Jump to content

GTA IV Verkopen


M4X

Recommended Posts

Ik geloof dat hier nog geen topic over was, dus bij deze :sigaar:

Het was al algemeen bekend dat GTA IV veel zou verkopen, maar de cijfers zijn nog hoger uitgevallen dan ik verwacht had. Zo verkocht GTA IV maarliefst 2,5 miljoen exemplaren binnen 24 uur in Amerika, en in Europa waren dit 1,7 miljoen exemplaren. Dit is dus in totaal ongeveer 4,2 miljoen keer binnen 24 uur, iets wat niet zo vaak voorkomt. Of het een record is weet ik niet precies, Halo 3 verkocht namelijk ook erg veel vanaf het begin, maar op een hoop plaatsen (o.a Engeland) is al bevestigd dat het een absoluut record is.

Waarschijnlijk heeft de Xbox360 versie net wat beter verkocht dan de PS3 versie. In Amerika waren ongeveer 60% van de verkochte exemplaren voor de Xbox360 en 40% voor de PS3. De logische verklaring hiervoor is dat er in Amerika ongeveer 12 miljoen mensen een Xbox360 in bezit hebben, en slechts 5 miljoen mensen een PS3. Hieruit kan je ook meteen opmaken dat een groter percentage van de PS3 bezitters GTA IV in huis gehaald heeft.

In Europa waren de verhoudingen omgedraaid; 60% van alle GTA IV'en ging naar een PS3 bezitter, en 40% naar de Xbox360 bezitters. In Europa zijn er ongeveer evenveel PS3's als Xbox'en verkocht, dus weer heeft een groter percentage van de PS3 GTA IV in huis gehaald, vergeleken met de Xbox360.

Bron: VGChartz

Zelf vind ik dit ongelovelijk, en dan moet je je ook nog eens bedenken dat dit slechts over de eerste 24 uur gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt dat er 1,7 mln in Europa zijn verkocht en 2,5 mln in Amerika, dus in totaal 4,2 miljoen in Europa en Amerika.

Maar in andere wereldelen wordt hij toch ook verkocht, dus is het niet meer dan 4,2 miljoen??

Bewerkt: door Racingfreak
Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt dat er 1,7 mln in Europa zijn verkocht en 2,5 mln in Amerika, dus in totaal 4,2 miljoen in Europa en Amerika.

Maar in andere wereldelen wordt hij toch ook verkocht, dus is het niet meer dan 4,2 miljoen??

In Afrika kennen ze dat niet :7

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt dat er 1,7 mln in Europa zijn verkocht en 2,5 mln in Amerika, dus in totaal 4,2 miljoen in Europa en Amerika.

Maar in andere wereldelen wordt hij toch ook verkocht, dus is het niet meer dan 4,2 miljoen??

In Afrika kennen ze dat niet :7

Er is toch ook Azië, Australië en Nieuw Zeeland. Tellen die dan niet mee?

Bewerkt: door Racingfreak
Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt dat er 1,7 mln in Europa zijn verkocht en 2,5 mln in Amerika, dus in totaal 4,2 miljoen in Europa en Amerika.

Maar in andere wereldelen wordt hij toch ook verkocht, dus is het niet meer dan 4,2 miljoen??

In Afrika kennen ze dat niet :7

Er is toch ook Azië, Australië en Nieuw Zeeland. Tellen die dan niet mee?

Sorry, ik was er vergeten bij te vermelden dat Australie en Nieuw Zeeland ook onder 'Europa' vallen. In Azie is hij geloof ik nog niet gereleased, en in Japan en Azie doet GTA het sowieso altijd heel slecht dus daar zullen de verkoopcijfers niet zo heel spectaculair zijn ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad een grote verkoop. Europa en Amerika hebben miljoenen exemplaren verkocht. De andere werelddelen minder, en volgens mij is GTA zelfs niet te koop in Australië omdat daar gewelddadige spellen niet toegelaten zijn. Ze hebben daar een veeeeel kleinere reeks aan games tegenover Europa en Amerika. Ook Afrika valt weg, daar zul je ook amper mensen hebben die het kopen. Misschien in de wat rijkere steeden, maar zoveel zullen dat er niet zijn. Hoe het in Azie zit geen idee eigenlijk. Ik denk dat ze daar niet echt zo'n fanaat zijn van GTA omdat ik eigenlijk nog nooit iets aan die kanten over GTA gezien en/of gehoord heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad een grote verkoop. Europa en Amerika hebben miljoenen exemplaren verkocht. De andere werelddelen minder, en volgens mij is GTA zelfs niet te koop in Australië omdat daar gewelddadige spellen niet toegelaten zijn. Ze hebben daar een veeeeel kleinere reeks aan games tegenover Europa en Amerika. Ook Afrika valt weg, daar zul je ook amper mensen hebben die het kopen. Misschien in de wat rijkere steeden, maar zoveel zullen dat er niet zijn. Hoe het in Azie zit geen idee eigenlijk. Ik denk dat ze daar niet echt zo'n fanaat zijn van GTA omdat ik eigenlijk nog nooit iets aan die kanten over GTA gezien en/of gehoord heb.

