Jump to content

Verhaallijn GTA IV

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik had er op het begin ook last van, dat het een beetje moeilijk te volgen was, dat komt vooral door het dialect en de accenten die ze gebruiken in hun talen, en gesprekken. Ik zou als ik jou was gewoon de ondertiteling vanaf nu aan zetten, en een samenvatting lezen van het verhaal, ik denk dat je dan al een stuk verder kan komen! Succes ermee!

Timothy. :cya:

Subs staan al aan, maar alsnog is het soms lastig te volgen ook als ze bij je in de auto zitten om te luisteren naar hun verhaal en ook nog eens op het verkeer te letten...

en die Little Jacob praat echt met een meest onduidelijke accent, en de ondertiteling wordt ook gewoon geschreven zoals hij praat.

Kijk dat ik een Dealertje kapot moet schieten voor L J is allemaal wel te volgen, maar de clue waar het om spel om draait is lastig.

Wat ik dus echt niet begrijp is dat gedoe met die Dimitri en die gast die zijn vrouw zo het leven zuur maakt, want Roman en Niko zijn ook een keer ontvoerd door hen. Kan iemand uitleggen hoe dat precies zit?

bedankt!

Die gast met zijn vrouw (Mikhail Faustin) was de baas van Vlad en Dimitri is zijn handlanger. Niko en Roman werden ontvoerd door hen, omdat ze Vlad hebben vermoord. En eigenlijk vond Mikhail Vlad een asshole en vond het goed dat Niko Vlad heeft vermoord en daarom moet je er opdrachtjes voor doen.

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Liberty City

9

• Platypus

6

• Jacky-2007

3

• gtamaniac

2

Geplaatst:
Ik had er op het begin ook last van, dat het een beetje moeilijk te volgen was, dat komt vooral door het dialect en de accenten die ze gebruiken in hun talen, en gesprekken. Ik zou als ik jou was gewoon de ondertiteling vanaf nu aan zetten, en een samenvatting lezen van het verhaal, ik denk dat je dan al een stuk verder kan komen! Succes ermee!

Timothy. :cya:

Subs staan al aan, maar alsnog is het soms lastig te volgen ook als ze bij je in de auto zitten om te luisteren naar hun verhaal en ook nog eens op het verkeer te letten...

en die Little Jacob praat echt met een meest onduidelijke accent, en de ondertiteling wordt ook gewoon geschreven zoals hij praat.

Kijk dat ik een Dealertje kapot moet schieten voor L J is allemaal wel te volgen, maar de clue waar het om spel om draait is lastig.

Wat ik dus echt niet begrijp is dat gedoe met die Dimitri en die gast die zijn vrouw zo het leven zuur maakt, want Roman en Niko zijn ook een keer ontvoerd door hen. Kan iemand uitleggen hoe dat precies zit?

bedankt!

Hey allemaal, daar gaan we dan...

:schater::tu: !SPOILER PROTECT! :dans::Y

LAAT IK VAN TEVOREN ZEGGEN DAT IEDEREEN DIE NOG NIET OVER DE VIJFTIEN PROCENT IN DE GAME IS DIT ONDERSTAANDE BETER NIET LEEST!

Zoals je weet is Roman de neef van Niko. Roman heeft nogal wat schulden opgebouwd, en is niet in staat om voor zichzelf de schulden af te lossen, aangezien zijn taxi service niet zo best verdient...

idd, Little Jacob is een kennis van Roman, en geeft kleine klusjes. Echter erg belangrijk voor de hoofd verhaallijn, want alle personages in sidemissions ondersteunen de hoofdverhaallijn d.m.v. leveren van wapens, etc.

Roman heeft een schuld open staan bij Michaël. (gozer die tegen zijn vrouw over de rooie gaat) Dimitri en Michaël zijn zakenpartners van elkaar.

Vanwege de schuld die Roman bij Michaël heeft openstaan, worden Niko en Roman allebei opgepakt in de scene waarin Roman in de container zit... :schater: De held!

In de cutscene in de kelder heb je het aan Dimitri en Michaël te danken dat je nog leeft: Die gozer met de zaag, een van de loopjongens van M & D, zou je hebben vermoord. Je moet klussen voor ze gaan opknappen om je neef zijn schuld af te lossen.

semi offtopic, ik vind het idd ook vrij belangerijk om de verhaallijn goed te kunnen volgen! Ik ben tweetalig dus heb er geen moeite mee.. Mijn tip van de dag is echter, wil je de gesprekken tussen bijvoorbeeld Niko en Little J goed kunnen volgen, neem een taxi naar je gezamelijke destination! Vooral met "cinematic view" verveelt dit niet gauw, en kan je in alle rust de ondertitels lezen én luisteren! En wil je echt lachen ook, cinematic view en vraag de chauffeur te haasten! :Y

Als nog iemand vragen heeft hoor ik het graag!

