Jump to content

Nieuwe computer


Dutchy3010

Recommended Posts

Aan 500W heb je niet genoeg voor een 9800GX2. 700 Watt is het minste wat je moet hebben. Onthoud dat een 9800GX2 een gigantische kaart is (het zijn eigenlijk twee videokaarten, maar wel 'boxed'). Ook zie ik dat de 9800GX2 een DVI-ingang heeft.. Dus even controleren of je ook een DVI-uitgang op je monitor hebt (meestal zit dit al bij de nieuwere monitoren).

Let ook op dat je DDR3 geheugen koopt bij een DDR3 moederbord. Ik heb wel eens de fout gemaakt dat ik een DDR2 moederbord heb gekocht, terwijl ik nog aan 1Gb DDR1 had liggen. Kleine foutjes waar je niet op let, gelukkig is geheugen niet zo duur.

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    7

  • Limbolander

    4

  • Thundercover

    3

  • Nemean^inf

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

OMFG, Mvidea :7. Voor dat geld kan je beter een andere computer kopen. Een P31 mobo bestaat trouwens ook niet, eveneens als sil (Sli). Maar stel gewoon zelf een pc samen, heb je een veel betere voor hetzelfde bedrag.

P31 is een chipset die op je moederbord zit. Ontwikkeld bij Intel.

Moederbord: P31 (staat er raar en snel bijgekladderd puh2.gif) Moederbord ken ik niet, een moederbord is gewoon een groote printplaat waar alles op kan, zo wel een grafische kaart als geheugen. Het beste wat je kunt doen is een moederbord nemen met genoeg PCI-e en genoeg S-ATA aansluitingen. Hoe beter de aansluitingen op het moederbord hoe sneller je pc word

Ja was het maar zo, ligt niet aan je moederbord maar aan je CPU en RAM.

Geheugen: 2 GB (2048 MB) DDR2 800 2 GB is erg netjes voor al voor Vista, als je meer geheugen inbouwt en je wilt XP gebruiken kan dit problemen veroorzaken.

Nope, je moet (als je meer dan 3,5 GB neemt) een 64 bit OS nemen. Anders benut je maximaal 3,5 GB van de 4 GB of meer.

BTW: Die FSB (2.33 GHz van de E8500) klopt niet, moet 3.0 GHz zijn.

:7 Of ik dit niet weet :cab: , de meeste van ons werken met een 32-bit besturingssysteem Windows XP. Daar bij komt dat ik al eens een laptop probleem heb gehad dat iemand 4GB wou gebruiken bij Windows Xp 32-bit. Simpele oplossing van of een XP vinden in 64-Bit, of terug gaan naar Vista.

Ik denk dat je het begrip van het moederbord niet kent, als je de aansluiting van je moederbord verouderd zijn. Zal je geen snelle processor aan kunnen nog een S-ATA schijf. Ik zit op een ICT-Academie, en ik weet best wat het verschil is tussen een CPU - en of Ram. Het moederbord is een centrale aansluit punt voor alle interne hardware. Als je moederbord geen S-ATA ondersteund verlies je zoveel snelheid kwa prestatie, dan als je een moederbord die alleen maar IDE ondersteund.

Anyway.

Ik zie dat je een goeie pc heb samen gesteld. Met deze grafische kaart kan je wel een aantal jaartjes voor uit.

Als je later toch nog meer wilt genieten, zou ik als ik jouw was gewoon nog een 2e er bij inbouwen. Dan heb je een SLi ondersteuning. Maar ik zeg wel; "Je voeding moet het aankunnen", dus ik weet niet of hij SLi ondersteund.

Mag ik weten wat het prijskaartje was? :clown:

[Edit:] @hier boven, ik zat ook al te twijfelen. Ik draai zelf al met een 520WATT met mijn 8800GT. Dus ik denk dat er wel een sterkere in kan. En dan zou ik naar de 720-750 WATT gaan.

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Aan 500W heb je niet genoeg voor een 9800XS. 700 Watt is het minste wat je moet hebben. Onthoud dat een 9800XS een gigantische kaart is (het zijn eigenlijk twee videokaarten, maar wel 'boxed').

Volgens degene die ik sprak wel. Ik zal er een opmerking over maken als ik hem weer spreek.

@ supreme: rond de €1500.. Voorlopig kan ik met dit vooruit, kan altijd nog upgraden he :)

Link to comment
Delen op andere websites

@ Dutchy: Ter bevestiging toch maar even opgezocht: http://www.nvidia.com/object/geforce_9800gx2_pwr_supply.html

Overigens had ik mijn bericht ook nog bewerkt:

Aan 500W heb je niet genoeg voor een 9800GX2. 700 Watt is het minste wat je moet hebben. Onthoud dat een 9800GX2 een gigantische kaart is (het zijn eigenlijk twee videokaarten, maar wel 'boxed'). Ook zie ik dat de 9800GX2 een DVI-ingang heeft.. Dus even controleren of je ook een DVI-uitgang op je monitor hebt (meestal zit dit al bij de nieuwere monitoren).

Let ook op dat je DDR3 geheugen koopt bij een DDR3 moederbord. Ik heb wel eens de fout gemaakt dat ik een DDR2 moederbord heb gekocht, terwijl ik nog aan 1Gb DDR1 had liggen. Kleine foutjes waar je niet op let, gelukkig is geheugen niet zo duur.

