Jump to content

reclame van GTA4 in de krant


sven311

Recommended Posts

Vandaag in de krant"het volk" staat er een hele pagina over GTA4,hoeveel vraag er wel naar is en wat voor een drukte ze verwachten in de winkels.Wou dit even melden,leek me wel nuttige info:)

grts

Kan je hem inscannen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Allemaal prima, ik ben 18. :)

ik niet,ik ben 17jaar.

Maar de regel is nog niet van toepassing he...

ik citeer : "Het spel komt op de markt nog voor de Europese Commissie strengere regels kon opleggen voor de verkoop van games.

"

Dus moet ik niks vrezen ;)

grts

Link to comment
Delen op andere websites

Allemaal prima, ik ben 18. :

ik niet,ik ben 17jaar.

Maar de regel is nog niet van toepassing he...

ik citeer : "Het spel komt op de markt nog voor de Europese Commissie strengere regels kon opleggen voor de verkoop van games.

"

Dus moet ik niks vrezen ;)

grts

Haha ik ben ook 17 en ik werd zelf gecontroleerd toen ik de Christmas pre-order wou kopen! :D

Toen maar via internet besteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog nooit verkocht een spel wereldwijd zo goed en dat nog voor het in de winkel ligt. Duizenden enthousiastelingen reserveerden de voorbije weken hun exemplaar bij Game Mania. De industrie verwacht dat het spel alle records breekt. Morgen zouden er ongeveer zes miljoen exemplaren over de toonbank gaan, goed voor 400miljoen dollar omzet de eerste week.

De nieuwe versie van GTA is net als de andere versies een game voor 18+. Vorige week besliste de Europese Commissie dat de verkoop van videospelletjes aan minderjarigen beter gecontroleerd moet worden. Winkels zouden de leeftijdsgrens op het spel ook aan de kassa moeten toepassen. Jongeren moeten zo beter beschermd worden tegen agressieve videospelletjes. Volgens Benny Cockx, marketingmanager bij Game Mania, zal dat de verkoop echter naar de illegaliteit trekken. 'We willen zeker meewerken aan de gedragscode van de Europese Commissie, maar ik vrees dat de games zo veel meer gekraakt zullen worden om illegaal te verkopen. Dat kan je als verkoper en als ouder helemaal niet meer controleren.'

De huidige spelconsoles zijn voorzien van een soort kinderslot. Ouders kunnen een leeftijdsgrens instellen, bijvoorbeeld 16+, aan de hand van een code. Voer je een videospel in voor 18+, kan er niet gespeeld worden tot je de code invoert. De eindverantwoordelijkheid ligt volgens Benny Cockx bij het gezin en niet de verkoper. 'Het is de taak van de industrie om te adviseren en met iconen duidelijk weer te geven wat je te wachten staat in het spel. Die grens is wel niet altijd eenduidig. Een pokergame krijgt dezelfde leeftijdsgrens als een agressief spel zoals Manhunt toebedeeld.'

De Europese Commissie wil eveneens het PEGI-systeem, dat voor elk spelletje een geschikte leeftijdsdrempel suggereert, verder uitwerken. Nu zorgt het classificatiesysteem soms voor een averechts effect. Vaak gaat de voorkeur van minderjaren uit naar de games voor 18+. In de top tien van de best verkochte videospelletjes bij Game Mania zijn er drie gelabeld als 18+ en twee als 16+ . De top drie bestaat uit racegames en het spel UEFA Euro 2008, waar geen geweld aan te pas komt.

De gamesector is een van de snelst groeiende takken in het entertainmentsegment. Niet enkel de videospelletjes voor Playstation of Xbox doen het goed. Online groeien de gaming communities steeds verder aan. World of Warcraft heeft tussen de 8 à 9 miljoen gebruikers online, van wie bijna twee miljoen in Europa. Net die onlinegames blijken veel verslavender te zijn voor jongeren. Een belangrijk punt dat de Europese Commissie niet opnam in haar voorstel. De verkoop via internet en mobiele telefoons is aan een opmars bezig. De onlineverkoop zal tegen 2010 zeker 33procent uitmaken van de totale omzet in de industrie. Bovendien worden steeds vaker illegale versies gedownload, een trend waarvan gevreesd wordt dat die zal toenemen als de legale verkoop sterker gecontroleerd wordt.

het dikke gedrukt gaat over GTA4, de rest gaat over wat ze aan et beslissen zijn ... at valt er op ... een 9/10 van het artikel gaat over hoe slecht games wel zijn en een tiende over gta4... WTF

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand me misschien uitleggen hoe dat precies zit met die kinderslot code of zo iets?

Want dadelijk heb ik het spel en kan ik hem nog niet spelen...... :duh:

dat is een soort code die je ouder/verzorger in heeft gevoerd met een leeftijds limiet...

dus als je bijv. een leeftijds limiet van 16 invoerd, met een code, en je probeert GTA IV te spelen (18+ spel) dan moet je de code invoeren voordat je het kan spelen....

maar alle spellen voor onder de 16 mag je dan zonder code spelen:P

maar om eerlijk te zijn vind ik het een beetje onzin...

de ouder mag toch zelf wel beslissen wat het kind speelt, en als de ouder het niet weet, dan is dat niet de schuld van de verkoper...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...