Geplaatst:

Ik heb een vraag: waarom ging little jacob mee naar dimitri voor dat geld op te halen? Wat heeft litttle jacob ermee te maken?

Geplaatst:
Ik heb een vraag: waarom ging little jacob mee naar dimitri voor dat geld op te halen? Wat heeft litttle jacob ermee te maken?

Eerdere gesprekken die gevoerd zijn tijdens het uitgaan (darten drinken etc.) moet je goed hebben gehoord om dit te volgen. Dus ook buiten de cutscenes hoor je belangerijke tekst om de verhaallijn te kunnen volgen!!

Niko heeft Jacob in een dergelijk gesprek al verteld over de toestanden omtrent Dimitri en co...

Little Jacob belt Niko met het bericht dat hij had gehoord (word on the street is...) dat "oude bekenden" (Hongaren geloof ik?) van Niko bij Dimitri om tafel hadden gezeten. Hij biedt zijn hulp aan Niko aan omdat ze tenslotte al vrienden zijn geworden, en gaat dus mee als back up.

Geplaatst:

@ Jacky-2007, thnx man! Ik snap hem een beetje beter!

Nu ben ik al wat verder en heb ik nog een paar vragen, als je aan de overkant komt (broadway gedeelte) krijg je wat meer kennisen, Manny (die met de camera telkens loopt te kutten) en die dikke negerin, haar heb je volgens mij leren kennen via die chick van Roman. En Playboy X is ook zo'n gast die bij die negerin hoort

Ik vraag me af wie deze gasten zijn en wat is hun rol precies?

Maar dit snap ik al helemaal niet:

Op een gegeven moment moet je een onbekende ontmoeten, genaamd Francis, je moet iemand omleggen die je eerst moet vinden door hem op te bellen, daarna kom je weer een ander ventje tegen en dat is volgens mij een officer van de LCPD, die in dat kantoor, wie is hij? Ik moest iemand interviewen oid maar ik kreeg helemaal geen missie.

Je ziet het al, ik vind het erg lastig allemaal te volgen. Kan je dit nog ff uitleggen? 100X Thnx.

Geplaatst: (bewerkt)

misschien omdat nederland een klein landje is en het niet echt een wereldtaal is?

zo kan je ook zeggen waarom niet in het Pools?

Russisch?

Tsjechisch? (ofzo)

afijn, ik ben half engels, dus ik zal het wel uitleggen...

MEGA SPOILER

jij bent een gastje, jij komt daar aan bla bla, Roman heeft geld geleend om te gokken (poker), en die geld eisers komen de hele tijd achter hem aan.

Een daarvan is Vlad.

Voor vlad moet je dus klusjes opknappen.

Uiteindelijk heeft hij iets met de vriendin van Roman (Mallorie), en dat pikt Niko niet (Roman vind het niet erg, hij is een watje), dus die moet natuurlijk dood.

Jermaine is niet echt belangerijk, hij is gewoon een vaste klant (taxi bedrijf he) van Roman...

Little Jacob rookt vaak (waarschijnlijk wiet) en kan onduidelijk praten.. dat is waar....

Bij zijn missies moet je drugs dealers vermoorden die aan het dealen zijn in plekjes wat LJ niet leuk vind....

die moeten dus dood...

Hij kan overigens ook heel goed met wapens om, dus daarom zal je hem nog vaak zien bij missies...

EDIT:

Mikhail is de baas van Vlad, maar aangezien hij hem alleen in leven hield omdat hij omging met Vlad's zus, was het niet echt erg dat hij dood ging

Maar Mikhail kan natuurlijk altijd wel goeie mensen hebben, dus gebruikt hij Mikhail voor allerlei klusjes...

dan vermoord je hem, Dimitri gaat je verraden door met iemand aan te komen zetten die zegt dat hij geld krijgt van Niko (wat volgens Niko niet klopt)

Francis McReary en al die maloten zijn gewoon mensen die je kunnen helpen voor geld...[/font]

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:
misschien omdat nederland een klein landje is en het niet echt een wereldtaal is?

Russisch?

Tsjechisch? (ofzo)

MEGA SPOILER

jij bent een gastje, jij komt daar aan bla bla, Roman heeft geld geleend om te gokken (poker), en die geld eisers komen de hele tijd achter hem aan.

Een daarvan is Vlad.

Uiteindelijk heeft hij iets met de vriendin van Roman (Mallorie), en dat pikt Niko niet (Roman vind het niet erg, hij is een watje), dus die moet natuurlijk dood.

