Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik probeer in te blenden, kan ik niet precies bepalen welke stukken ik selecteer. In de tuts staat dat je als sneltoets W moet gebruiken, maar als ik dat doe gebruikt hij of maar een heel klein stukje, of mijn hele sig. Kan iemand mij helpen??

mvg,

Kloep

Geplaatst:
Als ik probeer in te blenden, kan ik niet precies bepalen welke stukken ik selecteer. In de tuts staat dat je als sneltoets W moet gebruiken, maar als ik dat doe gebruikt hij of maar een heel klein stukje, of mijn hele sig. Kan iemand mij helpen??

De Magic Wand Tool selecteert dingen door middel van kleurdetectie, waardoor je dus niet altijd de selectie krijgt die je graag wilt. Het beste kun je zelf een stuk selecteren met bijvoorbeeld de Lasso Tool (L), aangezien je dan zelf kunt bepalen wat je selecteert.

Geplaatst: (bewerkt)

en wat moet ik dan precies selecteren, alles om het plaatjes heen, of maar een gedeelte van het plaatje?

Edit: Ik heb hem al, Dank je -Matthijs-, van mijn part :slotje:

Edit2: tog nog ff een vraag, als ik hem heb geselecteerd, moet ik dan op "doezelaar" of op "Hoeken Verfijnen" drukken, bij beide merk ik namelijk geen verschil.

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:
Kan iemand me helpen plz???

Als er geen verschil tussen de 2 is maakt het niet zoveel uit lijkt mij. :)

Mvg, 2fast{0}

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil dat mijn plaatjes aan de randen als het ware opgaan in de achtergrond, dus dat je het midden heel duidelijk ziet, maar aan de randen wat minder en dat je dan op een gegeven moment alleen nog maar de achtergrond ziet. Ik heb al bijna alle tuts gevolgd, maar ik snap er niet 1. Want ik heb de nederlandse versie van Photoshop CS3, en alle tuts zijn of met engelse benamingen, of met Photoshop CS2. En dat werkt dan net weer iets anders. Kan iemand mij een tut aanwijzen op deze site die nederlandse benamingen heeft en met CS3 werkt. Want ik snap er nu helemaal niks meer van. En als er geen tut is, weet iemand dan wat ik kan doen om dit te verhelpen. Alvast bedankt!

mvg,

Kloep

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:
Ik wil dat mijn plaatjes aan de randen als het ware opgaan in de achtergrond, dus dat je het midden heel duidelijk ziet, maar aan de randen wat minder en dat je dan op een gegeven moment alleen nog maar de achtergrond ziet.

De Magic Wand Tool selecteert zoals gezegd op kleurdetectie, maar wanneer je op de layer van je render gaat staan en dán met de Magic Wand Tool een stuk selecteert, dan zul je zien dat een heel vlak naast de render geselecteerd zal worden. Zie het voorbeeld:

voorbeeld1lo0.png

Vervolgens klik je met je rechtermuisknop binnen de selecie, en kies je voor 'Doezelaar'. Stel de radius in (hoe hoger, hoe sterker) en bevestig met 'OK'. Dan is het slechts nog een kwestie van meerdere keren op Delete drukken, dit net zolang totdat het gewenste resultaat bereikt is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...