Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Dag menschen :D

Ik heb een heel raar probleem in San Andreas. Ik heb de V8 Ghost uit GTA LCS geconverteerd (Ja dat kan :puh: ) en ik heb hem tunable gemaakt, nu is er een kleeeeiiiinnn probleempje, namelijk: Het spel ziet de normale "xvehicleenv128.tga" texture op de tuning bumpers en roofscoop als auto sphere environment, dus als glimmende reflectie... Het lijkt ook nog eens of hij overbelicht is, waarschijnlijk omdat hij die texture als auto sphere environment zet en op multiply add , in plaats van UV Channel #2 en multiply add.

Dit terwijl de bumpers(en alle tuning onderdelen) hetzelfde material hebben als de auto en gewone bumpers enzo.

Even twee plaatjes om te laten zien wat ik bedoel:

tuned2.jpg

tuned3.jpg

(Zonder paintjob ziet de bumper er nog steeds zo uit, ook heeft het veranderen van de kleur van de auto een HEEL klein beetje effect op de kleur van de bumper, maar echt HEEL weinig)

In Zmodeler zien ze er gewoon normaal uit, ook als ik de onderdelen eerst export en daarna import, dan is er gewoon niks mis mee. Ik heb ook al geprobeert ze maar 1 UV channel te geven, zodat hij automatisch de goede kleur zou hebben, dan reflecteerd hij niet zoals de auto, maargoed, hij zou dan wel dezelfde kleur zijn. Althans, dat was de theorie: Zelfs dan krijgt dat ding het nog voor elkaar er gewoon de "xvehicleenv128.tga" texture bij te zetten als auto sphere environment :?

In princiepe heb ik gewoon de Elegy bumpers geimporteerd en die aangepast zodat ze er (ongeveer) op passen, alleen bij de achterbumper heb ik een stuk aangepast(om ruimte te maken voor de uitlaat die in het midden zit). Ik snap er geen hout van, het is hetzelfde material, en toch ziet hij hem bij de normale bumpers als normale "reflectie" zoals die normaal op de SA auto's zit(dus gewoon op UV Channel #2 en multiply add), en op de tuning bumpers als "glim reflectie" (om het maar even zo te noemen)(net alsof het vehicleenvmap128.tga is) :?

Ik heb overal gezocht, maar ik kan nergens iets vinden over anderen die er problemen mee hadden...

Ook vraag ik me af of het zou uitmaken als ik gewoon de normale bumper zou pakken, en die zelf aan zou passen. Ik denk het haast niet, maar ik kan het proberen... Maar goed, ik denk dat ik het beter hier eerst even kan vragen waardoor het komt, want zelfs als het dan gewoon zou werken, moet er nog steeds een oplossing voor zijn.

Oja, nog iets raars: Op de sideskirts heeft hij wel gewoon de goede kleur enzo...

En ik word er gek van dat ik de hele tijd de gta3.img moet rebuilden wat weer 10 minuten duurd en dan weer naar Wheel Arch Angels moet rijden om te kijken of het werkt wat ik heb veranderd -.- Maarja, that's life :puh:.

EDIT: Jezus, ik moet opnieuw leren typen -.-...

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Ik had volgens mij ook zo iets. Dat werd verholpen toen ik de geëxporteerde dff weer importeerde in 3ds max, en daarna weer exporteerde. Klinkt gaar, maar probeer maar is ^_^

Geplaatst:

Bedankt voor het advies, alleen ik werk met Zmodeler en ik weet niet goed hoe ik in 3ds Max(kan niet héél goed omgaan met 3ds Max) de reflectie en alles weer goed in kan stellen, aangezien altijd al ik iets in 3ds Max importeer de textures eraf zijn. (In Zmodeler blijven ze er gewoon op zitten mits je de textures in dezelfde map hebt staan als de dff). Ik zal die tutorial van ??? ik weet niet wie, hier op het forum eens bekijken over hoe je standaard SA reflectie aan een auto toevoegt in 3ds Max(geloof dat die tut van DaBeast is? :puh:).

