Jump to content

Echte merken.


sjaakminaak

Recommended Posts

Echte merken zal in GTA IV niet voorkomen. Ze mogen namelijk geen reclame maken. Wel probeert Rockstar Games de auto's zo realistisch mogelijk na te bouwen. Dat lukt hun goed, want bij sommige Screenshots of stukjes uit een trailer denk ik echt van: 'Wow ! Dat is een Lamborghini', dit is Rockstar's bedoeling ook. Zo goed mogelijk de auto's/gebouwen/NY na te bouwen.

Bijvoorbeeld in Trailer 4 bij 50 seconden, daar zie je toch duidelijk een Lamborghini Murchiélago.

En zo heb je nog wel bij meer auto's waarvan je denkt 'Hej dat is een.....'

Swiggers :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn denk ik 2 reden hiervoor. de eerste is al genoemd door Pennywise-The-Clown. (Zie quote)

GTAIV mag geen echte merken auto's in het spel hebben. Dat kan in principe wel, zoals in bijvoorbeeld Need For Speed van EA Games. Maar dan komen er beperkingen zoals het feit dat in NFS de auto's geen schade kunnen krijgen. Dit zou namenlijk in nalatigheid zijn met de autofabriquage. Vandaar dat GTA altijd voertuigen in het spel zet, die meestal gebaseerd zijn op echte merken. Voordeel hiermee is dat de auto nu in principe alles mag en kan doen. Tunen, kapot gaan, ontploffen, zonder dat autofabriekanten er claims op kunnen zetten.

De 2de is denk ik omdat GTA anders net zo`n commerciele game wordt als de games van EA. En dat willen we natuurlijk niet. Dan moet er rechten over betaald worden en dat kost extra geld. Als je exra geld nodig hebt voor een game dan moet je iets verzinnen om aan die extra centen te komen. En de makkelijkste manier daarvoor is om te gaan adverteren in je game. Als ze dat gaan doen komen er overal door LC advertenties te hangen van bedrijven uit real life. En aangezien dat ook niet in de plannen van R* past, omdat ze zoveel mogelijk merken proberen "zwart" te maken met flauwe grappen. (denk aan American next top Hooker)

Als er dus advertenties in komen kunnen ze dus geen flauwe grappen meer maken, en is er een groot deel van de droge humor uit. En humor is juist een van de onderdelen die de GTA serie zo succesvol maken..

Link to comment
Delen op andere websites

Echte merken is voor mij ook geen must hoor bij gta draait het tog ook om de bedrijfjes die een parodie zijn op hun echte tegenhangers. Je moet je maar in de gta wereld van sprunk, bugershot, prolaps, Banshees, enz ... kunnen inleven.

Bewerkt: door freestyla
Link to comment
Delen op andere websites

Maar bij de getaway hebben ze dat wel en dat vind ik nou juist zo leuk ^_^

dat is wel zo maar daar zie je ook geen merknamen op staan.. Dus die auto`s zijn er wss ook ingezet zonder toestemming van de fabrikant. Ze hebben alleen de modellen heel goed nagemaakt, maar wel zonder de naam te noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...