joppie Geplaatst: 28 april 2008 Rapport Geplaatst: 28 april 2008 Hey, Wat is een ring of death? Ik zag het ergens staan. Het is een fout maar wát voor fout is het precies en is het te repareren en/of schadelijk voor spellen als je het hebt. En bij wat voor winkel kan je dat laten repareren?. Alvast bedankt. Reageren
Velaro Geplaatst: 28 april 2008 Rapport Geplaatst: 28 april 2008 (bewerkt) Hey,Wat is een ring of death? Ik zag het ergens staan. Het is een fout maar wát voor fout is het precies en is het te repareren en/of schadelijk voor spellen als je het hebt. En bij wat voor winkel kan je dat laten repareren?. Alvast bedankt. Het is de nachtmerrie van iedere X360-bezitter. Nee, nu even serieus. De Ring of Death zijn 3 rode lampjes die rond de startknop oplichten. Normaal zijn dit groene lampjes. Dit kan gebeuren doordat je X360 meerdere momenten heel warm werd, en er bepaalde onderdelen lossmelten van het moedernbord. (dit dacht ik toch). Het heeft ook iets te maken met je processor, enz. Je kan het denk ik niet in de winkel repareren. Als je de RRoD hebt moet je de helpdesk van Microsoft bellen en je probleem voorleggen. Dan moet je hem opsturen, en krijg je hem terug binnen maximum enkele weken. Ik hoop dat ik je hiermee genoeg informatie heb gegeven, en ik heb er nog een screenshot bijgevoegd. Bewerkt: 28 april 2008 door Velaro Reageren
Galiorix Geplaatst: 28 april 2008 Rapport Geplaatst: 28 april 2008 Nee, nu even serieus. De Ring of Death zijn 3 rode lampjes die rond de startknop oplichten. Normaal zijn dit groene lampjes. Dit kan gebeuren doordat je X360 meerdere momenten heel warm werd, en er bepaalde onderdelen lossmelten van het moedernbord. (dit dacht ik toch). Het heeft ook iets te maken met je processor, enz. Even ter aanvulling: Dat er hardware van het moederbord smelt, is de meest voorkomende oorzaak van een RRoD. De RRoD is eigenlijk meer een algemene waarschuwing dat er iets mis is met je hardware en dat je zo snel mogelijk je Xbox360 moet uitschakelen om verdere schade te voorkomen. Als je zelf niet heb zitten kloten met de hardware of de Xbox360 hebt open gemaakt, worden RRoD's altijd gratis verholpen. Om te voorkomen dat je bijvoorbeeld de meest voorkomende RRoD krijgt, moet je er voor zorgen dat je Xbox op een plek staat waar 'ie goed kan koelen en zorg ervoor dat hij minstens een paar centimeter boven de grond staat, zodat hij niet al teveel stof vreet, wat de koeling weer kan belemmeren en uiteindelijk tot een RRoD kan leiden. Greetz Reageren
Gangsta Geplaatst: 28 april 2008 Rapport Geplaatst: 28 april 2008 Nog iets: Je hebt 3 jaar garantie op de Red Ring Of Death. En bij de nieuwste Xbox'en (dus die je nu kan kopen) zijn ze wat beter, maar er is dus wel kans op een ROD. Reageren
MekZ Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Ik heb een splinternieuwe Xbox 360, die kreeg laatst ook een RRoD.. Maar toen had ik de stekker eruit gehaald en erin gestopt en toen deed ie het weer Weet iemand een manier om het eventuele stof eruit te halen? Reageren
Gangsta Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Ik heb een splinternieuwe Xbox 360, die kreeg laatst ook een RRoD.. Maar toen had ik de stekker eruit gehaald en erin gestopt en toen deed ie het weer Dan hoeft het niet meteen een Ring Of Death te zijn. Als alle lampjes branden (1, 2, 3 en 4) betekent het dat jou AV cable er niet in goed zit. Branden er 3 lampjes, dan heb je een hardware failure (ofterwel een fout in je hardware). Branden er 2 lampjes, dan is je Xbox 360 overhit geraakt. En als er eentje brandt, heb je ook een hardware failure. Bron: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=78991 Weet iemand een manier om het eventuele stof eruit te halen? Gebruik de console op een niet rokerige of stoffige plaatsen. Ik raad het je ook niet aan om je console te openen en daar de stof uit te vegen, maar het is altijd jou keuze. Microsoft zegt alleen dat je je console op een niet rokerige of stoffige plek moet plaatsen. Reageren
MekZ Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Ik zit op zolder, en het valt opzich wel mee, maar daar trekt denk ik wel de meeste stof naartoe Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Er was ook een manier waardoor je de Ring of Death niet meer kan krijgen. Maar daar moet je je xbox voor open maken. (kan je wel gelijk een modchip installeren) Reageren
mem0 Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 gangsta mijn 360 viel opeens uit toen ik gta 4 zat te spelen er kwam toen 4 rode lichten toen trok ik de stekker eruit en dan weer erin en het lukte ik heb ook een nieuw 360 ongeveer 2 weken oud Reageren
Amigo48 Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 das gek >>> Door Thundercover: Verplaatst van Hardware naar Consoles & Game Events.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.