Jump to content

Serverscript onoverzichtelijk,.. wat nu?


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden.

Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk.

Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints.

Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden?

Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden.

gr. Steve

Bewerkt: door steve6972
Geplaatst:
Hoi,

Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden.

Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk.

Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints.

Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden?

Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden.

gr. Steve

Een paar tips om je GM overzichtelijk te houden:

  • Goed uitlijnen
  • Gebruik vaak tussen wat soorten commands://---------------------COMMAND SOORT------------------------
  • Gebruik geen FS. Het lijkt overzichtelijk maar als je 1 FS kwijt bent heb je een heel groot probleem.

Geplaatst: (bewerkt)

Klopt maar met 1 ding ben ik het niet eens met maar 1 FS gebruiken. Dat is juist extra onduidelijk ik zou juist meer FS gebruiken omdat je een FS dan een naam kunt geven en dan ook meteen zien welke het is. Dan is de GM al een stuk kleiner. Dus je zou dan een FS voor de commands kunnen maken een FS voor de maps en miss nog andere dingen en bepaalde andere dingen in de GM kunnen zetten. Dat maakt de GM een stuk duidelijker. En je kunt alles zelf indelen.

Bewerkt: door Juwayri
Geplaatst:

oke, maar stel dat ik geen filterscrips gebruik, zit ik dan aan een aantal regels gebonden, wat betreft het serverscript,

of het aantal tekens.

Of kun je maar onbeperkt uitbreiden.

Geplaatst:
Je script kan zo veel regels hebben als je wilt.

Let wel op: Hoe groter het script, hoe trager de server kan worden.

zegt je dit wat,...

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

Header size: 1568 bytes

Code size: 49072 bytes

Data size: 12644 bytes

Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4125 cells (16500 bytes)

Total requirements: 79668 bytes

Sinds vandaag heb ik dit.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt.

Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters.

Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten.

new string[256];

Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik.

Of gebruik als je een playername wilt aanmaken.

new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24];)

en niet new PlayerName[128];

want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:
Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt.

Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters.

Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten.

new string[256];

Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik.

Of gebruik als je een playername wilt aanmaken.

new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24];)

en niet new PlayerName[128];

want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens.

oke, ik had inderdaad, string 256, in mijn script staan,...

new cmd[256],tmp[256], tmp2[256];

new idx;

new string[256];

Maar dat gaf geen probleem.

Het probleem begon, toen ik,..

new cmd1[256],tmp1[256],idx1;//carcommand

cmd1 = strtok(cmdtext,idx1);//carcommand

enz,enz,

in mijn scrip toegevoegd had.

Het klopt inderdaad, dat als ik, new string[128], er van maak, het probleem opgelost is.

Is dit de manier, of is dit een nood oplossing.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...