Jump to content

GTA IV wellicht de duurste game ooit gemaakt


studio dewolf

Recommended Posts

GTA IV is sinds kort uit en het lijkt erop dat alle hype terecht is geweest. De game verkoopt als een tierelier en gaat waarschijnlijk vele records verbreken omtrent gamesales. Een andere titel die de game misschien wel gaat innemen, is die van duurste game ooit gemaakt.

Leslie Benzies, producer van GTA IV, verklaarde namelijk in een interview dat meer dan 1000 mensen over een periode van drieënhalf jaar aan het spel hebben gewerkt. Hierbij zei Benzies de kosten daarvan niet zeker te kunnen weten, maar hij schatte het totale bedrag van de productie op zo'n $100 miljoen. Dit zou een aanzienlijk aantal centen meer zijn dan de kosten van het spel dat nu nog de titel van duurste game hoog houdt, Shenmue. Dit project kostte SEGA $70 miljoen.

http://www.gamersnet.nl/nieuws/200805/gta_...e_ooit_gemaakt/

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook wel te zien hoeveel werk er in het spel zit.

Zo ontzettend mooi ^_^

inderdaad ja en ik heb eerst op t nieuws gezien op 29 april dat GTA IV t allerbeste spel ooit was dus....

Link to comment
Delen op andere websites

Shenmue? :? Nooit van gehoord.

nah, als ze 30 euro per spel verdienen (geen idee hoeveel ze ermee verdienen, dik wel meer) hebben ze het er uit na 3,3 miljoen spellen. Volgens mij zaten zij daar na de eerste dag al dik overheen.

Bewerkt: door Brambor
Link to comment
Delen op andere websites

Shenmue? :? Nooit van gehoord.

nah, als ze 30 euro per spel verdienen (geen idee hoeveel ze ermee verdienen, dik wel meer) hebben ze het er uit na 3,3 miljoen spellen. Volgens mij zaten zij daar na de eerste dag al dik overheen.

shenmue is een spel op de dreamcast :Y

dat is veel geld maar de eerste 10 minuten terug verdient denk ik

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

GTA IV kost veel om te maken, maar wij moeten er ook veel voor betalen. € 65,- is niet niks voor een spel. Maar ik weet wel zeker dat Rockstar meer winst kan maken. Als Rockstar de prijs van GTA IV op € 75,- zet, dan koopt bijna iedereen het ook nog wel ;) Vooral de échte GTA Fans..:puh: Ze kunnen dus nog wel meer winst maken.

DSgregor :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

I dacht dat The Godfather The game meer kost ;)

klopt zoiets had ik ook gehoord dat die engine daarvan het duurste was om te maken..

weet eigenlijk niet eens in welke andere spellen die engine is geruikt :7

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is er in GTA IV meer dan 100 miljoen gestoken..

als je kijkt naar alleen al kijkt naar marketing-campagnes dan zit daar enorm veel geld in, dan denk ik aan billboards op Time Square, gebouwen en vliegtuigen...

Dus nu weet ik wel zeker dat GTA de duurste oooooooiiiittt is, maar er is dan een ding zeker GTA V wordt dan nog duurder!!! :dans::klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...