Jump to content

Goedkope Geforce.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
nee je hebt geen dual-core procesor. het is gewon een Pentium 4. anders zal er wel iets met dual-core moeten staan.

dit is een van de snelste AGP kaart: http://www.alternate.nl/html/product/detai...owTechData=true hij kost 90€ en zit nog onder je Budget :Y

Past dat wel in mijn computer?

Er staat namelijk het volgende:

Aansluiting: AGP 8x

Stroomaansluiting: 1 x 6-pin (PCie)

Hier wat vragen:

1. Werkt de kaart in mijn computer? (Oude pc v.s. Nieuwe kaart)

2. Wat bedoelen ze met Stroomaansluiting?

3. Tussen haakjes staat PCIe. Ik heb geen PCI express. Is dat een probleem?

4. Wat is het verschil tussen aansluiting en stroomaansluiting?

5. Kan een DirectX 10 kaart ook DirectX 9.0c spellen draaien (San Andreas/Sims 2/etc.)

6. Kan deze kaart (in combinatie met de rest van mijn specs) CoD4 en/of Crysis aan?

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fuffie

6

• Vegeta

6

• osmgek11

5

• Limbolander

3

Geplaatst:

je kan maybe net cod4 spelen, maar zeker niet mooi, alles low en een superlage resolutie maarja het is wat je zelf wilt

en ik zou nooit een grafische kaart onder de 70-80 euro kopen, want daar heb je totaal niks aan.

Nog een andere vraag (de rest nog ontbeantwoord):

Welke is beter: ATI Radeon HD3650 of NVidia GeForce 7600 GT ?

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

Oke ik wil ff vragen wat voor videokaart kan k heb beste nemen om geen bottlenek te krijgen.

Ik heb een 2 gb ram en 1,6 ghz dual core processor en een vrije pci slot.

Geplaatst:

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

De Nvidea Geforce 7600 GT draaide hier gewoon goed , Mooie graphics maar zo'n 8800 GT lijkt me beter. zo'n Nvidea Geforce is niet prijzig maar de kwaliteit strijd ook tegen zo'n ATI Radeon HD3650.

nee je hebt geen dual-core procesor. het is gewon een Pentium 4. anders zal er wel iets met dual-core moeten staan.

dit is een van de snelste AGP kaart: http://www.alternate.nl/html/product/detai...owTechData=true hij kost 90€ en zit nog onder je Budget :Y

Past dat wel in mijn computer?

Er staat namelijk het volgende:

Aansluiting: AGP 8x

Stroomaansluiting: 1 x 6-pin (PCie)

Hier wat vragen:

1. Werkt de kaart in mijn computer? (Oude pc v.s. Nieuwe kaart)

2. Wat bedoelen ze met Stroomaansluiting?

3. Tussen haakjes staat PCIe. Ik heb geen PCI express. Is dat een probleem?

4. Wat is het verschil tussen aansluiting en stroomaansluiting?

5. Kan een DirectX 10 kaart ook DirectX 9.0c spellen draaien (San Andreas/Sims 2/etc.)

6. Kan deze kaart (in combinatie met de rest van mijn specs) CoD4 en/of Crysis aan?

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

In je pc zal ie wel passen qua formaat (anders even foto maken en hier posten om het zeker te weten).

Over je vragen:

1. Op het internet zoeken naar de site van de fabrikant van je moederbord, en kijken bij compatabiliteit (mbt grafische kaarten natuurlijk).

2. Een PCIe stroomaansluiting is een nieuwere manier van stroomvoorziening aan de grafische kaart. De stroom die de videokaart krijgt via het AGP slot is niet genoeg om aan de elektriciteitsbehoefte van de huidige videokaarten te voldoen, daarom loopt er van je voeding een extra stroomkabel naar je videokaart (binnen in de pc). Als jouw voeding niet al te nieuw is is het mogelijk dat hij dit niet ondersteunt. Je moet zoeken of er een kabel uit je voeding loopt die een 6-pins aansluiting heeft (de aansluiting is een blokje in de vorm van 2 x 3).

