Jump to content

Nieuwe computer


Dutchy3010

Recommended Posts

Mijn ouders moesten een nieuwe pc hebben, en kozen er één met de volgende specs:

Processor: core 2 Duo E8500 2,33 GHz (1333 MHz, 4MB)

Moederbord: P31 (staat er raar en snel bijgekladderd :puh:)

Grafische kaart: Mvidia 8600 GTS 512 MB DDR3 Sil.

Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800

Optisch: 7200S DVD-RW

Hard Disk: 320 GB S-ATA II 16 MB

Behuizing: QF50D Zwart, Zwt/Zil 350 W

Aansluitingen:

USB (2x voor, 4x achter)

Geluid: ja (ook front)

LAN: Ja

Software:

Windows Vista Home Premium

Nero 7 OEM

Power DVD 7

Adobe Acrobat Reader 8

En een extra DVD-rom.

Totaal: €1037,-

Nu is mijn vraag: is dit een goede pc? Mijn ouders willen er niet veel op doen, maar ik mocht ook deze PC hebben, maar dan met een betere grafische kaart. Kan iemand zeggen hoe goed dit is? Welke grafische kaart zouden jullie me aanraden? Nog tips, om een betere game-pc te krijgen? Of is dit gewoon helemaal niets, en raden jullie me af om deze te nemen?

Ik zou wel graag GTA IV spelen, en natuurlijk ook andere "zware" games. Dus graag hiermee rekening houden. De extra DVD-rom mag eraf, die hoef ik niet namelijk, maar de totaalprijs mag ook iets hoger liggen (€1200 ofzo).

Ook wil ik graag weten wat jullie me aanraden: vista of xp? Vista heeft kinderziektes, en de nieuwe programma's zullen ook nog wel een aantal jaren op XP draaien, maar zal ik toch voor Vista gaan, of niet? SA draait er bijvoorbeeld niet super op...

Mijn ouders willen per se bij die persoon kopen, dus niet zeggen dat je het goedkoper kunt krijgen op het internet...

Alvast bedankt! :tu:

@ hieronder: een betere grafische kaart was ook de bedoeling, want mijn ouders doen geen spelletjes, dus... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    7

  • Limbolander

    4

  • Thundercover

    3

  • Nemean^inf

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mijn mening is iedergeval, ga niet voor vista. Als je een pc koopt kan je bij de aankoop vragen of xp erop gezet kan worden. En voor de rest weet ik niet of GTA IV en hoger erop zal draaien.

In een preview was ook verteld dat GTA niet op de huidige pc's kan omdat de juiste videokaart nog niet ontwikeld is.

Voor de rest zou denk ik de videokaart wel wat hoger kunnen voor betere stabiliteit en vooral het werkgeheugen is opzich goed (2 GIG), maar er wordt aangeraden om het op 4 gig te houden. De harde-schijf heeft genoeg aantal MB.

Voor de rest zijn hier nog enkele grafische kaarten die vergeleken zijn:

http://www.ciao-shopping.nl/Grafische_kaarten_10038_3

http://hardware.kelkoo.nl/cp_111601_filter...mb_of_meer.html

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen een mooie pc. De grafische kaart is een mooie middenmoter en zo te zien ook stil (Sil. = silent waarschijnlijk). Met het oog op een GTA4 voor de pc zou ik wel naar betere kaarten kijken. Bij Nvidia komt de 9-serie eraan en mocht je het budget hebben, zou ik daar eens naar kijken. En anders is de 8800 ook weer een stukje beter.

Of je Vista of XP wilt, moet je nog steeds zelf weten. Mocht je nog veel oude games spelen, dan heb je inderdaad kans dat ze niet (goed) meer werken. GTA2 en hoger loopt bij mij echter als een zonnetje, dus voor GTA-fans is Vista geen probleem. In mei komt Service Pack 1 met de automatische updates, dus programmacrashes zullen volgens Microsoft dan ook weer minder zijn.

Mocht je echt zware games willen spelen, dan moet je even kijken of je misschien niet 4GB geheugen wil. Vanaf Vista SP1 ondersteunt Vista 32-bits ook 4GB geheugen, dus dan zou het een mooie optie zijn.

Hoe het met het moederbord zit weet ik niet, maar de harde schijf is groot genoeg. Je kan er later eventueel nog een naast zetten. In ieder geval succes met de keuze. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan egt voor veeeeeeel goedkoper een nieuwe pc kopen die ongeveer het zelfde heeft. Alleen een slechtere videokaart misschien. Ik denk dat je toch eens met je ouders moet overleggen om hem op Alternate te bestellen. Die site geeft gewoon garantie als iets niet werkt en er is niets van de wagen af gevallen. Ik bestel daar al jaren spullen en er is nog nooit iets misgegaan. Je kan ook eens hier kijken, daar kan je het in onderdelen bestellen en dan ben je al helemaal goedkoop uit.

