DaBeast Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 Hoi aan iedereen die dit leest . Ok, hier is mijn verhaaltje: Laatst had ik een oude computer overgekocht van een vriend van mij voor 25 euro (niet om te gamen ofzo, maar gewoon om mijn Hercules mk2 er op aan te sluiten), deze bleek een Compaq Presario 7fr654 (p/n: 270735-381) te zijn (Asus P4b moederbord, met 256 mb SD Ram en een merkloze 64mb videokaart (agp 4x). Helaas had hij geen driver cd's meer (en was de case ook volledig gemold, en zonder cpu koeler (wat ondertussen al gefixt is). De drivers van het moederbord heb ik al, maar die van de grafische kaart, en netwerkkaart (bijden zover ik kan zien merkloos) nog niet. Ik nam dus een kijkje op de site van Compaq (wat overigs nu (of was dat altijd al zo?) HP is), maar kon werkelijk niets over deze serie vinden. Dus keek ik rechtstreeks op google, maar daar vond ik aleen maar compatility lists van windows. Op de een of andere manier stond er dat hij aleen compatible was voor 2000, maar er toch een valid XP license cd key op de oude case plakt. Nu zit ik dus vast met die drivers, dus hoopte ik dat iemand hier mij kon helpen. Het is best lullug als je bv op internet scrolt, en het schokt. Maar daarvoor moet ik eerst op internet kunnen, en dat kan nu niet (het zou een beetje geldverspilling zijn om voor die ouwe computer een nieuwe grafische kaart en netwerkkaart te kopen.) Voor eventuele foto's kunnen gezorgd worden trouwens. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
-Roy- Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 Probeer Everest Home Edition eens te downloaden, hiermee kun je zien welke onderdelen er in je pc zitten, en zo kun je dus gerichter zoeken. Reageren
Limbolander Geplaatst: 6 april 2008 Rapport Geplaatst: 6 april 2008 das gewoon een onboard en geen grafische kaart, dus drivers van je mobo is genoeg. Reageren
DaBeast Geplaatst: 9 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 april 2008 Bedankt voor jullie hulp . Ik kwam aan de hand van everest dus te weten wat voor dingen het zijn. Blijk dat het nog een oude Geforce 2 MX 400 was en een broadcom netwerkkaart. Ondertussen ook al geinstalleerd, en die werken perfect. Was trouwens geen onboard, maar AGP videokaart. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.