Als je pc wat ouder is zoals ik al zei, kan het zijn dat die kabel er niet is en louter en alleen kabels met 4-pins uiteindes (ook wel 'Molex' genoemd). Dit is nog geen ramp: er zijn tussenstukjes te koop om 2 molexkabels te combineren tot een 6pins PCIe kabel.

3. Het is een AGP kaart dus no worries. Gaat over de stroomaansluiting.

4. Zie hierboven.

5. Jazeker dat kan gewoon, zou beetje vreemd zijn als het niet kon maar ik begrijp dat je het zeker wil weten:)

6. Ja hoor, maar zeker niet op hoge kwaliteitsinstellingen en medium twijfel ik ook sterk aan. (Hangt er ook nog van af of je in je driverinstellingen alles op high of low zet. Als je daarin de hele zooi op lage kwaliteit tieft kan je in crysis en cod best de kwaliteit op high zetten en een goede framerate halen. Ziet er alleen niet mooier uit omdat je driver alles uitgeschakeld heeft dan. Om deze reden zeggen sommige mensen "Ik kan crysis op high spelen zonder grafische lagg!!!")

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

De 7600GT is 2 generaties oud (Geforce 9*** serie is alweer van start gegaan). Hij heeft geen directx 10 ondersteuning. De 3650 is spiksplinternieuw en is sneller dan de 7600GT. Hij is echter geen killer om CoD4 en Crysis op goede kwaliteit te spelen, reken eerder op laag in combinatie met jouw pc. Voor €129 heb je bij alternate een HD3850 waarop je soepeler beide spellen zult kunnen spelen op medium (driver instellingen dan niet op hoog maar gewoon op laag/medium). Maar het is maar of je voor dat extra beetje kwaliteit die meerprijs wil betalen.

Just my 2 cents ^^

Edit: hier nog een mooi overzicht voor alle videokaarten (behalve de 3650 helaas) op het prestatievlak:

http://www.tomshardware.com/charts/desktop...4%2C1617%2C1563

Kan niemand je meer iets wijsmaken welke videokaart sneller is. Persoonlijk ga ik altijd van deze site uit om te oordelen welke videokaart sneller is. Eens in de zoveel tijd testen ze alle beschikbare videokaarten op prestaties. Je kan ook de benchmark selecteren die je wilt zien :).

Ze hebben onlangs hun layout aangepast wat ik wel zonde vindt, de vorige was veel handiger in mijn optiek (+ dat deze site kan wat traag zijn op oudere pc's).

Bewerkt: door Murk
Geplaatst:

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

De Nvidea Geforce 7600 GT draaide hier gewoon goed , Mooie graphics maar zo'n 8800 GT lijkt me beter. zo'n Nvidea Geforce is niet prijzig maar de kwaliteit strijd ook tegen zo'n ATI Radeon HD3650.

je kan wel een superdikke grafische kaart halen zoals de HD3650 of de 8800GT maar als jij dan een verouderde processor hebt, haal je een stuk minder FPS in bepaalde spellen. Mensen vergeten héél vaak dat de Processor VEEL belangrijker is dan je grafische kaart.

Geplaatst:
je kan wel een superdikke grafische kaart halen zoals de HD3650 of de 8800GT maar als jij dan een verouderde processor hebt, haal je een stuk minder FPS in bepaalde spellen. Mensen vergeten héél vaak dat de Processor VEEL belangrijker is dan je grafische kaart.

dikke doei :cya:

Grafische kaart numero uno.

Cpu numero duo. De Cpu is natuurlijk wel belangrijk, maar een grafische kaart is makkelijker te vervangen. En mocht je cpu echt niet meer kunnen dan neem je je grafische kaart mee naar je volgende pc.

Maar bijvoorbeeld een pentium 4 en dan een high-end grafische kaart halen is niet de beste combinatie, daar heeft scrtz gelijk in.

Geplaatst:

Goedkope Geforce kaart? Moet je niet doen, aangezien de nieuwste games veel van je PC vragen. Spaar lekker door een schaf een 8800GT aan of toch een Ati (Merk maakt toch niet uit). Daar kan je weer een paar jaartjes mee doen. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...