Link to comment
Delen op andere websites

OMFG, Mvidea :7. Voor dat geld kan je beter een andere computer kopen. Een P31 mobo bestaat trouwens ook niet, eveneens als sil (Sli). Maar stel gewoon zelf een pc samen, heb je een veel betere voor hetzelfde bedrag.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ouders moesten een nieuwe pc hebben, en kozen er één met de volgende specs:
Processor: core 2 Duo E8500 2,33 GHz (1333 MHz, 4MB)

Moederbord: P31 (staat er raar en snel bijgekladderd :puh:)

Grafische kaart: Mvidia 8600 GTS 512 MB DDR3 Sil.

Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800

Optisch: 7200S DVD-RW

Hard Disk: 320 GB S-ATA II 16 MB

Behuizing: QF50D Zwart, Zwt/Zil 350 W

Aansluitingen:

USB (2x voor, 4x achter)

Geluid: ja (ook front)

LAN: Ja

Software:

Windows Vista Home Premium

Nero 7 OEM

Power DVD 7

Adobe Acrobat Reader 8

En een extra DVD-rom.

Totaal: €1037,-

Nu is mijn vraag: is dit een goede pc? Mijn ouders willen er niet veel op doen, maar ik mocht ook deze PC hebben, maar dan met een betere grafische kaart. Kan iemand zeggen hoe goed dit is? Welke grafische kaart zouden jullie me aanraden? Nog tips, om een betere game-pc te krijgen? Of is dit gewoon helemaal niets, en raden jullie me af om deze te nemen?

Ik zou wel graag GTA IV spelen, en natuurlijk ook andere "zware" games. Dus graag hiermee rekening houden. De extra DVD-rom mag eraf, die hoef ik niet namelijk, maar de totaalprijs mag ook iets hoger liggen (€1200 ofzo).

Ook wil ik graag weten wat jullie me aanraden: vista of xp? Vista heeft kinderziektes, en de nieuwe programma's zullen ook nog wel een aantal jaren op XP draaien, maar zal ik toch voor Vista gaan, of niet? SA draait er bijvoorbeeld niet super op...

Mijn ouders willen per se bij die persoon kopen, dus niet zeggen dat je het goedkoper kunt krijgen op het internet...

Alvast bedankt! :tu:

@ hieronder: een betere grafische kaart was ook de bedoeling, want mijn ouders doen geen spelletjes, dus... :puh:

Ik pak even je quote er bij, als dit de persoonlijke computer boer is zou ik persoonlijk gaan voor XP. Maar Vista is niet zo verkeerd zoals de meeste mensen zeggen, veel mensen upgraden hun XP naar Vista en kan je problemen krijgen, dit komt mede door; Hardware die niet compatibele is met de software. Daar voor zijn er drivers, zodat je dit kan verhelpen, drivers zijn kleine programmaatjes die communicatie tussen de hardware en de software verrichten. Dus die drivers zijn nieuwer dan de OS (Operating System).

Processor: core 2 Duo E8500 2,33 GHz (1333 MHz, 4MB) Op zich is de snelheid van een Duo core goed, het kan altijd beter, maar deze Processor is heel goed.

Moederbord: P31 (staat er raar en snel bijgekladderd :puh:) Moederbord ken ik niet, een moederbord is gewoon een groote printplaat waar alles op kan, zo wel een grafische kaart als geheugen. Het beste wat je kunt doen is een moederbord nemen met genoeg PCI-e en genoeg S-ATA aansluitingen. Hoe beter de aansluitingen op het moederbord hoe sneller je pc word

Grafische kaart: Mvidia 8600 GTS 512 MB DDR3 Sil. De 8600GTS is best een goeie grafische kaart, maar het kan beter. Als je voor mooi beeld wilt zou ik voor een iets wat betere gaan; een 8800GT ik heb zelf ook deze kaart en hij werkt fantastisch. Hij zit rond de €200 euro. Als je echt het nieuwste wilt kun je voor de 9-serie gaan maar dan betaal je ook wel de prijs. Of je nu sil bedoelt, of SLI weet ik niet. Als je SLI bedoelt kan ik een kleine uit leg geven. Als je 2 Grafische kaarten hebt en inbouwt en je hardware ondersteund SLI, kan je deze grafische kaarten met elkaar samen laten werken voor 1 proces. Dus de rekensnelheid van de grafische kaart gaat flink omhoog! Moest je meer weten verwijs ik je door naar Wikipedia:

Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800 2 GB is erg netjes voor al voor Vista, als je meer geheugen inbouwt en je wilt XP gebruiken kan dit problemen veroorzaken.

