Jump to content

[TUT] Het aanpassen van een TXD bestandje..

Recommended Posts

Geplaatst:

TXD aanpassen

Benodigdheden:

-Giffy [Gratis]

-TXD workshop [Gratis]

-Paint

Stap 1:

Als eerst open je je TXD workshop als je die al gedownload hebt. Zoek eerst de TXD bestanden van GTA. Bij iedereen kan het anders zijn maar meestal staat GTA San Andreas bij je program files. Dus ga je naar:

Program files > GTA San Andreas > Models > En dan bijv. hud.

Als je dat hebt dan kun je er een uitkiezen. Ik doe de onderste de arrow. Dat is het pijltje die na je wijst in je map. Je klikt erop en je ziet hem. Klik bovenin op export en sla hem bijv. op in mijn afbeeldingen.

Als je dat gedaan hebt open je Paint. Bestand > Openen > Arrow.

Als je dat hebt heb je je gewenste plaatje in paint. Let wel op dat je het bestand straks als BMP moet opslaan! Pas je plaatje aan zoals je het wil. Als je dat hebt gedaan moet je nog eerst je achtergrond van je plaatje bijvoorbeeld groen maken. Want dalijk gaan we de achtergrond transperant maken. Als je klaar bent met je plaatje ga je naar Bestand > Openen > Opslaan als.. Je vervangt gewoon het plaatje dat je hebt gemaakt voor het andere. Dus ik heb me plaatje opgeslagen als arrow.bmp

Stap 2:

Je download Giffy en opent het. Klik op Load BMP, zoek je plaatje en hij komt er te staan. Je moet nu het vakje voor transparant aanvinken. Als je nu je muis op het plaatje houd zie je een groot plusje. Als je dat plusje op groen doet dan word je groen ontzichtbaar als je het opslaat. Je gaat naar Save BMP en je slaat het op over je arrow.bmp.

Als je dat gedaan hebt ga je terug naar je TXD workshop. Je zoekt je plaatje weer op en klikt er een keer op. Je klikt op import. Nu kan je alleen uit BMP bestanden kiezen.. Open je bestandje [voor mij arrow]. En als je dat gedaan hebt klik je links bovenin File > Save en klaar is kees :D

Stap 3:

Open je GTA en kijk of het werkt. Als je de arrow hebt gekozen dan moet je je map openen. Dan zie je je nieuwe arrow staan!

Credits:

Timske

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...