Jermaine is niet echt belangerijk, hij is gewoon een vaste klant (taxi bedrijf he) van Roman...

Little Jacob rookt vaak (waarschijnlijk wiet) en kan onduidelijk praten.. dat is waar....

Bij zijn missies moet je drugs dealers vermoorden die aan het dealen zijn in plekjes wat LJ niet leuk vind....

die moeten dus dood...

Hij kan overigens ook heel goed met wapens om, dus daarom zal je hem nog vaak zien bij missies...

EDIT:

Mikhail is de baas van Vlad, maar aangezien hij hem alleen in leven hield omdat hij omging met Vlad's zus, was het niet echt erg dat hij dood ging

Maar Mikhail kan natuurlijk altijd wel goeie mensen hebben, dus gebruikt hij Mikhail voor allerlei klusjes...

dan vermoord je hem, Dimitri gaat je verraden door met iemand aan te komen zetten die zegt dat hij geld krijgt van Niko (wat volgens Niko niet klopt)

Francis McReary en al die maloten zijn gewoon mensen die je kunnen helpen voor geld...[/font]

aight thanx, maar wie is precies die Francis, hoe kent Niko hem?

En nogmaals, die ouwe gotfather look-a-like waar je op kantoor komt bij de LCPD, wie is die vent in hemelsnaam? Ik moet iemand interviewen voor hem, maar meer snapte ik er ook niet van. Iemand?

Geplaatst:

Russisch?

Tsjechisch? (ofzo)

MEGA SPOILER

Een daarvan is Vlad.

die moeten dus dood...

EDIT:

En nogmaals, die ouwe gotfather look-a-like waar je op kantoor komt bij de LCPD, wie is die vent in hemelsnaam? Ik moet iemand interviewen voor hem, maar meer snapte ik er ook niet van. Iemand?

Francis is een corrupte politieagent en je leert die kennen via Manny.

Geplaatst:
@ Jacky-2007, thnx man! Ik snap hem een beetje beter!

Nu ben ik al wat verder en heb ik nog een paar vragen, als je aan de overkant komt (broadway gedeelte) krijg je wat meer kennisen, Manny (die met de camera telkens loopt te kutten) en die dikke negerin, haar heb je volgens mij leren kennen via die chick van Roman. En Playboy X is ook zo'n gast die bij die negerin hoort

Ik vraag me af wie deze gasten zijn en wat is hun rol precies?

Maar dit snap ik al helemaal niet:

Op een gegeven moment moet je een onbekende ontmoeten, genaamd Francis, je moet iemand omleggen die je eerst moet vinden door hem op te bellen, daarna kom je weer een ander ventje tegen en dat is volgens mij een officer van de LCPD, die in dat kantoor, wie is hij? Ik moest iemand interviewen oid maar ik kreeg helemaal geen missie.

Je ziet het al, ik vind het erg lastig allemaal te volgen. Kan je dit nog ff uitleggen? 100X Thnx.

Op dit moment in het verhaal is je hoofddoel nog steeds om Roman uit de schulden te helpen. Zodoende wordt Niko, wanneer hij mensen beter leert kennen, voorgesteld aan derden die klusjes voor hem te doen hebben... Vervolgens, zo is mij opgevallen inmiddels, rolt Niko "toevallig" mee in de persoonlijke problemathiek van diegenen waar hij eerst "gewoon" voor aan het werk ging.

Daarnaast loopt natuurlijk Niko's eigen geschiedenis, en zijn toekomst samen met Roman in de USA. Dit zal je het hele spel blijven volgen.

Geplaatst:

Russisch?

Tsjechisch? (ofzo)

MEGA SPOILER

Een daarvan is Vlad.

die moeten dus dood...

EDIT:

Kan iemand het voor me samenvatting van hier(zie spoiler) tot de missie waar je de 2e stad mee vrijspeelt? alvast bedankt

Geplaatst:

@ GTAfan92

Nee je hebt er twee, die ene vent die je een anoniem SMSje stuurt en die je ontmoet op een terras bij het water, Francis. Wie is hij, waar ken je hem van, wat wil hij van je?

Daarna moet ik bij een andere vent op het kantoor komen bij de LCPD, wie is hij, waar ken je hem van, wat wil hij van je?

Of is die man van de LCPD de zelfde als Francis, volgens mij is het namelijk iemand anders....

Iemanddd? :duh:

Geplaatst:
@ GTAfan92

Nee je hebt er twee, die ene vent die je een anoniem SMSje stuurt en die je ontmoet op een terras bij het water, Francis. Wie is hij, waar ken je hem van, wat wil hij van je?

