Jump to content

Nog meer weetjes


Miek

Recommended Posts

Ik dacht dat deze weetjes niet op Wikigta stonden:

de hoofdpersoon, is een Oost-Europese immigrant van begin dertig. Hij komt naar Liberty City om de American Dream te beleven. Niko is daartoe aangespoord door zijn neef Roman, die hem e-mails had gestuurd dat hij een prachtig leven had met onder andere twee vrouwen en vijftien sportwagens. Echter daar aangekomen blijkt het allemaal een leugen en smeekt hij Niko om geld en hulp. In het eerste gedeelte van het spel krijgt Niko veel met Roman te maken, omdat het de enige persoon is die hij dan kent. Niko heeft een ruw karakter, Roman is vriendelijker. Roman heeft veel schulden door een slecht lopend taxi-bedrijf en heeft problemen met heel wat mensen. Hij heeft de hulp nodig van Niko.

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details van de plot en/of de afloop van het verhaal.

Ook gaat Niko naar Liberty City om de man te vinden die de legereenheid (waar Niko lid van was) verraden heeft.

Op bepaalde momenten in het spel kun je een keuze maken voor het leven of de dood van 'key cast members'

Rockstar plant iedere straat een aparte naam te geven in van plaats alleen delen van wijken zoals in eerdere delen. Dit willen ze doen om een betere plattegrond en realistischere wereld te creëren. Zoals in eerdere delen zal de naam van elke straat rechtsonder in beeld verschijnen als je je er in bevindt.

De volgende straten/locaties zijn momenteel bekend: Presidents City, Chinatown, Lancet, Hatton Gardens, Middle Park East, Lancaster, Ruby Street, Cod Row, Denver Avenue, Exeter Avenue, Northwood, East Holland, Silicon Street, Quartz Street, The Triangle, Easton, Rotterdam Hill , Diamond Street , Calcium Street, North Holland, Ruby street, en Silicon street.

In trailers en previews zijn de volgende objecten al gespot:

TW@ Internet Café: in Algonquin, in de buurt van Middle Park. Voor toegang tot gelimiteerd internet. Deze is ook te zien in Grand Theft Auto III, en staat dan in Stauton Island.

Middle Park: in Algonquin, Liberty City´s gelijkenis aan "Central Park". In eerdere delen heete dit Beleville Park.

Star Junction: in Algonquin, Liberty City's gelijkenis aan "Times Square".

Goldberg, Ligner & Shyster: Het gerechtsbedrijf van Tom Goldberg, hier stuur je je nep résumé/CV naar toe via de TW@ Internet Café. Dit heeft te maken met de eerste missies. Locatie is nog niet bekend, maar omdat het bij de eerste missies hoort zal het in Broker zijn.

Roman's Cabs: in Broker, Dit is waar de rijke "Roman" werkt.

Getalife: in Algonquin, LC's gelijkenis van "Metlife".

BOABO: Beneath the Off ramp of the Algonquin Bridge Overpass. Vervanging van de DUMBO, Down Under Manhattan Bridge Overpass.

Statue of Happiness: De lachende gelijkenis van "The Statue of Liberty" (het Vrijheidsbeeld).

Booth Tunnel: in North Alderney.

Steinway Beer Garden: in Dukes.

Majestic Hotel: in North Algonquin.

Één eiland Broker&Dukes is in het begin toegankelijk. De andere zijn onbereikbaar door politie blokkades. Het tweede eiland Bohan zal "sneller dan in de eerdere GTA's" open gaan. De rest is in eerste instantie niet toegankelijk wegens een terreurdreiging.

Niko is in tegenstelling tot CJ in GTA: San Andreas niet aanpasbaar, maar hij kan wel verschillende kleding aan. Rockstar zegt dat dit is gedaan omdat Niko's bewegingen en uitdrukkingen "precies kloppen" en dus was het lastig om 'lichaamsaanpassingen te implementeren'. Behalve dat hij in de oorlog heeft gezeten (zie het eerste punt), heeft hij veel tijd doorgebracht in derde-wereld gevangenissen, en is hij meester in Krav Maga (een vechtstijl die de Israelische 'Special Forces' gebruiken.

