de videokaart en kan het zijn dat hij het niet doet... Het is op eigen risico. Raak gewoon even iets van metaal aan vóór dat je de kaart installeert en er is niks aan de hand ;)

Overigens raad ik je die kaart nog steeds niet aan, omdat je processor gewoon niet goed genoeg is voor die kaart en je krijgt daardoor bottleneck, wat heel erg irritant kan zijn....

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

heb een pc van iets meer dan 3 jaar oud en ik zie wel zo'n bruin ding.

Dus AGP.

De kleur zegt niets over welk slot het is in dit geval.

Hier heb ik een plaatje.

infopckq8.png

Edit:Volgens mij is het toch PCI ?

Je hebt wel een erg slechte IGP. Geen wonder dat gamen zo slecht gaat. Bij mijn zusje niet die IGP heel veel door de CPU doen, waardoor 2D zelfs traag was.

Even over de sloten:

AGP slot: Accelerated Graphics Port (dus -> gebruikt van 1997 tot ?nu?

PCI slot: Peripheral Component Interconnect -> meestal niet gebruikt voor videokaarten

PCI-E slot: PCI-E is een nieuwe standard (wordt niet alleen voor videokaarten gebruikt). PCI-E x8 en x16 worden meestal gebruikt voor videokaarten

Zie ook deze wikipedia pagina's:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peripheral_Co...nt_Interconnect

http://nl.wikipedia.org/wiki/AGP

http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Als je een VIA chipset hebt en niet een P4M900, dan heb je waarschijnlijk AGP.

en verder:

maar een dual layer 1,6 ghz processor is toch wel genoeg.

Dual layer processoren bestaan niet.

Dual Core processoren wel.

Het aantal ghz zegt bijna niets.

bv. Een Intel Core 2 E2140 met 1.6GHZ is waarschijnlijk sneller dan een AMD Athlon x2 3600+ met 1.8GHZ.

Ook maakt het voor spelletjes veel meer uit wat voor videokaart je hebt.

Ook is een "1.6GHZ dualcore" niet evensel als een 3.2GHZ singlecore.

En met "Crysis heeft blablabla hoog nodig...." bedoelen ze waarschijnlijk dat dat op de hoogste instellingen is op 1920x1200 en dat je dan minimaal 35FPS moet halen.

en

Hey man ik begon met 80 euro voor de : hd250 ofzo maar nu ben ik al inmiddels bij 140 euro.

Ik ga deze nemen denk ik !

http://www.kijkshop-ict.nl/product/246902/...20HD%203870.htm

Offtopic : Maar k heb 2 gb aan werkgeheugen en 1,6 dual core processor. Is dat wel genoeg om b.v. een spel zoals scarface,cod 4 of crysis af te spelen ??

Heb je wel een vrij PCI-E x16 slot en een voeding van > 450W?

En welke processor heb je?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je CPU gefixed is en je voeding 450> watt is en je een pci-e slot hebt, neem Videokaart

Het draait alle games op high(ook crysis, met minimaal 35fps @ hoge resoluties), het merk is goed en zo duur is hij niet. En zeker beter(qua graphics) dan de Ati HD3870.

Link to comment
Delen op andere websites

In plaats van een nieuw topic aan te maken, zal ik het in dit topic plaatsen.

In ben op zoek naar een goede grafische kaart (NVidia / ATI) voor mijn computer.

Ik heb nu een NVidia GeForce 4.

Dit zijn de specs van mijn computer:

  • NEC PowerMate ML6
  • Microsoft Windows XP Professional SP2 (Scholenlicentie; Legaal)
  • Intel® Pentium® 4 Processor 2.80 GHz (2 CPUs)
  • 768 MB RAM geheugen (wordt later 1 GB of hoger)
  • NVidia GeForce 4 MX 440 met AGP 8x (64 MB VRAM)
  • 40 GB hardeschijf intern
  • 160 GB hardeschijf extern
  • DirectX 9.0c
  • SoundMAX digital audio
  • Belinea standaard Plug-and-Play beeldscherm op 1024×768×32-bits 85Hz

Ik heb geen PCI-E sloten, enkel een AGP 8x poort of wat PCI poorten.

Ik houd de prijs liever onder de € 50,- . Of, als het niet anders kan, onder de € 100,-

Alvast bedankt voor het advies!

PS: Heb ik trouwens een Dual Core processor? Er staat nl. "2 CPUs".

Met vriendelijke groeten,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...