GTA IV world wel verkocht in Australië mijn neef woont sinds 1 jaartje in Australië en had hem de 28e al ( tijdverschil ) :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou reken maar eens uit :puh: 42 000 000 X 60 €/$ :puh:

Ik denk dat R* boven de 400,000,000 winst heeft gemaakt.

Ik weet wel zeker dat R* boven de 400 Mill winst heeft gemaakt :puh:

Weet je waarom de XBOX 360 versie meer werd verkocht ? Omdat die console al een tijdje uit is ;) En de PS3 is nog maar een jaar ofzo uit :puh:

Swiggers :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste verkoopcijfers van Halo 3 in de US zijn bekend geworden. Er zijn in de eerste acht uur van de verkoop 1.8 miljoen stuks verkocht. Anderhalf miljoen van deze games stonden in de pre-order, en dus 300.000 stuks waren losse verkoop. De verwachting is dat in er die eerste dag nog eens 950.000 stuks verkocht zullen worden, wat het totaal voor de eerste dag dus op 2.45 miljoen stuks brengt.

Dan is GTA IV toch wel VEEEEEEELL beter verkocht dan halo 3 _O__O_:tu:

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste verkoopcijfers van Halo 3 in de US zijn bekend geworden. Er zijn in de eerste acht uur van de verkoop 1.8 miljoen stuks verkocht. Anderhalf miljoen van deze games stonden in de pre-order, en dus 300.000 stuks waren losse verkoop. De verwachting is dat in er die eerste dag nog eens 950.000 stuks verkocht zullen worden, wat het totaal voor de eerste dag dus op 2.45 miljoen stuks brengt.

Dan is GTA IV toch wel VEEEEEEELL beter verkocht dan halo 3 _O__O_:tu:

GTA IV is dan ook wel veel beter dus dat was al wel te verwachten :Y

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste verkoopcijfers van Halo 3 in de US zijn bekend geworden. Er zijn in de eerste acht uur van de verkoop 1.8 miljoen stuks verkocht. Anderhalf miljoen van deze games stonden in de pre-order, en dus 300.000 stuks waren losse verkoop. De verwachting is dat in er die eerste dag nog eens 950.000 stuks verkocht zullen worden, wat het totaal voor de eerste dag dus op 2.45 miljoen stuks brengt.

Dan is GTA IV toch wel VEEEEEEELL beter verkocht dan halo 3 _O__O_:tu:

GTA IV is dan ook wel veel beter dus dat was al wel te verwachten :Y

Halo heeft in de eerste 24 uur dus 2.45 miljoen exemplaren verkocht, en GTA IV 2.50 dus daar zit niet zo heel veel verschil tussen. Maargoed, GTA IV doet het dus wel beter dan Halo 3, ookal is het verschil slechts 5000.

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste verkoopcijfers van Halo 3 in de US zijn bekend geworden. Er zijn in de eerste acht uur van de verkoop 1.8 miljoen stuks verkocht. Anderhalf miljoen van deze games stonden in de pre-order, en dus 300.000 stuks waren losse verkoop. De verwachting is dat in er die eerste dag nog eens 950.000 stuks verkocht zullen worden, wat het totaal voor de eerste dag dus op 2.45 miljoen stuks brengt.

Dan is GTA IV toch wel VEEEEEEELL beter verkocht dan halo 3 _O__O_:tu:

GTA IV is dan ook wel veel beter dus dat was al wel te verwachten :Y

Halo heeft in de eerste 24 uur dus 2.45 miljoen exemplaren verkocht, en GTA IV 2.50 dus daar zit niet zo heel veel verschil tussen. Maargoed, GTA IV doet het dus wel beter dan Halo 3, ookal is het verschil slechts 5000.

Nou Halo is ook leuk hooor :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...