steve6972 Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 (bewerkt) Hoi, Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden. Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk. Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints. Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden? Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden. gr. Steve Bewerkt: 26 april 2008 door steve6972 Reageren
Remcconen Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 Hoi,Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden. Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk. Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints. Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden? Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden. gr. Steve Een paar tips om je GM overzichtelijk te houden: Goed uitlijnen Gebruik vaak tussen wat soorten commands://---------------------COMMAND SOORT------------------------ Gebruik geen FS. Het lijkt overzichtelijk maar als je 1 FS kwijt bent heb je een heel groot probleem. Reageren
Juwayri Geplaatst: 27 april 2008 Rapport Geplaatst: 27 april 2008 (bewerkt) Klopt maar met 1 ding ben ik het niet eens met maar 1 FS gebruiken. Dat is juist extra onduidelijk ik zou juist meer FS gebruiken omdat je een FS dan een naam kunt geven en dan ook meteen zien welke het is. Dan is de GM al een stuk kleiner. Dus je zou dan een FS voor de commands kunnen maken een FS voor de maps en miss nog andere dingen en bepaalde andere dingen in de GM kunnen zetten. Dat maakt de GM een stuk duidelijker. En je kunt alles zelf indelen. Bewerkt: 27 april 2008 door Juwayri Reageren
Sandra Geplaatst: 27 april 2008 Rapport Geplaatst: 27 april 2008 Je kan ook bepaalde zelfgemaakte functies in een include zetten. Reageren
steve6972 Geplaatst: 27 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 april 2008 oke, maar stel dat ik geen filterscrips gebruik, zit ik dan aan een aantal regels gebonden, wat betreft het serverscript, of het aantal tekens. Of kun je maar onbeperkt uitbreiden. Reageren
Sandra Geplaatst: 27 april 2008 Rapport Geplaatst: 27 april 2008 Je script kan zo veel regels hebben als je wilt. Let wel op: Hoe groter het script, hoe trager de server kan worden. Reageren
nick5556 Geplaatst: 27 april 2008 Rapport Geplaatst: 27 april 2008 Wat ik zou doen is dit: FS/include(weenie of da kan) voor kleuren(hoe moet dit :$ ) Zoiets Reageren
steve6972 Geplaatst: 27 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 april 2008 Je script kan zo veel regels hebben als je wilt.Let wel op: Hoe groter het script, hoe trager de server kan worden. zegt je dit wat,... Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase Header size: 1568 bytes Code size: 49072 bytes Data size: 12644 bytes Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4125 cells (16500 bytes) Total requirements: 79668 bytes Sinds vandaag heb ik dit. Reageren
Sandra Geplaatst: 27 april 2008 Rapport Geplaatst: 27 april 2008 (bewerkt) Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt. Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters. Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten. new string[256]; Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik. Of gebruik als je een playername wilt aanmaken. new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24] en niet new PlayerName[128]; want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens. Bewerkt: 27 april 2008 door =>Sandra<= Reageren
steve6972 Geplaatst: 28 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2008 Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt.Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters. Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten. new string[256]; Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik. Of gebruik als je een playername wilt aanmaken. new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24] en niet new PlayerName[128]; want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens. oke, ik had inderdaad, string 256, in mijn script staan,... new cmd[256],tmp[256], tmp2[256]; new idx; new string[256]; Maar dat gaf geen probleem. Het probleem begon, toen ik,.. new cmd1[256],tmp1[256],idx1;//carcommand cmd1 = strtok(cmdtext,idx1);//carcommand enz,enz, in mijn scrip toegevoegd had. Het klopt inderdaad, dat als ik, new string[128], er van maak, het probleem opgelost is. Is dit de manier, of is dit een nood oplossing. Reageren
Juwayri Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 Het is geen noodoplossing het is gewoon zo als het hoort. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.