Jump to content

pc leeggooien

Recommended Posts

Geplaatst:

na wat virusjes en te grote programma´s wil ik graag mijn computer helemaal leeggooien. Dat alles weer net zo wordt als dat je hem in de winkel koopt, net zo leeg dus, maar hoe kan ik dat doen.

Ik heb systeemherstel al geprobeerd maar daar moet je al van te voren een punt vastzetten dat de pc weer daar naar terug kan, maar ik heb dus niet zo´n punt vastgezet. En bij schijfopruiming is de pc nog niet helemaal leeg.

ik hoop dat iemand kan helpen

Geplaatst: (bewerkt)

Windows opnieuw installeren, maar je hebt wel erg veel op je PC staan als het te veel moeite is om elk programma'tje apart te un-installen :7

@hieronder: ik ben niet verantwoordelijk als het mislukt :puh: Ten minste, ik heb slechte ervaringen met Windows herïnstalleren, alhoewel dat Windows 98 was... Maar misschien moet je eerst wat DOS-termen opzoeken ;)

Bewerkt: door TomHagen
Geplaatst: (bewerkt)

ja er staat veel op en er blijven meestal toch wel mappen enzo achter, maar bedankt, ik ga kijken of we een schijfje hebben, want misschien is dit nog gewoon de xp uit de winkel die al geïnstalleerd was

edit: we hebben geen schijfje :N

Bewerkt: door Donald-Duck
Geplaatst:

kijk als je een windows xp cd heb kan je pc leeg gooien heel makkelijk ff je pc defragmentere dan ben je echt alles kwijt en dan windows xp op nieuw installeeren en drivers enz is wel een leuk klusje ik raad wel aan dat je een beetje verstand heb van pc's

Geplaatst:

Hij heeft geen schijfje. Als je toch wilt herinstallen zal je een nieuwe windows xp moeten gaan halen.

Geplaatst:
kijk als je een windows xp cd heb kan je pc leeg gooien heel makkelijk ff je pc defragmentere dan ben je echt alles kwijt en dan windows xp op nieuw installeeren en drivers enz is wel een leuk klusje ik raad wel aan dat je een beetje verstand heb van pc's

Met formateren haal je je pc helemaal leeg en kan je alleen in het bios komen of iets van een cd opstarten (Windows bijvoorbeeld). Er staat in dat geval helemaal niets meer op, dus back-up eerst alles wat je wil bewaren. Met defragmenteren worden de plekken waar bestanden zijn opgeslagen opnieuw gestructureerd, waardoor je meer schijfruimte krijgt en je pc vaak iets sneller wordt. Hier blijft wel alles op je pc staan, maar voor het geval dat is het aan te raden om hiervoor ook de back-ups te maken.

Geplaatst:
Als je toch wilt herinstallen zal je een nieuwe windows xp moeten gaan halen.

Normaal gezien krijg je bij aankoop van een computer met WindowsXP ook altijd een installeer CD bij, het kan zijn dat je geen CD bij hebt gekregen omdat Windows al op je computer voorgeïnstalleerd was.

Dus vind je de CD dan zou je een nieuwe licentie van WindowsXP moeten aanschaffen. Of anders kan je Systeemherstel gebruiken. Systeemherstel is een standaardprogramma in Windows waarmee je je systeem terug kan zetten naar een tijd wanneer hij nog goed was.

Start - Alle programma's - Bureauaccessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel of iets in die richting... (Ik heb vista, dus ik weet het niet zeker voor XP).

Veel succes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...