Jump to content

Charlie Chaplin


studio dewolf

Charlie Chaplin  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Ken je Charlie Chaplin?

    • Ja
      14
    • Ja, van gehoord
      3
    • nee
      1
    • Ik weet het niet.
      0
  2. 2. Heb je de films van Charlie Chaplin al gezien?

    • ja, veel
      2
    • Ja, weinig
      7
    • Nee maar ik ga wel zien
      1
    • Nee, nog nooit
      8
    • Ik weet het niet.
      0
  3. 3. Vind je de films van Charlie Chaplin leuk?

    • ja
      6
    • Matig
      4
    • Nee
      3
    • Ik weet het niet.
      5


Recommended Posts

Wie kent Charlie Chaplin de bekende, klassieke komiek? Welke films ken jij?

de klassieke scene

Ik ken hem zeker. Mijn lievelingsfilm is Modern Times. Ik ken nog andere vooral korte filmpje uit jaren 10 en 20 vb boksen, politie, bankoveral,... The gold rush, The great dicator.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kende Charlie Chaplin al wel van naam, maar heb nog nooit zijn filmpjes eigenlijk echt bekeken. Nu dit Youtube filmpje was het eerste wat ik gezien heb. Voor in die tijd leken me dat erg leuke filmpjes, en het ziet er eigenlijk ook best wel geinig uit. Ik denk dat ik me er eens ga in verdiepen en eens wat komedie films van hem ga bekijken :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 years later...

Ik weet dat t topic al jaren terug is, maar om een nieuw topic te maken terwijl deze er al is hoeft dat geloof ik niet.

Ik had van Charlie Chaplin gehoord maar ik had nog nooit iets van hem gezien, ondertussen weet ik wel wat meer over hem.

Hij is een groot acteur en is niet te evenaren, alhoewel.. ik kan er 2 bedenken tegenwoordig die op m lijken of kunnen nadoen.

Rowan atkinson als mr.bean & steve martin.

Mr. Chaplin kan stomme films echt tot leven laten komen en een gehele sfeer erbij.

Ik had gehoord dat wanneer de stomme films voorbij gingen, en hij ook moest praten en dergelijke dat z'n films minder zouden zijn. In tegendeel vind ik!

Ik heb deze gezien afgelopen tijd en recenter.

The kid

The gold rush

City lights

Modern times

Monsieur verdoux

Limelight

De laatste genoemd is briljant en meesterlijk, en zeker voor de boodschap die t moet overbrengen. Als je er eenmaal in zit en t begrijpt.

Maar kan ook zien dat het een heel verschil is met hoe zijn films zijn zonder geluid.

Ik hoop nog veel meer van hem te zien want ik geniet ervan, de films van toen die maken ze zelden meer tegenwoordig...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...