Optisch: 7200S DVD-RW Ik weet niet welk merk, als je het zelf weet moet je even op internet zoeken of je klachten over deze hardware ziet.

Hard Disk: 320 GB S-ATA II 16 MB 320GB is groot genoeg voor computers voor games, als je nog groter wilt voor meer games etc, zou ik een 500GB in laten bouwen. Deze koste de laatste jaren niet veel meer.

Behuizing: QF50D Zwart, Zwt/Zil 350 W De voeding is 350WATT, als je voor SLI gaat moet je een SLI voeding nemen, daardoor kan je optimaal genieten van de grafische kwaliteit, ik zelf heb een 500WATT voeding er in zitten.

Aansluitingen:

USB (2x voor, 4x achter)

Geluid: ja (ook front)

LAN: Ja

Software:

Windows Vista Home Premium

Nero 7 OEM

Power DVD 7

Adobe Acrobat Reader 8

En een extra DVD-rom. Niet echt nodig, de DVD-RW zorgt al voor genoeg CD/DVD prestaties.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb je op msn dus je mag van mij vragen stellen

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan egt voor veeeeeeel goedkoper een nieuwe pc kopen die ongeveer het zelfde heeft. Alleen een slechtere videokaart misschien. Ik denk dat je toch eens met je ouders moet overleggen om hem op Alternate te bestellen. Die site geeft gewoon garantie als iets niet werkt en er is niets van de wagen af gevallen. Ik bestel daar al jaren spullen en er is nog nooit iets misgegaan. Je kan ook eens hier kijken, daar kan je het in onderdelen bestellen en dan ben je al helemaal goedkoop uit.

Zoals ik al zei, mijn ouders willen per se daar. Ik weet dat Alternate goedkoper is:

Mijn ouders willen per se bij die persoon kopen, dus niet zeggen dat je het goedkoper kunt krijgen op het internet...

In ieder geval, bedankt voor de adviezen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

OMFG, Mvidea :7. Voor dat geld kan je beter een andere computer kopen. Een P31 mobo bestaat trouwens ook niet, eveneens als sil (Sli). Maar stel gewoon zelf een pc samen, heb je een veel betere voor hetzelfde bedrag.

P31 is een chipset die op je moederbord zit. Ontwikkeld bij Intel.

Moederbord: P31 (staat er raar en snel bijgekladderd puh2.gif) Moederbord ken ik niet, een moederbord is gewoon een groote printplaat waar alles op kan, zo wel een grafische kaart als geheugen. Het beste wat je kunt doen is een moederbord nemen met genoeg PCI-e en genoeg S-ATA aansluitingen. Hoe beter de aansluitingen op het moederbord hoe sneller je pc word

Ja was het maar zo, ligt niet aan je moederbord maar aan je CPU en RAM.

Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800 2 GB is erg netjes voor al voor Vista, als je meer geheugen inbouwt en je wilt XP gebruiken kan dit problemen veroorzaken.

Nope, je moet (als je meer dan 3,5 GB neemt) een 64 bit OS nemen. Anders benut je maximaal 3,5 GB van de 4 GB of meer.

BTW: Die FSB (2.33 GHz van de E8500) klopt niet, moet 3.0 GHz zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

(...)
Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800 2 GB is erg netjes voor al voor Vista, als je meer geheugen inbouwt en je wilt XP gebruiken kan dit problemen veroorzaken.

Nope, je moet (als je meer dan 3,5 GB neemt) een 64 bit OS nemen. Anders benut je maximaal 3,5 GB van de 4 GB of meer. (...)

Voor XP en 4GB heb je de 64-bits van XP versie nodig, bij Vista hoeft dat vanaf Service Pack 1 niet meer. Hier bevestigt RonaldVC dat.

>>> Door RonaldVC: Niet alleen bevestigd, maar nu ook in de praktijk getest. Na installatie van SP1 op een Vista Premium 32 bit systeem wordt keurig 4 GB intern geheugen herkent in de eigenschappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me een goeie PC,

Hij is beter dan mijn PC... en daar draai ik goed games op... dus als je ouders er nog eens games op willen spelen kan dat ook :puh::P:P

Succes met het kopen van je nieuwe PC.

Greetz,

Joshoon :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

(...)
Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800 2 GB is erg netjes voor al voor Vista, als je meer geheugen inbouwt en je wilt XP gebruiken kan dit problemen veroorzaken.

Nope, je moet (als je meer dan 3,5 GB neemt) een 64 bit OS nemen. Anders benut je maximaal 3,5 GB van de 4 GB of meer. (...)

Voor XP en 4GB heb je de 64-bits van XP versie nodig, bij Vista hoeft dat vanaf Service Pack 1 niet meer. Hier bevestigt RonaldVC dat.

