Trikz Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 Veel mensen tellen de dagen af dat Grand Theft Auto IV eindelijk in de winkels ligt en het lijkt er op dat de console-oorlog tussen PlayStation 3 en Xbox 360 nu pas echt is begonnen. Sam Houser, één van de hoofden van Rockstar, wist in een interview te melden dat de Xbox 360 in de problemen kan komen als Microsoft de opslaglimiet van de console niet aanpakt. Hiermee doelt hij op de kleine hoeveelheid data die opgeslagen kan worden op de DVD’s en de verkoop van de console zonder harde schijf. Houser stelt dat dit soort problemen effect hebben op games als Grand Theft Auto. Tenslotte is de DVD waarop games gebrand worden voor de Xbox 360 slechts een klein beetje groter dan de DVD’s op de vorige generatie consoles. Standaard harde schijf nodig Sam Houser is trouwens niet de eerste die spreekt over de harde schijf van de Xbox 360. Eerder wist Rory McGuire, de lead game designer van The Bourne Conspiracy, al te melden dat de harde schijf standaard geleverd zou moeten worden bij een Xbox 360. Volgens Houser wordt het probleem met de tijd alleen maar groter. Sam Houser hoopt dan ook dat Microsoft naar een oplossing gaat zoeken voor dit probleem en dat die oplossing binnen dit en volgend jaar wordt uitgevoerd. Hij heeft daar overigens wel vertrouwen in: “Ik ben zeker dat ze met een intelligente oplossing komen.” Ontwikkelaars halen voordeel uit harde schijf De PlayStation 3 heeft het volgens Houser beter aangepakt als het aankomt op harde schijven. Volgens hem laden games een stuk sneller als je standaard een harde schijf in je systeem hebt zitten. Het enige dat gamers zullen moeten aankijken, is de korte installatieperiode voordat je de game kunt spelen, maar uiteindelijk is het voordelig voor zowel de ontwikkelaar als de speler, zo geeft Houser aan. Aaron Greenberg, de Xbox 360 group product manager, wist onlangs nog te melden dat ze een goede keuze hebben gemaakt. Voor de gamers die op Xbox Live zitten en van downloadbare content houden is de Premium- en Elite-versie van de Xbox 360 echt iets voor hen. Maar ook de Arcade-versie, zonder harde schijf, verkoopt erg goed omdat deze is gemaakt voor een andere soort consument die de schijf niet nodig heeft. Bron © Gamez.nl Reageren
Trikz Geplaatst: 26 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. haha ik ook ps3 ownd zowieso de xbox Reageren
gtafreakje69 Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. maar zal de ps3 versie dan wel op 29april uitkomen jaa toch.heb ook een ps3 beste keuze die je kan maken. Reageren
bennie-b Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 dus dit betekent asl je een xbox heb ZONDER harde schijf fat je dan een probleem heb? heb der namelijk gelukkig wel 1 met harde schijf Reageren
LXZ-76 Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. haha ik ook ps3 ownd zowieso de xbox Kom op zeg, begin nou niet weer met dat gezeik van welke console is beter. Het ligt echt aan de games die je wilt spelen. Ik heb een xobx360 maar ik wist al van te voren dat je voor games wel een harde schijf nodig zal hebben. Microsoft heeft dit idd niet zo slim aan gepakt. Reageren
GTA cYbR Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. haha ik ook ps3 ownd zowieso de xbox Bla bla bla... ik heb gelukkig Xbox Premium dus heb ook nergens last van;)!!! Reageren
$big$smoke$ Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 Bedoelen ze nu dat je niet zal kunnen opslaan op de Xbox360 Arcade? Reageren
Swiggers Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 (bewerkt) Kijk, dit bedoel ik nou... Waarom zeggen ze dit niet eerder ? Dit is natuurlijk lullig voor de 'Arcade' bezitters. Zoals ik het opvat in de tekst kunnen de Arcade bezitters geen GTA IV spelen. ( Verbeter me als ik het fout heb). Ik heb vies geluk want ik heb de PS3. En SONY is wel zo verstandig geweest om er voldoende geheugen in elk soort PS3 versie Ik heb de 40 GB en daar kan ik makkelijk IV op spelen. Swiggers Bewerkt: 26 april 2008 door swiggers Reageren
steintje Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. maar zal de ps3 versie dan wel op 29april uitkomen jaa toch.heb ook een ps3 beste keuze die je kan maken. ja hij komt uit voor de ps3 op 29 april. Reageren
Jack-IV Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 (bewerkt) haha ik ook ps3 ownd zowieso de xbox Dat is natuurlijk een erg domme, fanboy, opmerking maar ik zal er maar niet verder op ingaan. Wat wel belangrijk is, is dat dit artikel irrelevant is voor GTA IV: Tenslotte heeft Rockstar het spel al (succesvol!) op een DVD gekregen, dus gaat het over toekomstige GTA's. Tegen die tijd heeft Microsoft vast al wel een oplossing. Als je het originele interview leest, zegt Sam Houser overigens dit: Both have plusses and minuses. As far as I'm concerned, they're neck and neck now. Daarnaast heeft Rockstar al bevestigd dat er, buiten het kleurgebruik, vrijwel geen verschillen tussen beide versies zijn.Edit: Dat is echt onzin, 'swiggers', je kan met elke Xbox 360 versie GTA IV spelen Bewerkt: 26 april 2008 door Jack-IV Reageren
Swiggers Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 (bewerkt) Bedoelen ze nu dat je niet zal kunnen opslaan op de Xbox360 Arcade?Min of meer heb je gelijk. Ik neem aan dat de Arcade bezitters wel IV kunnen spelen, maar dat het dan stukke slomer gaat Bewerkt: 26 april 2008 door swiggers Reageren
FireFighter Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 ik heb gelukkig de ps3. maar zal de ps3 versie dan wel op 29april uitkomen jaa toch.heb ook een ps3 beste keuze die je kan maken. Zekerweten! Reageren
M4X Geplaatst: 26 april 2008 Rapport Geplaatst: 26 april 2008 dus dit betekent asl je een xbox heb ZONDER harde schijf fat je dan een probleem heb?heb der namelijk gelukkig wel 1 met harde schijf Neehoor, het opslaan zal enkel wat moeilijker verlopen dan normaal, en de laadtijden zijn iets langer dan normaal. De savegame bestanden zullen namelijk groot zijn, en zonder harde schijf heb je weinig ruimte. Ook doelt Sam Houser op de huidige DVD die de Xbox gebruikt. Op een DVD kan je 15GB aan materiaal opslaan, en op Bluray discs waar de PS3 gebruikt van maakt 50GB. Maar ze hebben het er dus wel allemaal op die 15GB gekregen, want de Xbox versie is identiek aan de PS3 versie zoals je waarschijnlijk wel weet. De Xbox schijnt alleen wat meer last te hebben van pop ups, en nu komt dit probleem er dus bij. Zelf heb ik hier trouwens ook geen last van met mijn PS3, en ik denk de meeste Xbox bezitters ook niet, en anders is het misschien eens tijd om een harde schijf aan te schaffen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.