Jump to content

PS3, XBOX360 of PC


Pennywise The Clown

Recommended Posts

Hallo, de Red Ring of Death is allemaal gelul.. Ik weet niet waar jullie die 360 neerzetten maar ik heb hem niet gehad en mijn 360 ligt gewoon in een kastje maar met genoeg lucht. Als je hem horizontaal neerzet kom je geen problemen tegen.

En die krassende Hitachi DVD drive is al lang vervangen door een Samsung/Toshiba drive die niet meer krast. Er is nu zelfs een nog nieuwere benQ/Philips drive die weinig geluid maakt.

En de PS3 trekt dan weer veel stof aan, dus die heeft ook weer wat.

____________________________________________________________

Iedereen die de PS3 of 360 of hun makersaan het afkraken is, geef dan even wat argumenten. Anders slaat het namelijk nergens op.

Ikzelf ben namelijk een beetje objectief en heb gekozen voor wat mij het beste lijkt.

Das grappig, want de mijne ligt, en heeft meer dan voldoende lucht, en staat niet in een kastje, en toch heeft mijn X360 de RROD gekregen?

En tevens is wat jij zegt niet de volledige probleem, want ik denk als ik je zo zie praten, weet je niet eens wat de RROD inhoudt, maargoed.

Heb je er een verklaring voor, nee, want het is dus niet gelul.

Krassende maken dvddrive voorbij is weet ik, het komt nog zelden voor, en dat zei ik ook al.

En die argumenten, lees de topic maar door, zie je er honderde arugumenten. :7

Ik heb inmiddels een PS3 bundel besteld, met GTAIV voor €439,95,-. Een koopje al zeg ik het zelf.

Tips endergelijke zijn dus niet meer nodig... ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 365
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    30

  • Pennywise The Clown

    25

  • denven

    15

  • Dwayne Forge

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bump.

fat-guy-belly-bump.gif

Bump.

Ik vind dat dit topic een Pinnetje waard is, vele mensen kunnen hier nut aan hebben.

Dit voorkomt dan ook weer topics die niet nodig waren, maar even ontopic.

Ik maak hier een centrale post zeg maar van, dan hoeven de mensen niet de complete topic te lezen.

playstation_xbox_g.jpg

Problemen Xbox 360.

De mensen zeggen dat de Xbox 360 betrouwbaar is en het probleem bij jezelf ligt.

Dat klopt niet helemaal, mijn xbox 360 is 2 keer kapot gegaan, een keer RROD, maar dit probleem kreeg ik toen ik hem aanzetten, toen starten hij op met de 3 rode lichtjes.

Toen dit gefixt was, heb ik bij een man laten doen, op mijn kosten, toen kwam een ander probleem.

De Drive namelijk, deze leest nu slecht spellen, dus kan ik ook geen GTA 4 doen.

Omdat de Xbox 360 open is geweest, kan ik hem niet meer opsturen zonder zorgen, dus deze moet ook weer op mijn kosten gemaakt worden.

Dit grapje gaat tussen de 60 en de 100 euro zitten, 60-75 euro voor de lens met inbouwen, of ongeveer 100€ voor een nieuwe drive.

Dus nu heb ik twee keer een grote probleem met mijn Xbox 360 gehad, daarom ben ik 'Anti' Xbox 360 geworden(Zie mijn handtekening).

Ik ben niet de enigste met dit soort gezeik, een oom van me, had ook de RROD, hij had hem ook laten maken op zijn kosten.

En raad eens, de zijne heeft nu weer de RROD, twee keer RROD in een console.

Er zijn mensen die het erger hebben getroffen, er zijn zat mensen die hun Xbox 360 hebben opgestuurt, en een half gare hebben terug gekregen, ook kregen mensen die een Xbox 360 terug gestuurt al conflicten,dus hem inplugde, en toen al conflicten gaven.

Er zijn mensen hebben hun console al 4 keer opgestuurt, al 6 keer opgestuurt, 8 keer opgestuurt,10 keer opgestuurt, en zelf een gast die aan zijn twaalfde Xbox 360 bezig is, hierbij kun je niet zeggen dat de Xbox 360 betrouwbaar is.

