Jump to content

admin vehicles


Recommended Posts

Geplaatst:

Hey, ik heb iets in mijn gamemode gemaakt zodat mensen die niet RCON ingelogt zijn niet in de adminvoertuigen kunnen stappen, omdat die dan ontploffen, maar het werkt niet.

Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet.

bovenaan:
#define COLOR_RED 0xAA3333AA
new Adminvehicle;

OnGameModeInit:
  	Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); //  hydra admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2085.350, 1242.848, 25.183, 179.55, -1, -1); //  hydra2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2102.652, 1211.687, 25.026, 179.89, -1, -1); //  hunter admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2086.294, 1218.782, 25.026, 90.16, -1, -1); //  hunter2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2127.117, 1238.392, 10.717, 178.48, 0, 0); //  hotring admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2123.548, 1238.383, 10.715, 177.10, 0, 0); //  hotring2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2120.119, 1238.542, 10.715, 179.07, 0, 0); //  hotring3 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(437, 2101.928, 1264.619, 10.952, 56.74, 0, 0); //  coach admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2113.454, 1226.622, 10.835, 270.56, -1, -1); //  tank admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2123.288, 1227.563, 10.835, 286.74, -1, -1); //  tank2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2116.635, 1239.243, 10.811, 180.18, -1, -1); //  patriot admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2112.771, 1239.147, 10.811, 181.09, -1, -1); //  patriot2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.251, 1256.425, 10.547, 0.88, 0, 0); //  infernus admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.490, 1250.576, 10.547, 1.58, 0, 0); //  infernus2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.579, 1244.698, 10.547, 1.62, 0, 0); //  infernus3 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.403, 1240.988, 10.382, 91.37, 0, 0); //  nrg admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.361, 1239.451, 10.392, 86.38, 0, 0); //  nrg2 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.335, 1237.945, 10.388, 89.86, 0, 0); //  nrg3 admin
Adminvehicle=AddStaticVehicle(601, 2109.559, 1238.533, 10.580, 181.73, -1, -1); //  swat admin

onderaan ergens:
public OnPlayerEnterVehicle(playerid)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == Adminvehicle)
{
 	if(!IsPlayerAdmin(playerid))
	{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Tis vehicle is admin-only!");
	SetVehicleHealth(GetPlayerVehicleID(playerid),1);
	}
}
return 1;
}

zou iemand hier AUB een fout uit kunnen halen of iets maken dat wel werkt? ik weet er geen raad meer mee.

MVG Rob

Geplaatst:
Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ??

Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan ;)

@rob-v-c: Geeft hij errors?

Geplaatst:
Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ??

Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan ;)

@rob-v-c: Geeft hij errors?

Heb je het wel goed gelezen ?

Het is juist de bedoeling dat de auto's ontploffen als degene die niet admins zijn instappen.....

Geplaatst:
Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ??

Je mag er misschien niet veel verstand van hebben maar die 1 moet inderdaad 0 zijn anders ontploft hij niet, hij is wel heel erg kapot maar hij ontploft niet.

Geplaatst:

je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,

en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD

Geplaatst:

Ok, dan kan het nog ergens anders aan liggen maar ik weet niet of ik het goed heb maar normaal gesproken heb je altijd aan beide kanten spaties aan de =

Dus niet zo:

   	Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); //  hydra admin

Maar zo:

   	Adminvehicle = AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); //  hydra admin

Geplaatst:
je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,

en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD

Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ?

Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten ....

Bij jou maar 1 !

Dus dan ben je alsnog de lul :puh:

Geplaatst:
je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,

en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD

Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ?

Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten ....

Bij jou maar 1 !

Dus dan ben je alsnog de lul :puh:

Zo werkt dat dan weer net niet.

Geplaatst:
Moet het niet zijn:

public OnGameModeInit()

Tuurlijk Juwayri. dom dat niemand dat gezien heeft

Namens iedereen: :$

Geplaatst:
Moet het niet zijn:

public OnGameModeInit()

LEES: Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet.

Als dat het zou zijn zou er een error komen, ik heb niet alles dat ik in het script bij public OnGameModeInit() heb staan daarneer gezet, darom heb ik dat ff snel getypt...

Geplaatst:

Er is nogal veel fout in dit script... :{

Laat me even in het kort uitleggen wat een 'variabele' nou is.

Een variabele is iets dat een getal kan opslaan.

Een simpel voorbeeld:

new a; 
a = 5;

de variabele is dus 'a' en heeft de waarde 5

Als je 'a' een nieuwe waarde gaat geven, zal de vorige waarde gewist worden.

Voorbeeld:

new a;
a = 5;
a = 8

Jij maakt precies dezelfde fout: Jij geeft de 'Adminvehicle'-variabele elke keer een andere waarde want

'AddStaticVehicle' returnt een vehicleID.

hij begint met tellen vanaf ID 1 (en dan tot en met 700).

Jij hebt, als ik het goed heb getelt, 19 keer Adminvehicle = AddStaticVehicle(......); gebruikt.

Dus aan het eind van OnGameModeInit heeft 'Adminvehicle' de waarde '19'

Ten 2e geeft 'Adminvehicle' het VehicleID aan, niet het model-ID!!

Gebruik dus GetPlayerVehicleID in plaats van GetVehicleModel.

Om dat eerste op te lossen moet je een 2 dimensionale variablele maken.

new Adminvehicle[19];

Nu doe je dit bij OnGameModeInit:

Adminvehicle[0] = AddStaticVehicle(.....);
Adminvehicle[1] = AddStaticVehicle(.....);
.....
Adminvehicle[18] = AddStaticVehicle(.....);

Tel in dit geval van 0 tot en met 18

Om te checken of de speler in 1 van de 19 adminvehicles zit, moet je een loop maken:

for(new a; a<19; a++)
{
if(IsPlayerInVehicle(playerid, Adminvehicle[a])
{
	//hier de rest.  (de speler zit nu in 1 van de 19 adminauto's
}
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...