Jump to content

Forumsite

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een eigen forumsite gemaakt. Dit doe ik met PhpBB. Ik heb een aantal vragen.

1. Kan je overstappen naar IPBoard?
  2. Is dat gratis?
  3. Waar kun je een site maken met IPBoard?
  4. Kun je met PhpBB ook verschillende rangen maken, zoals je op deze site SL en ML hebt?
  5. Kun je met PhpBB ook het profiel en de ledenpagina net zoals op deze site maken, of kan dat echt alleen met IPBoard?

Als ik meer vragen heb, zet ik ze wel hierbij. maar ik kan er nu niet zo snel opkomen.

Alvast Bedankt!

mvg,

Kloep

Geplaatst: (bewerkt)
1. Kan je overstappen naar IPBoard?

Er zijn converters in omloop waarmee je je board kan omzetten naar IPB. Of dit ook voor IPB 2.x beschikbaar is, weet ik niet, aangezien IPB 2.x niet gratis is.

2. Is dat gratis?

IPB 2.x is niet gratis. Je moet bij IPB een licentie kopen, waarna je de software kan gebruiken. Als het goed is, is het bedrag zo'n $150, dus niet iets wat veel mensen snel neerleggen voor een klein forum. phpBB is nog steeds helemaal gratis.

3. Waar kun je een site maken met IPBoard?

Bij een IPB forum heb je de beschikking over een portal, zoals hier GTAGames.nl (of onder het kopje Nieuws).

4. Kun je met PhpBB ook verschillende rangen maken, zoals je op deze site SL en ML hebt?

Ja, dit doe je via het Admin Control Panel, ook wel het ACP genoemd. Via het tabblad User and Groups. Via het tabblad Permissions kan je vervolgens de permissies voor de groepen instellen, wat helaas wel iets meer werk kost dan bij IPB. Mocht je er niet uitkomen, kan je altijd een Nederlandse vertaling downloaden (link voor phpBB3).

5. Kun je met PhpBB ook het profiel en de ledenpagina net zoals op deze site maken, of kan dat echt alleen met IPBoard?

phpBB heeft niet standaard zo'n profiel als IPB 2.2 en hoger. Misschien dat het met modificaties mogelijk is, maar die heb ik nog niet gezien. De layout hetzelfde maken, is niet heel moeilijk, maar het probleem zal voornamelijk bezoekers en reacties zijn.

Bewerkt: door Thundercover

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...