DJRobin Geplaatst: 13 april 2008 Rapport Geplaatst: 13 april 2008 (bewerkt) Hoi, ik wil graag een nieuwe DJ-Set hebben omdat mijn oude het niet meer goed doet en ook erg oud is. Ik wil hem graag op de pc aansluiten. Mijn budget is 200 euro (mag er iets overheen) Zoiets zoek ik : Edit: Ik wil er ook graag 2 externe geluidbronnen op kunnen aansluiten namelijk mijn platenspelers. Bewerkt: 15 april 2008 door DJRobin Reageren
GTA Haas Geplaatst: 14 april 2008 Rapport Geplaatst: 14 april 2008 Zoiets heb ik zelf ook gehad alleen dan in het zwart alleen ik heb hem al verkocht ik vond het niks meer aan Reageren
DJRobin Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 april 2008 Precies dezelfde als die in mijn post ? Hoe duur was die dan, ik heb op de site van hun gekeken alleen daar stond geen prijs bij. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 14 april 2008 Rapport Geplaatst: 14 april 2008 Prijzen beginnen bij zo'n 100 euro, afhankelijk van merk en model. Bekijk deze site even: Checkpoint, daar worden er een aantal modellen aangeboden.. Reageren
DJRobin Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 april 2008 Bedankt voor de site RonaldVC, alleen daar staan maar 2 modellen die ik wil. De Hercules MK2, deze is iets te onprofessioneel. Als verder niemand nog een andere DJ-console weet neem ik die in mijn eerste post alleen ik kan de prijs ervan niet vinden. Reageren
DaBeast Geplaatst: 17 april 2008 Rapport Geplaatst: 17 april 2008 Ik zal uit mijn ervaringen proberen te spreken (heb niet zo lang geleden de MK2 gekocht) Het doel van de Hercules DJ console is om hem aan te sluiten op een computer (of mac) en dan een programma als Virtual Dj (leuk als je van huis-tuin-en keukenmateriaal houdt) Traktor 3. Hij functioneert ook als Midicontroller, waardoor het mogelijk is om hem in allerhande programma's te gebruiken (ook voor bv video bewerking). De Hercules DJ Console MK2 ziet er iet wat toy-achtig uit (welliswaar ziet hij er stoerder uit als zijn voorganger, de MK1) maar hij werkt best wel lekker. De standaart instellingen van de programma's (zowel virtual als traktor) niet echt lekker, omdat de pitch een knop is, in plaats van een schuiver. Zelf heb ik de volume-schuivers en de pitch controll's verwisselt, omdat het dan makkelijker mixt. Ook leuk is de autosync button en de makkelijke toegang van effecten. Platen spelers kan je wel aansluiten op de MK2, en je kan zelfs timecoded vinyls gebruiken. Waardoor het vinyl gevoel echt met de computer gecombineerd word (normaal betaal je voor een soortgelijke apparte kaart rond de 500€) waardoor het een leuk extratje word. De jog wheels zijn niet te strak, niet te los naar mijn mening (wat ik ook een pluspunt vind). De Hercules DJ console remix is zeg maar een beter uitgevoerde versie van de MK2, maar echt veel meer voor je geld krijg je niet echt, buiten wat extra knopjes die je kan assignen, en het strakke design. Deze ga je zeker niet rond de 200 euro vinden, aangezien de prijs van de MK2 daar rond ligt. Als je zeg maar meer een mengpaneel wilt, moet je iets aders zoeken. Goede, en betaalbare merken zijn IMG Stage Line, Numark (iets duurder), JBSystems, Stanton,... Ik zou niet echt een onbekend merk nemen, want meestal zijn dat soort dingen mega slecht. IMG Stage Line vind ik zelf dan een goede keuze (heb er zelf ook eentje, MPX-3 Xs, had ik toen in de tijd 160 euro betaald) want daar krijg je meestal wel waar voor je geld. Als je trouwens de MK2 zou kopen (of een ander soortgelijk ding) zou ik die gewoon aansluiten op een extern mengpaneel. Dat werkt gewoon handiger en meestal heb je op je mengpanel meer opties om te mixen (de crosfader etc voelt ook beter aan) dan een controller. Edit:De prijs van die controller in je post kost rond de 700... Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
DJRobin Geplaatst: 18 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2008 Bedankt voor je post DaBeast, Ook fijn dat je het op een mengpaneel kunt aansluiten. want de faders daarvan zijn echt fijn. En krijg je een externe geluidskaart bij de MK2 ? dat zou handig zijn hoed ik geen extra kabels te kopen. Kan ik oude platen op de computer zetten doordat ik mijn platenspelers op de MK2 kan aansluiten? Reageren
DaBeast Geplaatst: 18 april 2008 Rapport Geplaatst: 18 april 2008 De Hercules DJ console is een externe 4.1 geluidskaart, deze kan je combineren met je standaart 2.1 geluidskaart om zo je liedjes to monitoren (alhoewel dit niet echt nodig is als je een extern mengpaneel gebruikt). Dat van die platen overzetten weet ik niet echt, maar je kan ook gewoon een verloopje (van de rood-witte naar minijack) insteken in je mengpaneel (in de record output) en dan gewoon met een audioprogramma die boel opnemen. Als je een redelijk nieuwe draaitafel hebt (zoals mijn van vandaag splik splinter nieuwe Stanton T.90 USB), zit er meestal ene usb aansluiting bij. Waardoor je met de meegeleverde software je platen makkelijk kan overzetten. Overigs worden draaitafels nog het meest gebruikt, omdat je daarbij gewoon volledige controlle hebt over je muziek. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
DJRobin Geplaatst: 19 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 april 2008 Fijn dat er een geluidskaart bij zit, hoef ik geen nieuwe te kopen . Ik geloof dat ik nog wel een rood witte stekker heb, die steek ik wel in mijn pc . En idd, je hebt met draaitafels de voledige controle over de muziek:). Helaas is mijn naald van een van mijn platenspelers kapot dus moet ik weer een nieuwe kopen, de prijs is toch rond de 30 euro ? Reageren
DaBeast Geplaatst: 19 april 2008 Rapport Geplaatst: 19 april 2008 Dat is de prijs van een goede budget naald, idd. Als je een betere naald wil, kan je al snel 50 euro/naald neerleggen. De prijs van de naalden kunnen oplopen tot over de 100€ (/naald), natuurlijk zijn die wel van topkwaliteit. Je moet dus zelf weten in welke prijsklasse je wilt gaan. Naalden van Stanton zijn erg aan te raden . Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
DJRobin Geplaatst: 20 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 april 2008 Ik had er ee nStanton naald inzitten, inderdaad zeer goede kwaliteit, ik koop er denk ik een van 30€, de anderen vind ik te duur. En ik denk dat ik de MK2 ga kopen . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.