Schieten, moorden en de politie:

Als Niko een moordopdracht krijgt dan wordt deze realistischer in beeld gebracht dan in de vorige GTA delen, maar niet zo gewelddadig als in Manhunt. Mogelijkheiden zijn o.a. uit een raam laten vallen of koelbloedig afmaken.

Als je iemand moet vermoorden komt het aan op eigen inzicht, dit keer zijn er geen pijlen die je doel aanwijzen.

Het schieten op verschillende lichaamsdelen heeft daadwerkelijk een andere uitwerking. Als een agent bijvoorbeeld bovenaan een trap staat en je deze in zijn voet schiet, dan zal hij voorover de trap af komen rollen.

Als je grote wapens bij je draagt moet je oppassen dat je deze niet in het zicht houdt, want dan trek je de aandacht van de politie.

Wanneer de politie achter je aan zit kun je deze te slim af zijn door in een zijstraatje snel van auto te wisselen om er ongemerkt vandoor te gaan.

Als je een wanted level hebt komt er een blauwe en rode cirkel op je scherm, deze geven aan in hoeverre de politie je kan zien. Hoe hoger je wanted level is, hoe groter deze cirkels zijn, hoe verder je van de cirkel komt, hoe minder de politie naar je op zoek gaat. Mocht het zo zijn dat je opnieuw gespot bent, dan ontstaat daar een nieuwe cirkel.

Voor het eerst is het ook mogelijk om dekking te zoeken. In plaats van rondrennen en in het wild schieten is het nu dus mogelijk om je doel gerichter te benaderen. Je kunt dekking zoeken achter alles wat van nut is. Wel is de dekking soms van korte duur, omdat bepaalde voorwerpen kapot kunnen.

De shootouts met de politie zijn de beste uit de GTA serie, zo zul je goed cover moeten houden en vliegen er spullen in het rond als ze geraakt worden door kogels. Eén politieman viel zelfs in een liftschacht toen hij in zijn knie geraakt werd.

Politie zal ook zogenaamde K9-units hebben, dus agenten met politiehonden.

Met je mobiele telefoon, genaamd Whiz, kun je email lezen, foto's maken en afspraken in je agenda bekijken/noteeren.

Als je een afspraak maakt via je mobiele telefoon dan komt deze automatisch in je agenda te staan. Niko kan meerdere missies tegelijk open hebben staan, welke hij kan bekijken op de 'To Do' lijst in zijn telefoon.

Via de telefoon kun je Little Jacob langs laten komen, een Caribische wapenhandelaar en een goede vriend van Niko's neef. Hij bewaart zijn wapens in een truck, en je kunt hier doorheen scrollen, net als in de Ammu-Nation winkels uit de vorige GTA games. Naarmate je meer wapens koopt van Jaccob, zal je er ook meer unlocken.

Relaties spelen een belangrijke rol in de game. Die bepalen met wie je samenwerkt of juist niet.

Via het online-daten vind je een vriendin, of je kunt gewoon met wat vrienden gaan poolen. Je relatie met Little Jacob onderhoud je bijvoorbeeld via telefoongesprekken en loyaliteit. De verschillende goede relaties met karakters kunnen ook leiden tot verschillende beloningen.

Je gezondheid zie je niet meer aan de hand van sterren, maar als een cirkel om de kleine map in de HUD. Om weer op krachten te komen moet je nu iets eten of drinken.

Diverse films en tv-series zullen ook in de game aanwezig zijn.

Beweging op de straat:

Het kan gebeuren dat een auto plots aan komt rijden en Niko schept. Dat verloopt volledig willekeurig.

Voetgangers niezen, hoesten en roken.

Je ziet bijna nooit identieke voetgangers en voertuigen.

Stel dat je iemand op de straat bijvoorbeeld te lang aan zit te staren, dan zal deze - op een niet zo aardige toon - vragen waar je naar zit te kijken.

Taxi's reageren op het fluiten of zwaaien als je langs de kant van de straat staat.

Niko kan de taxichauffeur het dubbele betalen zodat deze twee keer zo hard rijdt.