>>> Door RonaldVC: Niet alleen bevestigd, maar nu ook in de praktijk getest. Na installatie van SP1 op een Vista Premium 32 bit systeem wordt keurig 4 GB intern geheugen herkent in de eigenschappen.<<<

Dat wist ik nog niet :) Mooi, prik ik zelf nog even 2 GB erbij :D
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen een mooie pc. De grafische kaart is een mooie middenmoter en zo te zien ook stil (Sil. = silent waarschijnlijk). Met het oog op een GTA4 voor de pc zou ik wel naar betere kaarten kijken. Bij Nvidia komt de 9-serie eraan en mocht je het budget hebben, zou ik daar eens naar kijken. En anders is de 8800 ook weer een stukje beter.

Of je Vista of XP wilt, moet je nog steeds zelf weten. Mocht je nog veel oude games spelen, dan heb je inderdaad kans dat ze niet (goed) meer werken. GTA2 en hoger loopt bij mij echter als een zonnetje, dus voor GTA-fans is Vista geen probleem. In mei komt Service Pack 1 met de automatische updates, dus programmacrashes zullen volgens Microsoft dan ook weer minder zijn.

Mocht je echt zware games willen spelen, dan moet je even kijken of je misschien niet 4GB geheugen wil. Vanaf Vista SP1 ondersteunt Vista 32-bits ook 4GB geheugen, dus dan zou het een mooie optie zijn.

Hoe het met het moederbord zit weet ik niet, maar de harde schijf is groot genoeg. Je kan er later eventueel nog een naast zetten. In ieder geval succes met de keuze. :)

Naja effe terugkomen op wat er dik gedrukt staat: Je kan bij Vista spelen in compatibliteitmodus laten uitvoeren. Dat houdt in dat als je een spel hebt wat op XP wel werkte maar op Vista niet dat je het dan in een soort XP modus kan laten draaien als je het spel opstart

Link to comment
Delen op andere websites

(...) Naja effe terugkomen op wat er dik gedrukt staat: Je kan bij Vista spelen in compatibliteitmodus laten uitvoeren. Dat houdt in dat als je een spel hebt wat op XP wel werkte maar op Vista niet dat je het dan in een soort XP modus kan laten draaien als je het spel opstart

Dat klopt, maar dat werkt niet altijd. Ik heb er zelf nog geen game wel werkend meegekregen, ook niet met de Compabiliteitsmodus in XP, dus je moet er niet blind op gaan vertrouwen. Wie weet dat Microsoft dat heeft verbeterd in Service Pack 1, die iedereen volgende maand via de Automatisch Updates binnen krijgt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

(...) Naja effe terugkomen op wat er dik gedrukt staat: Je kan bij Vista spelen in compatibliteitmodus laten uitvoeren. Dat houdt in dat als je een spel hebt wat op XP wel werkte maar op Vista niet dat je het dan in een soort XP modus kan laten draaien als je het spel opstart

Dat klopt, maar dat werkt niet altijd. Ik heb er zelf nog geen game wel werkend meegekregen, ook niet met de Compabiliteitsmodus in XP, dus je moet er niet blind op gaan vertrouwen. Wie weet dat Microsoft dat heeft verbeterd in Service Pack 1, die iedereen volgende maand via de Automatisch Updates binnen krijgt. :)

Voor zover niks. SP1 brengt geen verandering in je prestaties van je comp. Ook niet van uit sluimer/slaap stand naar opstarten. Duurt 2,5 uur om SP1 te installeren en er is Front End niet echt wat verandert.

Ontopic:

Meestal moet je eerste de laatst beschikbare patch installeren en dan die compabiliteits modus + admin rechten aanzetten. Bij mij doen alle games het die het voorheen niet deden op vista nu wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn keuze is gemaakt, waarbij ik zoveel mogelijk op jullie advies heb gelet (zoals bv 500W voeding, betere grafische kaart (wat ik al in gedachte had) en meer geheugen).

Mijn specs (vanaf volgende week):

  • Processor: Core 2 duo E E8500 3.16 GHz (1333Mhz, 6MB)
  • Moederbord: P3 Platinum Combo ATX (DDR3 ondersteuning)
  • Grafische kaart: Nvidia 9800 GX2 1 GB
  • Geheugen: 4 GB
  • Optisch: 7200S DVD-RW
  • Hard Disk: 500 GB
  • Behuizing: Qf50D Zwart, 500W voeding
  • Aansluitingen:
    USB: 2x voor, 4x achter
    Geluid: ja (ook front)
    LAN: ja
  • Software: Windows XP, Nero7, Power DVD 7, Adobe Acrobat 8

Allemaal bedankt voor jullie hulp! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...