Jump to content

The Sixties


Daan007

Recommended Posts

De jaren 60, wat een geweldige tijd moest dat zijn geweest. Ik vind dat de beste muziek uit die tijd komt en daarmee doel ik dan op; The Doors, The Beatles, The Who, Canned Heat, Creedence Clearwater Revival en nog veel meer.

Het legendarische popfestival Woodstock vond toen ook plaats. En natuurlijk de Flower Power/Hippie tijd.

Ik en een paar vrienden van mij zijn de enige bij ons op school die dit soort muziek kunnen waarderen. Maar hier op het forum zal het mischien anders zijn

Doe je zegje :)

Link to comment
Delen op andere websites

De jaren 60, wat een geweldige tijd moest dat zijn geweest. Ik vind dat de beste muziek uit die tijd komt en daarmee doel ik dan op; The Doors, The Beatles, The Who, Canned Heat, Creedence Clearwater Revival en nog veel meer.

Het legendarische popfestival Woodstock vond toen ook plaats. En natuurlijk de Flower Power/Hippie tijd.

Ik en een paar vrienden van mij zijn de enige bij ons op school die dit soort muziek kunnen waarderen. Maar hier op het forum zal het mischien anders zijn

Doe je zegje :)

Als ik in San Fierro langs die Flower-Power Grafittywand rij, krijg ik ook een vrolijk zonnig gevoel. Denkd dat dat ongeveer het gevoel is wat jij omschrijft. Het wordt in films enzo altijd aangeduid als een fantastische vredevolle en gezellige tijd. Ik kan de film Grease er een beetje in terugvinden. Dat was dan wel iets later, maar de meisjes hadden bloemetjes in de haren, en reden in roze auto's met grote bloemen erop getekend rond, dus dat lijkt er wel een beetje op.

Moet inderdaad een leuke tijd zijn geweest :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral de muziek moet toendertijd geweldig geweest zijn :klap: zoals je zegt The Doors, The Beatles en CCR. Die vind ik echt leuk.

En wat zou ik graag naar Woodstock gegaan zijn moest ik in die tijd geleefd hebben!!! Zoveel volk en toch zo rustig, geen enkel vechtpartijtje : :*D

Link to comment
Delen op andere websites

nah, kan ik me totaal niet in vinden ^_^ maar met "the sixties" heb je het over "10 jaar lang!". als je alle geweldige muziek van 2001 tot 2010 op gaat zetten op een cd ga je ook uit je dak hoor :dans: :dans:

Ik niet :N

Link to comment
Delen op andere websites

nah, kan ik me totaal niet in vinden ^_^ maar met "the sixties" heb je het over "10 jaar lang!". als je alle geweldige muziek van 2001 tot 2010 op gaat zetten op een cd ga je ook uit je dak hoor :dans: :dans:

Ik niet :N

Ik ook niet denk ik. Sure, er zijn wel enkele schitterende nummers in deze periode, maar het is zo compleet anders. De muziek die toen werd gemaakt is zo apart. Dat maakt men tegenwoordig niet gemakkelijk meer.

Elk decennium heeft z'n eigen muziektype/-genre/-stijl.

Bewerkt: door tjoef
Link to comment
Delen op andere websites

nah, kan ik me totaal niet in vinden ^_^ maar met "the sixties" heb je het over "10 jaar lang!". als je alle geweldige muziek van 2001 tot 2010 op gaat zetten op een cd ga je ook uit je dak hoor :dans: :dans:

Ik niet :N

denk aan:

Mika

Guus Meeuwis

Marco Borsato

Nick en Simon

Jan Smit

Ik denk dat jullie nu mijn muziek smaak wel in kunnen schatten ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

nah, kan ik me totaal niet in vinden ^_^ maar met "the sixties" heb je het over "10 jaar lang!". als je alle geweldige muziek van 2001 tot 2010 op gaat zetten op een cd ga je ook uit je dak hoor :dans: :dans:

Ik niet :N

Ik ook zeker niet! Als je een CD van 2000 tot 2009 maakt zal er ongetwijfeld een paar leuke nummers opstaan maar ik vind de muziek in de jaren 60 gewoon beter. Ik kan niet uitleggen waarom, het is gewoon leuke/relaxe muziek.