Als je een taxi aanhoudt, kun je op de kaart een willekeurig punt aanwijzen en daar zal de taxi heenrijden. Er zijn ook speciale opties, als je honger hebt kun je direct naar de dichtstbijzijnde snackbar gaan en als je gewond bent, brengt de taxi je naar een ziekenhuis.

Als je in een taxi zit schakelt de camera over naar een first-person view, zodat je zelf kunt zien waar je rijdt. Er is ook de mogelijkheid om dit gewoon te skippen en meteen op je locatie aan te komen.

Als je een gezochte crimineel bent, nemen taxi's je niet mee.

De camera staat nu, als je met een auto rijdt, lager en meer naar links. Dat is realistische volgens Rockstar. Er zijn ook nog andere cameraposities beschikbaar.

Een voorbijgaande brandweerwagen is af en toe zelfs te horen in de verte

Mensen kunnen ook iets uit hun auto schreeuwen, zo roept een vrouw op een gegeven moment "This shit is bananas!"

Middels het bekende groene / rode mannetje wordt aangegeven of je een straat over kunt steken.

Wanneer je een auto steelt zal Nikko het glas met zijn elboog inslaan, de persoon uit de auto sleuren en zelf in de wagen springen.

Alleen bij het opstarten van het spel wordt er geladen, verder zijn er geen laadtijden.

Het officiële playstation magazine (opm) maakte al enkele vernieuwingen bekend. Anders dan in de vorige games zullen typische personages zich ook in een passende buurt bevinden en bedelaars zullen ook niet langer in dure sportwagens rijden. Op alle details werd gelet. Als het regent zullen er minder mensen op straat lopen dan wanneer het zonnig is. parraplu's worden gedragen bij neerslag. Zo zijn er nog een hele reeks vernieuwingen die grondig worden uitgelegd in de opm.

Volgens Sam Houser keren er zo goed als geen personages van oudere GTA-spellen terug, onder andere omdat de meesten immers overleden zijn.[5]

Link to comment
Delen op andere websites

Valt me wel steeds weer op dat er dingen naar Nederland verwijzen.... Rotterdam Tower, North Holland, Rotterdam Hill, etc. Ook zouden er verschillende talen te horen zijn in IV. Ik ga echt onwijze uit me dak als ik een Nederlands sprekende voetganger zou horen. Dat zou geweldig zijn! :tu:

EDIT: Nou ik er aan denk, in een van de filmpjes die ik online zag, hoorde ik volgens mij al een Duitser. :D

Bewerkt: door Iscariah
Link to comment
Delen op andere websites

Valt me wel steeds weer op dat er dingen naar Nederland verwijzen.... Rotterdam Tower, North Holland, Rotterdam Hill, etc. Ook zouden er verschillende talen te horen zijn in IV. Ik ga echt onwijze uit me dak als ik een Nederlands sprekende voetganger zou horen. Dat zou geweldig zijn! :tu:

EDIT: Nou ik er aan denk, in een van de filmpjes die ik online zag, hoorde ik volgens mij al een Duitser. :D

ja zo,n toerist die er langs loopt en dat er bijvoorbeeld mensen in chinatown lopen die chinees spreken en mensen

die in north holland wonen nederlands spreken.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, het zou wel hilarisch zijn ^_^

Niko beukt voetganger opzij.

Voetganger: "Verdomme, kijk uit man!"

Niko: "What the f**k is that supposed to mean?"

Voetganger (In zo'n nederlands accent):"Relax man, sorry. My bad."

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, het zou wel hilarisch zijn ^_^

Niko beukt voetganger opzij.

Voetganger: "Verdomme, kijk uit man!"

Niko: "What the f**k is that supposed to mean?"

Voetganger (In zo'n nederlands accent):"Relax man, sorry. My bad."

Zeker weten! DAT zou het echt levend maken. Want in het echt worden er ook meerdere talen gesproken. Nederlands is er 1 van. Dus waarom niet in een game? Of er Nederlanders in zullen zitten weet ik niet, maar de meerdere talen vind ik een geweldig iets. Dat zie je niet zo gauw in andere games. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...