Jump to content

Gratis Website maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo leden,

Ik heb al wat rond gezocht in ''Webdesign & Programmeren" maar kwan niet echt een soort gelijk topic tegen vandaar dat ik bij deze dit topic aanmaak.

Ik zit al een tijdje te denken om ook als hobby zo'n Free Website te maken, alleen is mijn ervaring 0,1 (heb namelijk ooit is zo'n blog gemaakt) Ik weet wel al een onderwerp :D Maar valt dit te leren of is dit voor mij onbegonnen werk? Ben er namelijk tot nu toe wel gemotiveerd onder ^_^ Misschien dat jullie mij kunnen uitleggen hoe het in zijn werk gaat. Wat ik nodig heb, wat moet ik weten en hoe pak ik het allemaal aan?

BVD Global

Geplaatst:
Wat voor website wil je gaan maken en welke opties wil je gaan gebruiken op je website?

Ik wil het onderwerp Age Of Empires, daarbij wil ik screenshots, uitleg over alle delen die er zijn, en eventuweel informatie van cheats tips enz. Het hoeft geen forum te zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Het makkelijkst is werken met Freewebs, ze hebben een online Editor waarmee je makkelijk alles kan aanpassen zoals pagina's toevoegen, bewerken, verwijderen,...

Wat je ook kan doen is HTML beginnen leren en dat is een opmaaktaal, je moet dan wel over een host beschikken zoals byethost. Met HTML kan je veel meer doen dan Freewebs en heb je uiteraard ook geen reclame, maar dit is wel moeilijker. Hier en hier zijn nog wat tutorials. Bijna elke website heeft een HTML code, die je kan bekijken door rechtermuisknop - Bron weergeven.

Overigens kan je je website ook maken met PHP, maar zorg dat je HTML goed kent alvorens je over gaat naar PHP. Met PHP kan je gastenboeken, loginsystemen, forums,... maken. GTAForum werkt ook met PHP.

En als laatst, makkelijkt kan je gebruik maken van een CMS (Content Management System). Een script dat je op je website installeert en dan automatisch pagina's kan bewerken, verwijderen,... Dit is niet moeilijk het enigste wat je hoeft te doen is een host aanmaken (vb: Byethost) en dan moet je bestanden die je hebt gedownload uploaden naar je host en dan kan je naar je website surfen en installeren. Een hele goede CMS is PHP-Fusion. Ook dit is gratis!

Het beste wat je kan doen is beginnen met een CMS en dan kan je later overgaan naar HTML en dan naar PHP...

Bewerkt: door Woetsha
Geplaatst:

@ Woetsha, dan wil ik beginnen met het makkelijkste :D Alleen moet ik dan Freewebs downloaden of alleen CMS Byethost? Of juist allebei?

Geplaatst:
@ Woetsha, dan wil ik beginnen met het makkelijkste :D Alleen moet ik dan Freewebs downloaden of alleen CMS Byethost? Of juist allebei?

Freewebs biedt netzoals Byethost gratis hosting aan, maar er zit wel een verschil tussen beide. Freewebs laat je kiezen tussen op voorhand door hun gemaakte layouts, die je makkelijk met eigen info kan aanpassen. Terwijl je bij Byethost al je files zelf moet uploaden, dus je eigen site enzovoort. Freewebs is dus gemakkelijker voor beginners, maar is nogal 'onprofessioneel'. Wat, zoals Woetsha al zei, ook een optie is, is een CMS op Byethost uploaden. Dit is een kant en klaar gemaakt systeem met vele opties, veel meer dan Freewebs. Het lastige hieraan is dat je ook een mysql datbase moet aanmaken, en dat lijkt me misschien voor beginners nogal lastig. Alhoewel Gangsta een mooie tutorial heeft geschreven over een CMS, dus die kan je altijd eens proberen ;) Persoonlijk advies: Probeer eerst eens een CMS te installeren op byethost, lukt het echt niet dan kan je altijd Freewebs proberen.

Geplaatst:

Ik heb me nu geregistreerd op Byethost, vervolgens kreeg ik dit: Please print this page for your records. We highly recomend you.... een soort tabel met allerlei gegevens, ik heb dat opgeslagen (geen idee waar het voor is) Ik heb mijn email geopend en op een Url geklikt, toen kreeg ik dit:

Congratulations! Your free hosting account has been activated.

Replace this index.html file with your website using FTP or the file manager.

Ook hier bij heb ik weer geen idee wat ik nu moet doen...

Geplaatst:

Ik zit gewoon vast in waar ik nu ben (heb namelijk geen idee waar mijn website dan moet zijn) als ik de Url nogmaals in mijn email aanklik kom ik op een soort zoekmachine ''Ask'' met de mededeling:

''Congratulations! Your free hosting account has been activated.

Replace this index.html file with your website using FTP or the file manager.'' Op dit moment heb ik geen flauw idee wat ik er in die zoekmachine moet kopiëren, dus heb eerst mijn link geprobeerd maar dit had niet echt nut omdat ik dan lees in het engels dat hij de pagina niet kan vinden en of ik wel juiste spelling gebruik... Hert enigste wat ik nu heb gedaan is geregistreerd en blijkbaar mijn account geactiveerd. Maar waar ik dan nu heen moet lees ik ook niet in een tutorial want dat gaat over PHPFusion waar ik nog niets mee heb gedaan.

Geplaatst:
Ik zit gewoon vast in waar ik nu ben (heb namelijk geen idee waar mijn website dan moet zijn) als ik de Url nogmaals in mijn email aanklik kom ik op een soort zoekmachine ''Ask'' met de mededeling:

''Congratulations! Your free hosting account has been activated.

Replace this index.html file with your website using FTP or the file manager.'' Op dit moment heb ik geen flauw idee wat ik er in die zoekmachine moet kopiëren, dus heb eerst mijn link geprobeerd maar dit had niet echt nut omdat ik dan lees in het engels dat hij de pagina niet kan vinden en of ik wel juiste spelling gebruik... Hert enigste wat ik nu heb gedaan is geregistreerd en blijkbaar mijn account geactiveerd. Maar waar ik dan nu heen moet lees ik ook niet in een tutorial want dat gaat over PHPFusion waar ik nog niets mee heb gedaan.

De gegevens die je via email hebt gekregen, daarmee zou je moeten inloggen.

Wat ze trouwens met FTP bedoelen daarmee zou je de bestanden vanaf je computer naar je site moeten kopieren.

Het programmatje om via je computer bestanden naar je website te laten uploaden kan via Smartftp.

Veel succes !

Geplaatst:

Wat ze trouwens met FTP bedoelen daarmee zou je de bestanden vanaf je computer naar je site moeten kopieren.

Het programmatje om via je computer bestanden naar je website te laten uploaden kan via Smartftp.

Veel succes !

Er stond nog een link helemaal onder aan de email, dus volgens mij heb ik nu mijn website. Maar dan het volgende dat ''Smartftp'' is dat het zelfde als: PHPFusion?

Geplaatst:

Veel succes !

Er stond nog een link helemaal onder aan de email, dus volgens mij heb ik nu mijn website. Maar dan het volgende dat ''Smartftp'' is dat het zelfde als: PHPFusion?

Nee, Smarftp is de software waarmee je bestanden uploadt, en PHPFusion is een systeem dat je op je website kan zetten.

Geplaatst:

En als je PHP-Fusion heb geinstalleerd dan heb je ''MySQL'' gegevens nodig !

Daarmee zet je je website ook weer online, maar dat is een ander verhaal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...