En tjoef, ik zou ook super graag bij Woodstock zijn. Zoals je al zei, 1 miljoen(!) mensen bij elkaar, 3 dagen lang en geen enkele ruzie of opstandje. Iedereen deelde het geringe eten wat er was met elkaar. Geweldig toch!!

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral de muziek moet toendertijd geweldig geweest zijn :klap: zoals je zegt The Doors, The Beatles en CCR. Die vind ik echt leuk.

En wat zou ik graag naar Woodstock gegaan zijn moest ik in die tijd geleefd hebben!!! Zoveel volk en toch zo rustig, geen enkel vechtpartijtje : :*D

Maarja kijk eens naar Altamont 1969 (Gimme Shelter).. een gratis Woodstock-achtig concert met Hells Angels als "beveiliging". Eén en al gevechten en een moord ongeveer vijf meter van het podium. Dat was meteen het einde van het blije "Flower Power/peacechildren"-tijdperk. Bij Grease denk ik meer aan jaren '50 nozems, vetkuiven en Jerry Lee Lewis. Flower Power is psychedelisch, Jimi Hendrix Experience, Jefferson Airplane, pacifisme, dreiging van een Derde Wereldoorlog.

Link to comment
Delen op andere websites

In dit topic kan ik me helemaal vinden!

Vroeger (jaren 60 en 70) hadden nummers nog diepgang. Die gingen ergens over. Over politiek, oorlog, mensen in arme landen met hongersnood.

De muziek van tegenwoordig, zoals Gangstarap, gaan alleen maar over veel geld, bling, drugs en vrouwen. Geen nummers waar je lekker bij wegdroomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat klopt. In de jaren 60 draaide de muziek niet om geld en vrouwen. Toen wouden de artiesten gewoon hun menig geven over de oorlog in Vietnam en dergelijken. De artiesten die op Woodstock speelden hebben er geen cent voor gekregen. Ze gingen er allemaal gewoon spelen omdat ze bij elkaar wouden zijn en elkaar wouden helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

he vogel alles kits.ik ken alleen jimi hendrix jim morrison en pink floyd :D misschien nog wel meer maar daar kan mijn brein even niet op komen.nog een fijne dag vogel*bee free*.

Ja, dat klopt. In de jaren 60 draaide de muziek niet om geld en vrouwen. Toen wouden de artiesten gewoon hun menig geven over de oorlog in Vietnam en dergelijken. De artiesten die op Woodstock speelden hebben er geen cent voor gekregen. Ze gingen er allemaal gewoon spelen omdat ze bij elkaar wouden zijn en elkaar wouden helpen.
ja mijn moeder zegt ook dat ze er vroeger best veel plezier in hadden muziek te maken en het geld hoefde helemaal niet.maar tegen woordig is het bijna alleen maar geld enzo. Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer ik zo eens in mijn mediabibliotheek kijk van Windows Media Player, zie ik dat de meeste nummers uit een onbekend jaartal komen. Van de nummers waar het jaartal wel bij bekend is, komt een ruime meerderheid uit 2000-2008. Slechts één nummer komt uit de 60's, en da's best wel een saai nummer. Hippietijd lijkt me wel leuk meegemaakt te hebben, maar qua muziek niet echt boeiend.

Link to comment
Delen op andere websites

In dit topic kan ik me helemaal vinden!

Vroeger (jaren 60 en 70) hadden nummers nog diepgang. Die gingen ergens over. Over politiek, oorlog, mensen in arme landen met hongersnood.

De muziek van tegenwoordig, zoals Gangstarap, gaan alleen maar over veel geld, bling, drugs en vrouwen. Geen nummers waar je lekker bij wegdroomt.

om nu te zeggen dat alle nummers totaal geen diepgang hebben, lijkt me wat overdreven. Enkel misschien Gangstarap heeft niet meer zoveel diepgang als vroeger, maar voor de rest valt het nog wel mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn hedendaags ook wel bands die gode nummers maken, maar het is niet meer zoals vroeger waarbij er een statement werd gemaakt met een nummer of band.

Peter Gabriel deed een nummer met Kate bush, genaamd Dont give up. Een plaaaaatje van een nummer'(vooral live), alleen al om de tekst.

Phill Collins, het nummer Both sides of the story. Super. Over kindersoldaten. Prachtnummer.

Metalllica deed master of puppets, voor de soldaten in Vietnam. Bodycount deed een complete cd over racisme,........ dat zie je nu niet meer.

Bewerkt: door Berrus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...