Er zijn mensen, die een Wireless adapter voor hun Xbox 360 hadden gekocht, en daarna ene keer de RROD kregen, en dat bij hun gerepareerde Xbox 360 de Wireless adapter niet konden zien, gewoon omdat die weer een ander conflict had(De Ethernetplugin).

Zo zijn er vele vormen van problemen met de Xbox 360, en heeft de Xbox 360 snel de ziekte te pakken, genaamde Red Ring Of Death(RROD).

De kans dat je Xbox 360 een van deze problemen kan krijgen, is heel snel, namelijk 1/3.

Voordeel is wel weer dat Xbox een hele goeie service heeft, je hebt snel weer een andere Xbox 360 terug.

Dan moet je nog hopen dat die niet stuk gaat.

Justin Lowe en zijn twaalfde Xbox 360

Ik typ dit niet om de Playstation 3 aan te prijzen, maar om mensen te laten zien hoe snel dit kan gebeuren.

Problemen PS3

De Playstation 3, heeft minder kans op kapot gaan.

Namelijk 0.92%, dit is weinig in vergelijking met de Xbox 360(33%)

De Playstation 3 heeft de bekende probleem met GTA IV, dat de spel de Bluray Reader zou vernielen, echter weten ik niet of dit waar is(Zou me verbazen als het antwoord 'ja' was).

Verder heb ik nog geen grote evaring met de PS3, heb er weinig op gespeelt, maar snel zal mijn PS3 komen, en dan kan ik hem volledig testen.

Genoeg over de problemen, mochten jullie nog een probleem vinden over een console, zeg het me, maar geen haters berichtjes, plz.

Nu komen de Voordelen:

Xbox 360 eerst, die heb ik het meeste afgeblaft.

De prijs, die is gunstig voor mensen die niet te veel geld willen uitgeven.

Arcade en Premium Versie

De vele packs die er zijn, met spellen, met 2 controllers en dergelijke.

Heeft meerdere spellen.

Heeft een betere Online functie, omdat je hiervoor betaald, moeten ze zorgen dat de servers online en goed moeten blijven.

Sommige Exclusieve spellen(Halo,Forza Motorsport en PGR).

Hij is best mooi.

Hij kan worden gelinkt met de PC, waardoor je muziek,films en plaatjes kan streamen, zeer handig.

Voordelen PS3.

Mooie afwerking en betrouwbaarder.

Heeft ook goede exclusives(MGS en GT)

Lekker controller en lekker licht, en nog Sixasis functie.

Gratis Online, maar kan ten kosten gaan van de onderhoud van de servers.

Games installeren, kan zorgen voor snellere laadtijden en minder pop-ups.

Wireless connectie.

Internetten.

Blu-ray.

Savegames erop zetten en eraf halen voor sharing.

Hiervoor weet ik niet zo snel voordelen voor, heb er namelijk nog geen.

Mensen, zet hier de verder voordelen voor welke console.

Nadelen Xbox 360

Betrouwbaarheid.

Voeding, in vergelijking met de Xbox 360, niet stijlvol en lelijk grijs.

Soms is de HDD te klein bij de witte Xbox 360.

Eigen profielen hebben hun eigen savegames.

Kan niet altijd in een kleine ruimte staan, omdat ie dan te warm kan worden.

Nadelen PS3

Prijs.

Soms is de HDD te klein, mede te danken omdat je de games moet installeren.

Games installeren, maar dit is een kleine moeite.

Eigen profielen hebben hun eigen savegames.

Reparatie tijd is lang,(40 gig ongeveer een maand tot ong. anderhalve maand, 60 gig meer dan 2 maanden).

Nog geen Dualshock, komt wel binnenkort.

Stofmagneet.

Kan niet altijd in een kleine ruimte staan, omdat ie dan te warm kan worden.

Weet jij meer nadelen, zeg het me!

Nog iets toetevoegen, zeg het me in deze topic of PM!

Nog een paar pics:

Xbox 360

Xbox360.jpg

Elite

UH250_xbox_resize.jpg

Samen

Xbox-360-Elite-2.jpg

Controller

tgs-2005-our-love-affair-with-the-xbox-360-controller-20050918005748647-000.jpg

Thnx DVT voor de plaatje.

