gammie_ Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Beste leden, ik heb nu ongeveer 6 mnd een tweedehandse pc (was nog niet zo oud en door de vorige eigenaar zelf in elkaar gezet) Werkt verder ook uitstekend, totdat ik opeens geen internet meer had... Dus ik kijken blijkt op de andere pc's in dit huis dus wel gewoon het internet te doen... Toen dacht ik dat mijn internet kaart misschien wel eens stuk zou kunnen zijn, eerst maar eens paar keer de internet kabel erop nieuw ingezet. Toen bleek hij het te doen, maar voor de zekerheid maar even de pc afgekoppeld en open gemaakt, tot mijn grote verbazing bleek er ontzettend veel stof in te zitten ! (terwijl ik hem nog in Februarie helemaal had schoongemaakt) is dit dan eigenlijk wel normaal? Krijg het idee dat hij snel veel stof opzuigd ofzo... In iedergeval doet hij het tot nu toe nog goed ook internet Reageren
The Wizard Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Dat is vrij normaal dat heb ik hier ook gewoon af en toe LET OP voorzichtig even met een kruimeldief of stofzuiger schoon maken maar wel heel voorzichtig. Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Staat hij op de grond? Het is niet goed als je je PC op de grond zet, dan zuigt hij het snelste stof aan... Zorg dat hij een paar centimeter boven de grond hangt/staat, dat scheelt al een hele hoop... Als dat niet kan, zorg dan dat je hem regelmatig schoonmaakt omdat je computer anders minder goed koelt en zo uiteindelijk hardware sneller kapot gaat dan eigenlijk moet, omdat warmte gewoon de dood is voor al je hardware... Greetz Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Het beste wat je kunt doen, is je computer zo hoog mogelijk zetten. Stof daalt namelijk, door je kast hoog te zetten bijvoorbeeld op je bureaublad, zal er minder stof in komen. Wat je ook kunt doen is een busje lucht kopen om je pc schoon te spuiten. Deze busjes kosten tussen de €6,- - €15,- je kan ze meerdere keren gebruiken. Nog een kleine tip, geef je kast de ruimte laat hem in de openlucht, zet je hem in een kastje zal hij meer stof zuigen en harder gaan draaien (de fans). Hoe meer koeling die heeft hoe stiller en minder warm hij wordt. Succes. Reageren
MekZ Geplaatst: 29 april 2008 Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Wat ze zeggen klopt, en het is ook normaal als ie op de grond staat zoals bij mij.. Maar ik heb een ontzettend klein bureau daar staat mn scherm, een Logitech 2.1 setje, een versterker en toetsenbord en muis op en dan is ie vol.. Op de grond werkt hij bij mij redelijk tot goed, ik moet hem wel om de maand ongeveer een keer schoon maken.. Wat ook is: stof is gevaarlijk (stof is een soort zand, dus dat schuurt) als je met je hand over je hardware gaat strijken om het stof eraf te halen, kun je geheid dingen mollen, stof is ook statisch dus zet in ieder geval je pc uit als je hem schoonmaakt, zo statisch is het nou ook weer niet.. Maar als ie aanstaat trekt hij meer. Reageren
gammie_ Geplaatst: 29 april 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2008 Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb hem vanochtend schoon gemaakt ik doe dat altijd met de stofzuiger (met een plastic slurf) daar mee ga ik voorzichtig over de apparatuur heen (niet erop maar er vlak boven voor het ergste stof) daarna dep ik met een ligt vochtige doek de hardware af. Hij staat bij mij op de grond (vloerbedekking...) Hij past inderdaad ook niet bij mij op me bureau, omdat ik een vrij groot bak-beeldscherm heb en geluids boxen enz waar er dus echt geen plek meer voor is om de pc-kast er nog eens op te zetten... Maar bedoelen jullie met iets boven de grond bijv, op een verhoging plankje ofzo? Reageren
Wrieh Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 Ik heb een Compressor dus dat werkt perfect Reageren
DJRobin Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 voor is om de pc-kast er nog eens op te zetten... Maar bedoelen jullie met iets boven de grond bijv, op een verhoging plankje ofzo? Ja, dit heb ik ook mijne staat een paar centimeter boven de grond er zat na een jaar amper stof in. Reageren
