Follow Geplaatst: 7 april 2008 Rapport Geplaatst: 7 april 2008 Hallo.. Weet iemand hier hoe je een mooie beginpagina krijgt, zoals die van wikigta? Of wie wil zoiets maken. In de stijl van Halo dan? En nog een andere vraagje. Onderin bij wikigta heb je van die menutjes naar plaategronden enzovoort. Hoe krijg je dat, want ik weet dat het via een pagina werkt, zoals de sidebar van het hele systeem. (mediawiki:sidebar). Maar de eerste vraag vindt ik belangrijker nu, hoe maak ik zo'n mooie startpagina of wie wil het eventueel maken? Reageren
Joriz Geplaatst: 7 april 2008 Rapport Geplaatst: 7 april 2008 Misschien is het handig om eens in de Mediawiki documentatie te kijken, Daar staat geheel uitgelegd hoe je met tabellen overweg kan. Reageren
Hackman Geplaatst: 8 april 2008 Rapport Geplaatst: 8 april 2008 Ik kan wel een beetje Html en als ik iets wil maken dan teken is eerst alles op het papier... Dan maak ik met Html een beetje het papier na... Onderin WikiGTA zijn idd tabellen gebruikt... Kon je eigenlijks ook wel aan de lijnen zien... Reageren
Argon Geplaatst: 10 april 2008 Rapport Geplaatst: 10 april 2008 Ik kan wel een beetje Html en als ik iets wil maken dan teken is eerst alles op het papier...Dan maak ik met Html een beetje het papier na... Onderin WikiGTA zijn idd tabellen gebruikt... Kon je eigenlijks ook wel aan de lijnen zien... Je kan ook perfect enkele andere HTML ellementen gebruiken in plaats van een tabel hoor. Tabellen zijn in principe alleen maar bedoelt voor tabulaire data. Dus een layout is dat niet. Maar to the point: {| class="naam" |Orange |Apple |- |Bread |Pie |- |Butter |Ice cream |} Als je als atribuut class neemt ipv border en je zet dan in de stylesheet: table .naam { background-color: yellow; } Dan kan je zo een tabel een mooie stijl geven. Dat lijkt mij eenvoudiger dan telkens appart een tabel op te maken. Tabel documentatie van MediaWiki kan je hier vinden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.