PS3

playstation-3.jpg

Witte PS3

ps3%20white.jpg

Grijze PS3

silver_ps3_big.jpg

Samen

_d672-silver_playstation3_2.jpg

Controller

ps3_controller.jpg

Dat was het.

Hoop dat de mensen met deze keus hier nog wat aan hebben.

En blaf me maar niet af, heb hier twee uur ana gewerkt. :tu:

Later,

Powerpats,Repbon,DVT,Jacky-2007,Destilios,Houtworm1990, thnx voor de verdere informatie en opmerkingen. :tu:

Rest natuurlijk ook bedankt voor de opmerkingen :tu: , behalve de extreme fanboy reacties.

Update 2 Juni, 22:58: meer Nadelen voor de PS3 en Xbox 360, meer Voordelen voor de Xbox 360 en de PS3, Xbox 360 controller plaatje verandert, De 0.092% fout verwijdert.

Laatste Update:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien dit topic inmiddels aan het belangrijke GTAIV-Topic's - Topic is toegevoegd, lijkt het me redelijk om er een algemeen topic van te maken waar iedereen wat aan heeft die niet kan kiezen tussen een PS3 of XBOX-360.

Laat mij de eerste zijn die je een compliment mag geven voor je moeite. Het is z'n bumpje absoluut waardig :Y

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien dit topic inmiddels aan het belangrijke GTAIV-Topic's - Topic is toegevoegd, lijkt het me redelijk om er een algemeen topic van te maken waar iedereen wat aan heeft die niet kan kiezen tussen een PS3 of XBOX-360.

Laat mij de eerste zijn die je een compliment mag geven voor je moeite. Het is z'n bumpje absoluut waardig :Y

Oh, dat bovenste wist ik niet. :schater:

Maar bedankt voor de compliment :tu:

Later

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook zo dat ik met een X-doos (bij mij vrienden) nooit weet waar ik mijn vingers moet laten. Ik kan dat ding niet echt normaal beetpakken. Maar daar buiten vind ik de Ps3 beter ik weet niet waarom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb liever de ps3 omdat ik het handig vindt dat je savegames op je spel kan overzetten :tu:

dan hoef ik zelf geen 100% te doen want dan kan ik gewoon die savegame downloaden.

bij de xbox kon het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste even een compliment om alles samen te voegen en er een overzichtelijk geheel van te maken. Top :tu:

Zelf ben ik een Playstation fanboy (zoals het wordt genoemd). Ik heb nooit iets met de XBoX gehad maar vrienden van mij hebben we zo'n XBoX en de ervaringen zijn verdeeld.

Net zo verdeeld als de ervaringen met de PS3.

Zelf heb ik weinig tot geen problemen gehad met de PS3. Ik heb 1 van de eerste versies (60GB) en ben zeer tevreden.

Ik vraag me alleen 2 dingen af ??

Ten eerste heb je het over de HD die te weinig ruimte zou hebben aangezien je spellen moet installeren. Nu heb ik daar nog geen last van gehad. GTA IV was het eerste spel dat bij mij een installatie nodig had... (Wellicht koop ik precies de spellen die geen install nodig hebben ^_^ )

Maar dan nog denk ik dat 40 GB genoeg moet zijn om games op te installeren.... Echter komt de HD vaak vol door muziek, Foto's, Demo's en andere multimedia spullen die niets met de games zelf te maken hebben.... Dus het nadeel veroorzaak je vaak zelf zonder er bij stil te staan.

Ten tweede zet ik mijn vraagtekens bij het feit dat GTA IV de console kapot kan maken ???

Dit kan niet in mijn ogen aangezien de disk een medium is wat dus nooit een lens of iets kan beschadigen... Als het al gebeurt dan is het een fout binnen je console maar niet in de disk zelf. Als dat namelijk wel het geval is dan heeft elke PS3 bezitter die GTA IV heeft gekocht nu een kapotte console....

