Jump to content

PS3, XBOX360 of PC


Pennywise The Clown

Recommended Posts

Mijn punt is, over beide consoles zijn voors en tegens te noemen. Wanneer je next gen wil gamen, kan je kiezen uit drie platformen: PC, PS3 of 360. Laat je keuze vooral beïnvloeden door wat jou eigen wensen zijn. Vooral niet hier lezen wat wel en wat niet, maar kijken naar het type consument wat je zelf bent: Surfen op internet kan op de PC, en op de 360. De PS3 heeft Blue Ray.

Even over het laatste stukje.. Op de ps3 kun je ook surfen op het internet.

Het is wel een beetje gebrekkig, sommige flash en java dingen doen het niet.

Maar om even iets op te zoeken werkt het goed!

Waarom zou je in godsnaam gaan internetten op een console :7 , dan start ik wel even de PC op ^_^

Mijn X-Box is nog nooit uitgevallen of warm geworden (heb hem ook pas sinds November, dus zal weer wat aan veranderd zijn), de Controller is wel uitgevallen, beetje eigen schuld, maargoed, best lastig in een Deathmatch :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 365
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    30

  • Pennywise The Clown

    25

  • denven

    15

  • Dwayne Forge

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

daar heeft i helemaal gelijk in/

ik heb een geweldige xdoos:D omdat ik een kleinbeetje slechte ervaringen heb met sony ps2 en mobieltje

ps2 schijven willen niet meer.. soms wel en soms niet

sonyericson de nee knop is dood (al 4 jaar geleden)

en ik wou eens wat nieuws proberen dus de xbox:D

en nog nooit last me gehad:D\

xbox

xbox xbox xbox

en het heeft een leuke naam xbox xbox xbox

mvg danny en nu stop ik

xbox :D

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn punt is, over beide consoles zijn voors en tegens te noemen. Wanneer je next gen wil gamen, kan je kiezen uit drie platformen: PC, PS3 of 360. Laat je keuze vooral beïnvloeden door wat jou eigen wensen zijn. Vooral niet hier lezen wat wel en wat niet, maar kijken naar het type consument wat je zelf bent: Surfen op internet kan op de PC, en op de 360. De PS3 heeft Blue Ray.

Even over het laatste stukje.. Op de ps3 kun je ook surfen op het internet.

Het is wel een beetje gebrekkig, sommige flash en java dingen doen het niet.

Maar om even iets op te zoeken werkt het goed!

Waarom zou je in godsnaam gaan internetten op een console :7 , dan start ik wel even de PC op ^_^

Mijn X-Box is nog nooit uitgevallen of warm geworden (heb hem ook pas sinds November, dus zal weer wat aan veranderd zijn), de Controller is wel uitgevallen, beetje eigen schuld, maargoed, best lastig in een Deathmatch :duh:

De batterijen van een PS3 controller gaan nog sneller op. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn punt is, over beide consoles zijn voors en tegens te noemen. Wanneer je next gen wil gamen, kan je kiezen uit drie platformen: PC, PS3 of 360. Laat je keuze vooral beïnvloeden door wat jou eigen wensen zijn. Vooral niet hier lezen wat wel en wat niet, maar kijken naar het type consument wat je zelf bent: Surfen op internet kan op de PC, en op de 360. De PS3 heeft Blue Ray.

Even over het laatste stukje.. Op de ps3 kun je ook surfen op het internet.

Het is wel een beetje gebrekkig, sommige flash en java dingen doen het niet.

Maar om even iets op te zoeken werkt het goed!

Waarom zou je in godsnaam gaan internetten op een console :7 , dan start ik wel even de PC op ^_^

Mijn X-Box is nog nooit uitgevallen of warm geworden (heb hem ook pas sinds November, dus zal weer wat aan veranderd zijn), de Controller is wel uitgevallen, beetje eigen schuld, maargoed, best lastig in een Deathmatch :duh:

De batterijen van een PS3 controller gaan nog sneller op. ;)

Mijne duurt een week ongeveer tot die plat is en dan 4-5 uurtjes opladen...

Maar ik heb een 2de controller dus ik zit nooit met die lastige draad :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ps3 is zeker slechter dan xbox360, daarom kost ie ook ongeveer het dubbele van een xbox :7

http://ps3.ign.com/articles/939/939461p1.html

Ps3 > xbox360 :cya:

Huh ik begrijp het niet?

In dat bericht staat toch echt dat de PS3 domineert?

En je zegt dat hij slechter is en daarom meer kost, terwijl je later zegt met Ps3 > xbox360 :cya: dat de PS3 weer beter is?

Of is dit gewoon het perfecte voorbeeld van sarcasme? :schater:

@ Ely: Ik ook niet, en dan alsnog... Ik doe op het moment ook ong. een week met een controller en hij is binnen een uurtje weer helemaal vol opgeladen terwijl ik met de andere controller rustig doorgame ;)

Maar 1 vraagje hoor, hoe kun je ook weer de controllers opnieuw toewijzen?

Want als ik bijv. mijn ene controller oplaad en de ander wil laten spelen dan blijft de opladende op 1 staan.

En ik weet zeker dat er zo'n menu daarvoor is omdat opnieuw toe te wijzen.

Ik ben het alleen vergeten. :7

Dus weet iemand hoe dat moet?

Bewerkt: door -Haakon-
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn punt is, over beide consoles zijn voors en tegens te noemen. Wanneer je next gen wil gamen, kan je kiezen uit drie platformen: PC, PS3 of 360. Laat je keuze vooral beïnvloeden door wat jou eigen wensen zijn. Vooral niet hier lezen wat wel en wat niet, maar kijken naar het type consument wat je zelf bent: Surfen op internet kan op de PC, en op de 360. De PS3 heeft Blue Ray.