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn keuze is gemaakt, waarbij ik zoveel mogelijk op jullie advies heb gelet (zoals bv 500W voeding, betere grafische kaart (wat ik al in gedachte had) en meer geheugen).

Mijn specs (vanaf volgende week):

  • Processor: Core 2 duo E E8500 3.16 GHz (1333Mhz, 6MB)
  • Moederbord: P3 Platinum Combo ATX (DDR3 ondersteuning)
  • Grafische kaart: Nvidia 9800 GX2 1 GB
  • Geheugen: 4 GB
  • Optisch: 7200S DVD-RW
  • Hard Disk: 500 GB
  • Behuizing: Qf50D Zwart, 500W voeding
  • Aansluitingen:
    USB: 2x voor, 4x achter
    Geluid: ja (ook front)
    LAN: ja
  • Software: Windows XP, Nero7, Power DVD 7, Adobe Acrobat 8

Allemaal bedankt voor jullie hulp! :tu:

Dat heb je voor? (Ik heb de rest van het topic niet gelezen.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vergeten te melden.. Heb hem afgelopen zaterdag opgehaald, hij had er inderdaad een grotere voeding ingezet, van 850 Watt. Het kon ook met 570 Watt, wat het minimaal was, maar hij heeft er 850 Watt van gemaakt zodat ik nog even vooruit kan (indien ik wil upgraden). Allemaal bedankt voor die tip, want eerst zat er 550 W in, en dat is wel heel weinig als 570 het minimum was... :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn keuze is gemaakt, waarbij ik zoveel mogelijk op jullie advies heb gelet (zoals bv 500W voeding, betere grafische kaart (wat ik al in gedachte had) en meer geheugen).

Mijn specs (vanaf volgende week):

  • Processor: Core 2 duo E E8500 3.16 GHz (1333Mhz, 6MB)
  • Moederbord: P3 Platinum Combo ATX (DDR3 ondersteuning)
  • Grafische kaart: Nvidia 9800 GX2 1 GB
  • Geheugen: 4 GB
  • Optisch: 7200S DVD-RW
  • Hard Disk: 500 GB
  • Behuizing: Qf50D Zwart, 500W voeding
  • Aansluitingen:
    USB: 2x voor, 4x achter
    Geluid: ja (ook front)
    LAN: ja
  • Software: Windows XP, Nero7, Power DVD 7, Adobe Acrobat 8

Allemaal bedankt voor jullie hulp! :tu:

Mooi ding, ben jarloers :puh:

Vooral op die grafishe kaart van 1GB :D

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn keuze is gemaakt, waarbij ik zoveel mogelijk op jullie advies heb gelet (zoals bv 500W voeding, betere grafische kaart (wat ik al in gedachte had) en meer geheugen).

Mijn specs (vanaf volgende week):

  • Processor: Core 2 duo E E8500 3.16 GHz (1333Mhz, 6MB)
  • Moederbord: P3 Platinum Combo ATX (DDR3 ondersteuning)
  • Grafische kaart: Nvidia 9800 GX2 1 GB
  • Geheugen: 4 GB
  • Optisch: 7200S DVD-RW
  • Hard Disk: 500 GB
  • Behuizing: Qf50D Zwart, 500W voeding
  • Aansluitingen:
    USB: 2x voor, 4x achter
    Geluid: ja (ook front)
    LAN: ja
  • Software: Windows XP, Nero7, Power DVD 7, Adobe Acrobat 8

Allemaal bedankt voor jullie hulp! :tu:

1500 daarvoor? das echt veelste duur

je had veel meer waarde voor je geld kunnen krijgen zoals bijvoorbeeld:

post-72300-1210164814_thumb.jpg

maarja het blijft jou keuze, natuurlijk komt er nog 300 euro ofzo bij als je al die software erbij koopt.

tevens wordt de 9000 serie nog amper ondersteund door de games die op de markt zijn, dus al heb je nu een 9000 serie, dan zal die niet veel meer presteren dan eentje van de 8000 series zoals bijv de 8800GT/GTS/GTX

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

1500 daarvoor? das echt veelste duur

Volgens mij heb jij echt geen idee hoeveel zo'n GeForce 9800 GX2 wel kost... :7

Daarvoor heb je al een klein pc'tje hoor :puh:

EDIT: een quad core als processor was inderdaad wel mooi geweest, zeker als je ooit GTA IV zou willen draaien. Ik heb er een en hij start volledig op (Windows Vista Premium) in 30 seconden.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: een quad core als processor was inderdaad wel mooi geweest, zeker als je ooit GTA IV zou willen draaien. Ik heb er een en hij start volledig op (Windows Vista Premium) in 30 seconden.

Dat heb ik met een dual core, maar dan in minder dan 30 seconden. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

mja dan kom je nog niet op 1500 euro uit, en zoals ik al zei wordt de 9000 serie nog amper ondersteund dus zonde van je geld

Met nadruk op "nog". En dat hij goedkoper was op internet, wist ik wel, maar zoals je in de beginpost kunt lezen wilden mijn ouders niets op internet bestellen.

@ Jorair: deze start ook binnen 30 seconden op, hoor. :clown:

Jullie kunnen allemaal wel kritiek uiten, maar dit is gewoon een hele mooie pc, zeker voor iemand die niet overal het beste van het beste van hoeft te hebben.. Ik ben er heel blij mee, hij werkt goed, is gigantisch snel, wat wil je nog meer? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...