Wat wel nadelen kunnen zijn:

- Vele updates die uitkomen (ik heb er niet echt last van maar kost toch tijd)

- Als je als andere gebruiker aanmeld dat ben je de savegames die je onder een andere gebruiker heb opgeslagen niet onder de beschikbare savegames staan (ik heb een andere aanmeld naam aangemaakt en de oude verwijdert en ik kan dus opnieuw met GTA IV beginnen….. :bonk: )

- Reparatietijd duurt best lang (heb er zelf geen ervaring mee maar ik dacht dat het rond de 6 weken was ofzo… Verbeter me als ik ernaast zit)

- Geen dualshock (komen nu wel op de markt)

Voordelen:

- Wireless (dus gemakkelijk in je netwerk te hangen als je een wireless netwerk tot je beschikking hebt)

- USB poorten (hierdoor makkelijk om een bleutooth toetsenbord aan te sluiten)

- Toegang tot internet (even snel iets opzoeken in je huiskamer zonder een pc nodig te hebben)

- Controllers die volledig draadloos zijn… (Alleen jammer als tijdens het spelen je batterij op is dus daarom heb ik er twee )

- PS3 is de verzamel plek van stof…. Persoonlijk vind ik de PS3 een mooie behuizing hebben alleen is het een magneet voor stof….

- Ruimte. De PS3 heeft behoorlijk wat ruimte om zich heen nodig omdat deze anders te warm wordt.

- On-line gamen is gratis. (Nog wel.. Er is namelijk gezegd dat het in eerste instantie gratis werdt aangeboden dus ik zie nog wel gebeuren dat wij (De PS3 aanhangers) ook voor on-line gamen moeten betalen…. Maar nu is het nog kostenloos :engel: )

Ik kan helaas niets roepen over de XBoX. Als ik al iets kan roepen zijn het dingen die ik gelezen/gehoort heb en deze kan ik dus niet beargumenteren. Dus de XBoX laat ik aan de XBoX fanboys over :D

Link to comment
Delen op andere websites

@FerryN: Ja laat even een lelijke kleurvariant op de 360 controller zien, dat is niet eerlijk hè..

Normaal

tgs-2005-our-love-affair-with-the-xbox-360-controller-20050918005748647-000.jpg

@hackman: Bedoel je zoiets?

charlie-tang.jpg

En wat vinden jullie trouwens nog van deze:

ps3-boomerang.jpg

________________________________________________________________________________

Ik zou zeggen ga voor de 360 die heeft exclusive downloadable content, naast de normale downloadable content..

Maar dan heb ik het over de GTA IV keus, niet over de consolekeus, ga dat zelf maar uitzoeken, en laat je niet verleiden door fanboys.

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen ga voor de 360 die heeft exclusive downloadable content, naast de normale downloadable content..

Maar dan heb ik het over de GTA IV keus, niet over de consolekeus, ga dat zelf maar uitzoeken, en laat je niet verleiden door fanboys.

Ik sluit mij in deze aan bij DVT. Dit is een GTA forum, en het grootste verschil hiervan ten aanzien van de console keuze is toch de exclusive downloadable content. Het was voor mij een van de twee redenen om de 360 te halen. Reden nummer twee is het online gamen. Ik wil hier veel gebruik van maken, en graag goeie servers treffen. Doordat je betaalt voor het online gamen heeft MS zichzelf verplicht de servers goed te onderhouden. (Waarmee ik niet wil zeggen dat psn waardeloos is ofzo! Maar ik koop graag de garantie voor kwaliteit online!)

RROD heb ik zelf nog nooit meegemaakt, lijkt me heel ruk maar naar wat later bleek, de huidige generatie xboxen die nu in winkels liggen hebben dit probleem nauwelijks meer. Microsoft probeert te leren van zijn fouten. :Y

Verder, FerryN zet zijn ervaring uiteen, wat héél reëel is. Dit topic gaat alle subjectieve redenen bevatten, dus zijn twee uur kostende post is het waard! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

mijn bloedeigen mening is PS3 all the way!

als je kijkt naar de toekomst ook vooral want ik vraag me af hoelang de 360 het nog gaat volhouden.. even een kleine uitleg erbij..

