joppie Geplaatst: 21 april 2008 Rapport Geplaatst: 21 april 2008 (bewerkt) Hey, Ik wil dus een nieuwe videokaart gaan kopen, om er Assassin's Creed en CoD4 mee te spelen (en andere games). Deze videokaart Maar ik heb op me oude videokaart gewoon DDR, en m'n werkgeheugen is ook DDR. Maar maakt het uit wat voor DDR je koopt? Kan je dus gewoon DDR en DDR3 (dus de videokaart) samen? Alvast bedankt. Bewerkt: 21 april 2008 door joppie Reageren
osmgek11 Geplaatst: 21 april 2008 Rapport Geplaatst: 21 april 2008 (bewerkt) Je videogeheugen staat helemaal los. van je Werkgeheugen dus dat maak niet uit. ik zou eerst wel ff je andere Hardware chekken zoals: CPU/VOEDING en die sloten zoals: AGP/PCI/PCI-E want die kaart die jij wil is redelijk snel en mischien te snel voor je CPU en ik denk dat je voeding dat niet gaat trekken Bewerkt: 21 april 2008 door osmgek11 Reageren
joppie Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 april 2008 ik zou eerst wel ff je andere Hardware chekken zoals: CPU/VOEDING en die sloten zoals: AGP/PCI/PCI-E Kan ik dit ook ergens aflezen of moet ik me pc in? En hoe kan ik dan zien of het AGP/PCI of PCI-E is? Reageren
osmgek11 Geplaatst: 21 april 2008 Rapport Geplaatst: 21 april 2008 download deze progamma http://www.downloadstad.nl/download/Everest_Home.html daar kan je zien wat voor sloten je hebt. en CPU Reageren
joppie Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 april 2008 download deze progamma http://www.downloadstad.nl/download/Everest_Home.htmldaar kan je zien wat voor sloten je hebt. en CPU ok, maar snap er nog niet egt iets van... er staat vanalles. Waar moet je kijken. Reageren
Caltson Geplaatst: 21 april 2008 Rapport Geplaatst: 21 april 2008 hey, CPU kan je vinden bij system in everest. Daar zal vast wel AMD of Intel staan met daarna de scoket (Voor Intel waarschijnlijk S775, en voor AMD X64) Daarna zal je model erbij staan. als je Core2duo hebt zal het beginnen met een E-nummer (E236 bvb.), Maar aangezien je er nog moeilijk aan uit geraakt, is het dan misschien niet beter om je grafische kaart te laten kiezen en plaatsen door een PC-technicus? Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal kent en kan van pc dus neem het niet op als een belediging aub, het is echt niet zo bedoeld . Het is tot slot wel uitermate frustrerend als je een AGP kaart hebt en dat je een PCI-E aansluiting hebt, waardoor de kaart er niet in past. Greetz Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 mei 2008 Rapport Geplaatst: 3 mei 2008 download deze progamma http://www.downloadstad.nl/download/Everest_Home.htmldaar kan je zien wat voor sloten je hebt. en CPU ok, maar snap er nog niet egt iets van... er staat vanalles. Waar moet je kijken. Volgens mij is Everest een betaald programma en is die verwijderd van die website. Je kunt ook naar Computer -> Eigenschappen -> Apparaten -> Apparaatbeheer gaan. Daar kun je ook veel te weten komen over je computer. Welke videokaart heb je nu bijvoorbeeld? Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 3 mei 2008 Rapport Geplaatst: 3 mei 2008 ik herken dit probleempje van me zelf als je DDR2/DDR heb kan je geen DDR 3 er in zetten behalve als je moederboord het ondersteund dat licht aan hoe oud je pc is mijn pc kan wel DDR 3 video kaart maar geen DDR 3 werkgeugen en DDR3 is pas 3maanden in NL bekend gewoorden dus ik denk dat je wel moet oppasen en is je moederboord een agp of PCi-é moederboord als je een pc heb die 3jaar oud is het meestal agp wat voor video kaart heb je er in zitten? welk type? Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 mei 2008 Rapport Geplaatst: 3 mei 2008 ik herken dit probleempje van me zelf als je DDR2/DDR heb kan je geen DDR 3 er in zetten behalve als je moederboord het ondersteund dat licht aan hoe oud je pc is mijn pc kan wel DDR 3 video kaart maar geen DDR 3 werkgeugenen DDR3 is pas 3maanden in NL bekend gewoorden dus ik denk dat je wel moet oppasen en is je moederboord een agp of PCi-é moederboord als je een pc heb die 3jaar oud is het meestal agp wat voor video kaart heb je er in zitten? welk type? [nutteloze vergelijking] Op mijn fiets zitten 28" velgen en op de auto van mijn ouders zitten 15" velgen. Toch kan mijn fiets met 28" velgen op de fietsendrager van die auto, terwijl die auto maar maximaal 19" velgen ondersteund![/nutteloze vergelijking] DDR3 bestaat al veel langer dan 3 maanden (het bestaat al jaren, mijn pc van 2 jaar oud heeft GDDR3 vram en dat was toen voor mid end al normaal). Het maakt dus bij je videokaart keuzen niets uit wat voor geheugen je moederbord ondersteund. Het slot is, zoals al vaak wordt aangegeven, het belangrijkste (net als het stroomverbruik van de videokaart). Dit is niet aan een tijd af te lezen, want 4 jaar geleden werden er moederborden met PCI-E sloten verkocht/ontworpen (iig in 2005 waren ze op de markt) en nu worden er moederborden met AGP verkocht, terwijl PCI-E nieuwer is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.