Even over het laatste stukje.. Op de ps3 kun je ook surfen op het internet.

Het is wel een beetje gebrekkig, sommige flash en java dingen doen het niet.

Maar om even iets op te zoeken werkt het goed!

Waarom zou je in godsnaam gaan internetten op een console :7 , dan start ik wel even de PC op ^_^

Mijn X-Box is nog nooit uitgevallen of warm geworden (heb hem ook pas sinds November, dus zal weer wat aan veranderd zijn), de Controller is wel uitgevallen, beetje eigen schuld, maargoed, best lastig in een Deathmatch :duh:

De batterijen van een PS3 controller gaan nog sneller op. ;)

Mijne duurt een week ongeveer tot die plat is en dan 4-5 uurtjes opladen...

Maar ik heb een 2de controller dus ik zit nooit met die lastige draad :D

Mja, bij mij verschilt het natuurlijk ook aan hoeveel ik game en of ik bijvoorbeeld de Headset erin heb, als hij aan de lader gaat game ik gewoon door met dezelfde controller, dan is hij alsnog in een uurtje weer helemaal vol ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Beide hebben goeie voor en nadelen hoor.

Bv. zoals Jacky volgens mij zei, dat meeste games worden gemaakt voor de x360 en worden later geport naar de PS3, omdat ze andersom de games voor de X360 extreem moeten aanpassen omdat X360 niet even krachtig is dan de PS3, daarom is GTA IV ook ruk op de ps3.

Daarnaast hebben ze allebij 3ghz, maar de PS3 had 8 cores en xbox 360 had er 4 ofzo?

Daarnaast heeft de PS3 wel te weinig geheugen denk ik, 256mb, konden ze beter 512mb of 1024mb erin zetten, meer kunnen opslaan in het geheugen zodat de evt. pop-ups.

Daarnaast is de Bluray een grote vooruitgang, mensen roepen wel 'een bluray speler kost 200euro', maar hoe duur waren bluray spelers toen de ps3 uitkwam, juist, veel meer als een ps3 zelf, en waarom 2 apparaten(bluray speler en console(ps3 of x360)) kopen als je gewoon 1 apparaat kan kopen wat even duur of goedkoper is en ook nog kabelwerk+ruimte besparen.

X360 moet je ook nog alles erbij kopen, bv. de usb kabel voor tijdens het gamen op te laden, en je krijgt die kut kapjes waar je batterijen in moet doen en anders moet je zelf een accutje kopen, en het ergste dan nog met hd dvd's, daar moet je een aparte drive voor kopen(die toen 200euro koste).

Voordeel van X360 is de garantie tijd, maarja, die is gekomen vanwege de RROD probleem en de kapotte/kransende drive die afgelopen 3 jaar een rol gespeelt heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Playstation 3, het ding loopt perfect.

Ik kan niets zeggen over de Xbox 360 want ik heb hem niet uitgeprobeerd.

De reden waarom ik voor de Playstation 3 heb gekozen is de mogelijkheid om Blueray disks af te spelen, dat scheelde toen al zo €200,- voor een aparte blueray speler.

Ik heb er tot nu toe totaal geen problemen mee gehad, de gratis online multiplayer is natuurlijk fantastisch voor wie niet elke 2 maand wil betalen om online te kunnen spelen. Ik denk niet dat er veel verschil zit in de features van de online stores van de Playstation of de Xbox. Bij allebei kun je demo's downloaden en volledige spellen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

...

Ik ben blij met een reactie als die van jou. Veel mensen gaan al een oordeel vellen alvorens ze een console bespeeld of in bezit hebben.

Je mag en kan geen oordeel vellen over welke console het beste is. Beide consoles hebben hun min- en pluspunten. Mensen stellen zich de vraag waarom ze moeten betalen voor Xbox Live. Het antwoord is simpel: beveiliging en gebruik van de servers. Microsoft heeft hun systeem beveiligd om hacks/virussen tegen te gaan. Vandaar waarschijnlijk dat er geen IE aanwezig is op de X360. Otherwise zijn er niet echt grote verschillen tussen de X360 en Playstation 3 op het gebied van online experience. De sterkste troef van Sony is wellicht hun Blu-Ray speler. Mensen gaan hun keuze maken op kwaliteit, en men kijkt daarom naar wat men te bieden heeft. Van daaruit gaat men zijn keuze maken welke console hij/zij wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Playstation 3, het ding loopt perfect.

Ik kan niets zeggen over de Xbox 360 want ik heb hem niet uitgeprobeerd.

De reden waarom ik voor de Playstation 3 heb gekozen is de mogelijkheid om Blueray disks af te spelen, dat scheelde toen al zo €200,- voor een aparte blueray speler.

Ik heb er tot nu toe totaal geen problemen mee gehad, de gratis online multiplayer is natuurlijk fantastisch voor wie niet elke 2 maand wil betalen om online te kunnen spelen. Ik denk niet dat er veel verschil zit in de features van de online stores van de Playstation of de Xbox. Bij allebei kun je demo's downloaden en volledige spellen kopen.

De Xbox heeft geen mogelijkheid om vanaf je Xbox zelf spellen te kopen (spellen die je normaal in de winkel koopt).

Maar sinds kort is het wel mogelijk om vanaf je computer op Xbox.com Marketplace dingen te kopen en downloaden naar je Xbox 360.

Zo kun je ook snel zien of er nieuwe demo's zijn en in dat geval gelijk downloaden, zonder dat je de 360 aan hebt staan (bijv. op school). :)

EDIT: BTW Het is Blu-Ray en niet Blueray. Het nieuwe formaat gebruikt dan wel een blauwe laser, maar de fabrikant heeft toch voor Blu gekozen... ;)

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...