Jump to content

Film's Trefwoorden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Film's Trefwoorden

Nog veel mensen weten deze woorden niet, over films, dus ik dacht laat ik maar een TOPIC openen hier over. ^_^

Pitch

Een Pitch vertelt in een paar zinnen waar de film over gaat, een soort samenvatting.

Crew

Crew(s) zijn mensen die voor het film hebben gewerkt, zoals camera-man.

Trailer

Een Trailer is een kleine filmpje met alle belangerijke scené's tussen.

Sequel

Sequel is de vervolg van een film, denk aan Ice Age 2.

Sneak Preview

Hou jij van film en je gaat naar de biscoop, maar als je alle films in de biscoop leuk vindt, moet je er één uitkiezen, een Sneak Preview helpt je daarbij, je weet niks over het film totdat je in de zaal komt.

Close-Up

Als iets of iemand van heel dichtbij wordt gefilmd, dan heet dat een close-up, zoals een actuers, dan kan je zien wat voor emoties hij nu heeft.

Remake

Remake is een vernieuwing van het film.

Horror

Iemand van dit fora houd wel van Horror-films, Horror is een eng film, bijvoorbeeld Ring 4.

Cast

Cast zijn de belangerijke mensen die aan de film hebben mee geholpen, maar de hoofdpersonen zie je het eerst.

Feel Good Movie

Eigenlijk hoef je dit alleen maar te vertalen (Voel-je goed-film), van zo'n film wordt je vrolijk en blijf van, zoals de hoofdpersoon dood gaat, maar dat hij weer op het einde weer terug keert.

OTTO :bonk:

Bewerkt: door Ottoman 47
Geplaatst: (bewerkt)

Aangezien ik een media-opleiding aan het doen ben en later cameraman wil worden vind ik het toch weer nodig om even mijn commentaar te leveren.

Crew

Crew(s) zijn mensen die voor het film hebben gewerkt, zoals camera-man.

Crew is in het meervoud gewoon Crew of de Crew. Verder zijn het mensen die aan de film meewerken en niet mensen die aan de film hebben meegewerkt.

Trailer

Een trailer is inderdaad een klein filmpje maar dat wil niet gelijk zeggen dat er belangrijke scene's tussen zitten. Meestal zijn het scene's die je doen verleiden om de film te zien. Kijk maar naar GTA IV bijvoorbeeld, er zit een hoop actie in en ze geven je het gevoel dat je hem gewoon moet hebben.

Bewerkt: door Jay;
Geplaatst:

Leuk topic, maar ook ik heb een paar opmerkingen;

Trailer

Dit klopt inderdaad niet, een betere beschrijving zou zijn: Promotiefilmpje bestaande uit een reeks fragmenten van een nieuwe film. (bron: vandale.nl)

Sequel

Sequel is de vervolg van een film, denk aan Ice Age 2.

Vermeld dan ook even wat een prequel is. Een goede beschrijving zou zijn: Film of aflevering die laat zien wat aan een serie/film voorafging. (bron: vandale.nl)

Sneak Preview

Hou jij van film en je gaat naar de biscoop, maar als je alle films in de biscoop leuk vindt, moet je er één uitkiezen, een Sneak Preview helpt je daarbij, je weet niks over het film totdat je in de zaal komt.

De term 'Sneak peak' is volgens mij meer gebruikt. Althans: toch voor series.

Cast

Cast zijn de belangerijke mensen die aan de film hebben mee geholpen, maar de hoofdpersonen zie je het eerst.

De cast zijn niet alle mensen die aan een film meewerken, dat is de crew. De cast zijn gewoon alle personages die er in voorkomen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...