SummerBase Geplaatst: 1 mei 2008 Rapport Geplaatst: 1 mei 2008 voor is om de pc-kast er nog eens op te zetten... Maar bedoelen jullie met iets boven de grond bijv, op een verhoging plankje ofzo? Ja, dit heb ik ook mijne staat een paar centimeter boven de grond er zat na een jaar amper stof in. Het heeft er ook mee te maken of er een ventilator in de computer zit of niet. Zit er geen ventilator in de computer (of tenminste een FAN (engelse woord voor ventilator, maar term voor zo'n kleine ventilator die het lucht naar binnen zuigt of eruit blaast) dan heb je weinig last van stof. Heb je wel een ventilator, omdat hij nodig is, omdat je systeem anders te warm wordt en dus prestatie verliest dan heb je wel snel last van stof. Maar het heeft ook te maken met de algemene hoeveelheid stof in de kamer en of je in je kamer slaapt of niet. Het heeft met veel dingen te maken, maar één ding kunnen we het gezamenlijk eens zijn: Stof zuigt als de neten... Reageren
gammie_ Geplaatst: 2 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 mei 2008 Bij mij in de computer zitten wel ventilatoren... Iets van 3 één op het moederbord (die grote plaat tegen de wand heet volgens mij zo ) Dan nog een gewone tegen de achterkant en één in een ijzere kast daar weer boven. Maar waar het voor dient geen idee Ik denk wel dat ik een kamer heb met veel stof, ik zit er veel, gebruik mijn pc intensief staat zowat de hele dag aan, de kast staat op tapijt (op de grond dus onder mijn bureau) en ik slaap in deze kamer.... Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 mei 2008 Rapport Geplaatst: 3 mei 2008 Als je je pc schoonmaakt met een stofzuiger, zou ik wel even een kous o.i.d. over de slurf heen doen, voor het geval er iets los gaat (dan hoef je het niet uit de stofzak te zoeken). Bij mij in de computer zitten wel ventilatoren... Iets van 3 één op het moederbord (die grote plaat tegen de wand heet volgens mij zo icon_mrgreen.gif ) Dan nog een gewone tegen de achterkant en één in een ijzere kast daar weer boven. Maar waar het voor dient geen idee blij.gif Ik denk wel dat ik een kamer heb met veel stof, ik zit er veel, gebruik mijn pc intensief staat zowat de hele dag aan, de kast staat op tapijt (op de grond dus onder mijn bureau) en ik slaap in deze kamer.... Die op het moederbord koelt je CPU (echt nodig dus), die "ijzeren kast daarboven" is de voeding. Deze ventilator zorgt voor een luchtstroom (en voor de koeling van je voeding). Die andere is een casefan als ik het zo lees en die is niet persee nodig, maar ik zou ze er toch allemaal in laten zitten. Wat mischien wel helpt is een gaasje/filtjertje voor de ventilatoren die lucht naar binnen zuigen (is er geen een die dat doet, dan wordt dat door een gat in de voorkant gedaan denk ik). Reageren
Schno009 Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Waarom kijken kastfabrikanten niet eens naar de Pro-Audio wereld? Daar zie je bij bijna alle (zelfs budget) versterkers hele mooie filters voor de fans. Een computercase heeft 's werelds slechtste airflow. De lucht stroomt alle kanten op in de kast behalve de goede. Waarom schijnt het zo moeilijk te zijn om alle warmwordende onderdelen zo te plaatsen dat er een koeltunnel gevormd kan worden en gewone front-to-back koeling met 1 fan kan worden toegepast? Stil, koel en waarschijnlijk stofvrij systeem. Daarom is waterkoeling ook zo'n mooie (dure) oplossing. 1 Fan voor alles. Reageren
ifc3 Geplaatst: 5 mei 2008 Rapport Geplaatst: 5 mei 2008 Waarom schijnt het zo moeilijk te zijn om alle warmwordende onderdelen zo te plaatsen dat er een koeltunnel gevormd kan worden en gewone front-to-back koeling met 1 fan kan worden toegepast? Stil, koel en waarschijnlijk stofvrij systeem. Daarom is waterkoeling ook zo'n mooie (dure) oplossing. 1 Fan voor alles. Mischien wijken de fabrikanten dan af van de "ATX" standard, daarom begonnen sommige fabrikanten volgens mij ook met BTX, alleen werden BTX kasten niet genoeg aangeboden/verkocht... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.