Daarna moet ik bij een andere vent op het kantoor komen bij de LCPD, wie is hij, waar ken je hem van, wat wil hij van je?

Of is die man van de LCPD de zelfde als Francis, volgens mij is het namelijk iemand anders....

Dat is inderdaad dezelde. Eerst ontmoet je hem daar, en daarna vertelt hij je dat je hem kan opzoeken op z'n kantoor, in het LCPD.

Geplaatst:
@ GTAfan92

Dat is inderdaad dezelde. Eerst ontmoet je hem daar, en daarna vertelt hij je dat je hem kan opzoeken op z'n kantoor, in het LCPD.

Aight en waar ken je hem van?

Geplaatst:
@ GTAfan92

Aight en waar ken je hem van?

Je kent hem van Manny

Geplaatst:

Ok dit is mijn verhaal:

Als je niet wilt lezen, kijk dan a.u.b niet!!

Niko komt naar Liberty City omdat Roman de zogenaamde American Dream heeft volbracht. Ook komt hij naar Liberty City om een nieuw leven te beginnen. Achteraf blijkt dat niet Bernie Crone (Florian) maar Darko al Niko's vrienden heeft vermoord. Roman blijkt niet rijk en ze hebben geld nodig. Ieder geld dat Niko verdiend vergokt Roman. Soms geluk, soms niet. Als hij geen geluk heeft, krijgt hij problemen met onder andere Vlad. Roman heeft ook een aanstaande bruid: Mallorie. Vlad zit vaak te flikflooien met Mallorie en wil er maar niet mee ophouden. Daarom besluit Niko om Vlad te vermoorden. Maar Vlad heeft veel contacten. Onder andere Michael Faustin. Michael is niet echt aardig tegen zijn vrouw. Michael laat Roman en Niko oppakken omdat ze Vlad hebben omgebracht. In de kelder aangekomen zie je een handlanger die je probeert te vermoorden waarop Faustin zegt:

"Good lord, what are you doing", dit zie je ook in Trailer 4. Dimitri is ook een handlanger van Michael. Hij zegt:

"Stop killing people you maniac!" wat ook is te zien in een van de 4 trailers. Dimitri kan het handelen en het gedrag van Faustin niet meer uitstaan en wil dat je Faustin vermoord. Nadat je Faustin hebt vermoord wil Dimitri niet meer met je omgaan omdat je teveel "heat" op je hebt vanwege de moord op Faustin. Dimitri gijzelt Roman ook eens, en dan moet je Roman bevrijden in een Pakhuis. Dimitri zet je nog vaak voor blok, onder andere door Blackmailen van de 'gay' Bernie aka Florian, en bekomt een aardsvijand van Niko.

Je krijgt ook te maken met de familie Mcreary. Er zit daar ook nog een hele storyline aan vast, maar die is wel vrij duidelijk, zoals de Bank Robbery. Francis McReary, 1 van de 4 broers, is hoofdcommesaris bij de cops. Francis wordt niet geaccepteerd in de familie, omdat hij politie is, maar Francis wordt ook niet zó heel veel gerespecteerd door de politie omdat hij gangster is. Derrick Mcreary komt er ook nog in voor. Hij is op het verkeerde pad belandt en komt vaak in aanmerking met de drank. Omdat Derrick, Francis problemen bezord, moet je Derrick voor Francis omleggen. Op de rooftop mag je opeens zelf beslissen wie je neerschiet. Ik heb Francis neergeschoten, simpelweg omdat hij politie is. Je moet ook werken voor U.T. Paper ofzoiets. Je hebt ook een vriendin genaamd Michelle, die bij de regering gaat en jou voor U.T. Paper in de gaten moet houden. Daarom maak je het uit met Michelle en ga je met Kate Mcreary. Een zus van de 4 broers. Na vele missies voor U.T. Paper besluit hij om je eens te helpen en Darko van Europa naar Liberty City te halen. Darko is The Special Someone waar Niko het altijd over heeft. Darko had in Rusland veel problemen en had geld nodig. De maffia vroeg Darko om vrienden van Niko om te brengen voor 1000 $. Dit deed hij en daarom is Niko al jaren op zoek naar hem. Op het vliegveld dropt U.T. Paper , Darko voor je neus. Roman is ook bij je. Je moet beslissen: Je vergeeft Darko, of laat hem boeten voor wat hij gedaan heeft!

Uiteindelijk is nog de bruiloft van Roman met Mallorie. Daarvoor moet je trouwens nog beslissen of je :

1. Wraak op Dimitri neemt. Hierna sterft Kate wel..

2. Het geld in ontvangst neemt. Hierna sterft Roman wel..

Dus de keuze is aan jou!

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...