Als 't me niet lukt via 3ds Max door die textures die ik dan niet meer goed terug krijg, dan ga ik denk ik proberen de gewone bumpers te gebruiken en die aan te passen, tenzij er hier nog iemand anders een oplossing kan bedenken?...

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Greetz Mythbuster

• 3 weken later...
Bedankt voor het advies, alleen ik werk met Zmodeler en ik weet niet goed hoe ik in 3ds Max(kan niet héél goed omgaan met 3ds Max) de reflectie en alles weer goed in kan stellen, aangezien altijd al ik iets in 3ds Max importeer de textures eraf zijn. (In Zmodeler blijven ze er gewoon op zitten mits je de textures in dezelfde map hebt staan als de dff). Ik zal die tutorial van ??? ik weet niet wie, hier op het forum eens bekijken over hoe je standaard SA reflectie aan een auto toevoegt in 3ds Max(geloof dat die tut van DaBeast is? :puh:).

Als 't me niet lukt via 3ds Max door die textures die ik dan niet meer goed terug krijg, dan ga ik denk ik proberen de gewone bumpers te gebruiken en die aan te passen, tenzij er hier nog iemand anders een oplossing kan bedenken?...

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Greetz Mythbuster

Misschien kan je hier iets mee, heb ik gevonden op het gtaforums.com in hun voertuigenshowroom(pagina 134).

bug2kv5.th.jpg

no specular and wrong reflections on all parts.

I use ZModeler2, help please? :dontgetit:

this is the solution found in zm2 forum, i've tested it and it works..

oleg said:

ok, problem spoted and fixed. the fix will be available with zmod 2.07 only.. Currently, I can reccomend you to use the following hotfix:

rename fbmp_a_s to fbmp_a_s_wheel and fbmp_a_s_dam to fbmp_a_s_wheel_dam. This will work fine ingame,

but reflections and specular will appear correct on upgrade parts. Don't be afraid of renaming upgrade parts names, this works fine.

however heres the post: http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=1415

Greetz

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Wow, thanks man! Ik ga het morgen gelijk proberen(moet nu naar bed -.- ), echt super bedankt!!!

Greetz Mythbuster

Geplaatst:
Wow, thanks man! Ik ga het morgen gelijk proberen(moet nu naar bed -.- ), echt super bedankt!!!

Greetz Mythbuster

En? is het al gelukt?

Ben eigenlijk wel benieuwd, vooral hoe ie er dan uitziet.

Greetz

Om de een of andere reden, werkte het niet als ik er "wheel" in zou zetten, dus heb ik even dat topic doorgelezen en daar gaf Oleg(maker van Zmod dus) het advies om "shiny" in de naam te zetten (ipv fbmp_a_u dus fbmp_a_u_shiny als naam). Dat even geprobeerd, toen deed hij het:

tuned4.jpg

(Let niet op de paintjob zelf :puh: Is nog niet af xD)

Ik heb het alleen maar even met de voorbumper geprobeerd, morgen ofzo doe ik de rest ook even en dan post ik MISSCHIEN daar nog een plaatje van.

Nogmaals: Erg bedankt!

Greetz Mythbuster

@Hieronder: Jup, thanks xD

Om de een of andere reden, werkte het niet als ik er "wheel" in zou zetten, dus heb ik even dat topic doorgelezen en daar gaf Oleg(maker van Zmod dus) het advies om "shiny" in de naam te zetten (ipv fbmp_a_u dus fbmp_a_u_shiny als naam). Dat even geprobeerd, toen deed hij het:

(Let niet op de paintjob zelf :puh: Is nog niet af xD)

Ik heb het alleen maar even met de voorbumper geprobeerd, morgen ofzo doe ik de rest ook even en dan post ik MISSCHIEN daar nog een plaatje van.

Nogmaals: Erg bedankt!

Greetz Mythbuster

Mooi, goed dat ie nu wel werkt, kan je weer verder met tuningparts enzo.

Veel suc6 verder.

