rob-v-c Geplaatst: 21 april 2008 Rapport Geplaatst: 21 april 2008 Hey, ik heb iets in mijn gamemode gemaakt zodat mensen die niet RCON ingelogt zijn niet in de adminvoertuigen kunnen stappen, omdat die dan ontploffen, maar het werkt niet. Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet. bovenaan: #define COLOR_RED 0xAA3333AA new Adminvehicle; OnGameModeInit: Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2085.350, 1242.848, 25.183, 179.55, -1, -1); // hydra2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2102.652, 1211.687, 25.026, 179.89, -1, -1); // hunter admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2086.294, 1218.782, 25.026, 90.16, -1, -1); // hunter2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2127.117, 1238.392, 10.717, 178.48, 0, 0); // hotring admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2123.548, 1238.383, 10.715, 177.10, 0, 0); // hotring2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2120.119, 1238.542, 10.715, 179.07, 0, 0); // hotring3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(437, 2101.928, 1264.619, 10.952, 56.74, 0, 0); // coach admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2113.454, 1226.622, 10.835, 270.56, -1, -1); // tank admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2123.288, 1227.563, 10.835, 286.74, -1, -1); // tank2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2116.635, 1239.243, 10.811, 180.18, -1, -1); // patriot admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2112.771, 1239.147, 10.811, 181.09, -1, -1); // patriot2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.251, 1256.425, 10.547, 0.88, 0, 0); // infernus admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.490, 1250.576, 10.547, 1.58, 0, 0); // infernus2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.579, 1244.698, 10.547, 1.62, 0, 0); // infernus3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.403, 1240.988, 10.382, 91.37, 0, 0); // nrg admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.361, 1239.451, 10.392, 86.38, 0, 0); // nrg2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.335, 1237.945, 10.388, 89.86, 0, 0); // nrg3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(601, 2109.559, 1238.533, 10.580, 181.73, -1, -1); // swat admin onderaan ergens: public OnPlayerEnterVehicle(playerid) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == Adminvehicle) { if(!IsPlayerAdmin(playerid)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Tis vehicle is admin-only!"); SetVehicleHealth(GetPlayerVehicleID(playerid),1); } } return 1; } zou iemand hier AUB een fout uit kunnen halen of iets maken dat wel werkt? ik weet er geen raad meer mee. MVG Rob Reageren
HarmJan Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Reageren
Remcconen Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan @rob-v-c: Geeft hij errors? Reageren
HarmJan Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan @rob-v-c: Geeft hij errors? Heb je het wel goed gelezen ? Het is juist de bedoeling dat de auto's ontploffen als degene die niet admins zijn instappen..... Reageren
Juwayri Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je mag er misschien niet veel verstand van hebben maar die 1 moet inderdaad 0 zijn anders ontploft hij niet, hij is wel heel erg kapot maar hij ontploft niet. Reageren
rob-v-c Geplaatst: 22 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 april 2008 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet, en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD Reageren
Juwayri Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 Ok, dan kan het nog ergens anders aan liggen maar ik weet niet of ik het goed heb maar normaal gesproken heb je altijd aan beide kanten spaties aan de = Dus niet zo: Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin Maar zo: Adminvehicle = AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin Reageren
HarmJan Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ? Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten .... Bij jou maar 1 ! Dus dan ben je alsnog de lul Reageren
Juwayri Geplaatst: 22 april 2008 Rapport Geplaatst: 22 april 2008 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ? Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten .... Bij jou maar 1 ! Dus dan ben je alsnog de lul Zo werkt dat dan weer net niet. Reageren
rob-v-c Geplaatst: 23 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2008 kan egt niemand dit verbeteren? Reageren
Juwayri Geplaatst: 25 april 2008 Rapport Geplaatst: 25 april 2008 Moet het niet zijn: public OnGameModeInit() Reageren
Remcconen Geplaatst: 25 april 2008 Rapport Geplaatst: 25 april 2008 Moet het niet zijn:public OnGameModeInit() Tuurlijk Juwayri. dom dat niemand dat gezien heeftNamens iedereen: :$ Reageren
rob-v-c Geplaatst: 25 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 april 2008 Moet het niet zijn:public OnGameModeInit() LEES: Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet. Als dat het zou zijn zou er een error komen, ik heb niet alles dat ik in het script bij public OnGameModeInit() heb staan daarneer gezet, darom heb ik dat ff snel getypt... Reageren
Sandra Geplaatst: 25 april 2008 Rapport Geplaatst: 25 april 2008 Er is nogal veel fout in dit script... Laat me even in het kort uitleggen wat een 'variabele' nou is. Een variabele is iets dat een getal kan opslaan. Een simpel voorbeeld: new a; a = 5; de variabele is dus 'a' en heeft de waarde 5 Als je 'a' een nieuwe waarde gaat geven, zal de vorige waarde gewist worden. Voorbeeld: new a; a = 5; a = 8 Jij maakt precies dezelfde fout: Jij geeft de 'Adminvehicle'-variabele elke keer een andere waarde want 'AddStaticVehicle' returnt een vehicleID. hij begint met tellen vanaf ID 1 (en dan tot en met 700). Jij hebt, als ik het goed heb getelt, 19 keer Adminvehicle = AddStaticVehicle(......); gebruikt. Dus aan het eind van OnGameModeInit heeft 'Adminvehicle' de waarde '19' Ten 2e geeft 'Adminvehicle' het VehicleID aan, niet het model-ID!! Gebruik dus GetPlayerVehicleID in plaats van GetVehicleModel. Om dat eerste op te lossen moet je een 2 dimensionale variablele maken. new Adminvehicle[19]; Nu doe je dit bij OnGameModeInit: Adminvehicle[0] = AddStaticVehicle(.....); Adminvehicle[1] = AddStaticVehicle(.....); ..... Adminvehicle[18] = AddStaticVehicle(.....); Tel in dit geval van 0 tot en met 18 Om te checken of de speler in 1 van de 19 adminvehicles zit, moet je een loop maken: for(new a; a<19; a++) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, Adminvehicle[a]) { //hier de rest. (de speler zit nu in 1 van de 19 adminauto's } } Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.