toen eerst de xbox uitkwam was hij al een aardig stuk beter als de ps2 die toen al een aardig tijdje uitwas.. vervolgens kwam de 360 uit die natuurlijk nog weer eens 10x zo goed was als de ps2 toen had ik zoiets van f*ck it ik haal mooi een 360 wnt dat ding is echt wreed (ik was destijds een ps2 bezitter).. maar toen die 360 uitkwam werd meteen de hele xbox productie stilgezet en er kwam geen enkele game meer voor uit.. dus als je een xbox had was je bijna wel verplicht een 360 te halen en nu vraag ik me af hoelang zou het nog duren voordat er weer een nieuwe xbox uitkomt en hoelang je dan nog iets heb aan je 360..

ik persoonlijk vind ook dat de ps3 op een helehoop punten sterker is dan de 360.. ik heb nou alleen geen zin om alle punten uit te leggen maar om een paar kleine puntjes te noemen

-blu ray

-full HD ondersteuning

-gratis online waar ik nog nooit problemen mee heb gehad en het word alleen nog maar beter

-steeds meer exclusives + dat de meeste exclusives van de 360 ook al naar de ps3 komen

en nog heel wat meer..

maar om terug te komen op dat xbox verhaal..

Toen de ps3 uitkwam werd er nog steeds veel voor de ps2 verkocht en nogsteeds als je een ps2 hebt heb je er aardig wat aan want er komen nog steed games uit en hij verkoopt nog als een tiet.. dus als je dan straks een ps3 hebt en de ps4 komt uit dan kun je nog lang doorgaan met je ps3 en wachten tot de ps4 een stuk goedkoper word en dan een ps4 halen ;)

Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze..

iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en dit is de mijne..

zet zelf eerst al je punten op een rijtje van wat er belangrijk voor jou is van wat je eist van een console..

en zoek eens wat meer fora op die hierover discuseren mischien dat je er wat aan hebt..

kijk eens op tweakers.net daar hebben ze dat meestal wel van dit soort topics ;) suc6 met je keuze

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop eigenlijk geen ps3 voor gta 4 dus die downloadbare content intereseerde me niet zo veel.

de egte reden waarom ik het koop ik MGS 4. Natuurlijk is gta 4 ook leuk maar voor de xbox zie ik niet zo snel mooie titels aankomen. Ja je moet wel aan de toekomst denken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop eigenlijk geen ps3 voor gta 4 dus die downloadbare content intereseerde me niet zo veel.

de egte reden waarom ik het koop ik MGS 4. Natuurlijk is gta 4 ook leuk maar voor de xbox zie ik niet zo snel mooie titels aankomen. Ja je moet wel aan de toekomst denken. :Y

nou voor een titel genaamd fable 2 zou ik wel een 360 willen hebben (hopen maar dat ie ook nog voor ps3 komt net zoals bioschock)

Link to comment
Delen op andere websites

owjah ferry et was 0,92 niet 0,092 :puh:

ja ik heb dat hele verhaal gelezen

mijn voordelen en nadelen

PS3

voordelen

snel

gratis online

ziet er mooier uit

sixaxis bewegings detectie

samenwerking met psp echt geweldig:P

lichte controllers zitten lekker in de hand (niet als je grote handen hebt

Blue ray

XBOX

voordelen

beter online netwerk

ligt lekker in de hand voor als je grote handen hebt

samenwerking met pc windows live etc

veel kan ik nu niet noemen die van mijn is kapot gegaan door rrod ik kon hem laten maken maar kon ik net zogoed een nieuwe halen

NADELEN

PS3

zoals mijn voorganger al zij echt een stofnest trekt stof aan

pop ups bla bla bla is online nieuwe software dit en dat

0,92 % van alle PS3s hebben last van de blue ray speler dat ie kapot gaat etc

weet zo ff niks ik date em nog wel up

Xbox 360

nadelen

RROD denk wel de grootste

niet gratis online

geen goede garrantie voorwaarden

ook nog een fout had ik eerst last van begon het beeld steeds weg te lopen en een paar dagen later had ik rrod

updates komen nog kan ff niks bedenken zo

Bewerkt: door Houtworm1990
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...