Greetz

Bewerkt: door FerryN
  • 2 weken later...

hey

kan iemand mij vertellen hoe je in gods naam auto`s van internet op gta sa kan setten

ik sanp er egt niks van ik heb al van alles gebrobeerd :schater:

:cya:

Bewerkt: door ssam
Geplaatst:

Het is teneerst verboden om Email adressen op het forum te zetten, dus die zou ik maar even weg halen. Daarnaast is >hier< een mooie uitleg die precies goed voor je is :bier:

Geplaatst:

hallo,

ik zit hier te lezen en is het mogelijk om je uito te pimpen in gta sa?

net zoals need for speed?

Nou, niet echt zoals in Need For Speed. Je kan wel naar Loco Low Co, Wheel Arch Angels, en de Transfender, om wat zooi te kopen. Loco Low Co unlock je tijdens een of andere missie waarin je met een lowrider moet dansen die je daar net gepimpt hebt, in het begin van 't spel, samen met Transfender(Maar dat merk je niet, :puh: pas als je er langs rijd zie je ineens "hee die is nu ook open" :puh:).

Wheel Arch Angels unlock je als je Wang Cars hebt gekocht geloof ik...

Kijk ook even op WikiGTA, om te zien welke auto's je waar kan tunen, en wat je op welke auto kan zetten.

Verwacht niet te veel, alleen bij Wheel Arch Angels en Loco Low Co kan je een aantal dingen kopen(bij elke auto soorten 2 bumpers en 1 of 2 soorten sideskirts, 2 spoilers bij WAA, hydrolica, wielen, 3 paintjobs en that's about it), Transfender komt niet echt verder dan op z'n hoogst 'n spoilertje, mistlampjes, en op sommige auto's luchtinlaten op je motorkap.....

BTW: Dit had je beter in het GTA SA forum kunnen posten ;)

• 4 weken later...
Geplaatst:
Nou, niet echt zoals in Need For Speed. Je kan wel naar Loco Low Co, Wheel Arch Angels, en de Transfender, om wat zooi te kopen. Loco Low Co unlock je tijdens een of andere missie waarin je met een lowrider moet dansen die je daar net gepimpt hebt, in het begin van 't spel, samen met Transfender(Maar dat merk je niet, :puh: pas als je er langs rijd zie je ineens "hee die is nu ook open" :puh: ).

Kijk ook even op WikiGTA, om te zien welke auto's je waar kan tunen, en wat je op welke auto kan zetten.

Verwacht niet te veel, alleen bij Wheel Arch Angels en Loco Low Co kan je een aantal dingen kopen(bij elke auto soorten 2 bumpers en 1 of 2 soorten sideskirts, 2 spoilers bij WAA, hydrolica, wielen, 3 paintjobs en that's about it), Transfender komt niet echt verder dan op z'n hoogst 'n spoilertje, mistlampjes, en op sommige auto's luchtinlaten op je motorkap.....

mythbuster mag ik alsjeblieft die mod hebben? ik wil hem graag

Sorry man, dat kan ik niet doen. Deze wagen is voor GLD, en daar blijft hij voor. Op gta-worldmods.de staat er dacht ik ook een, anders moet je eens op een andere mod site rondneuzen, je komt ze vanzelf tegen als je goed Googled. Als je persé mijn versie wilt hebben moet je wachten tot GLD uit is :7.

@Hieronder: Thanks :puh:

• 1 maand later...
Geplaatst:
Nou, niet echt zoals in Need For Speed. Je kan wel naar Loco Low Co, Wheel Arch Angels, en de Transfender, om wat zooi te kopen. Loco Low Co unlock je tijdens een of andere missie waarin je met een lowrider moet dansen die je daar net gepimpt hebt, in het begin van 't spel, samen met Transfender(Maar dat merk je niet, :puh: pas als je er langs rijd zie je ineens "hee die is nu ook open" :puh: ).

mythbuster mag ik alsjeblieft die mod hebben? ik wil hem graag

de iets minder mooie versie ( zonder tune mod dan ) staat al wel online, van de V8 Ghost en Phobos vt en Deimos DP.

link en link

link 1 is de Phobus VT en 2de link is de V8 spookie

:D maar die mod van mithbuster is wel een stuk beter ( goed werk man !! Mythbuster )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...