Jump to content

Asus EEE 701


ifc3

Recommended Posts

Sinds 27 januari 2008 heb ik een Asus EEE pc 701.

Wat is het?

Het is een subnotebook (kleine laptop).

Wat kan het?

Hetzelfde als een normale pc.

Wat kost het?

Rond de 300 euro.

Wat zijn de spec's:

- 900MHZ Intel Celeron M (standard ondergeklokt naar 630mhz)

- 512MB ram

- 4GB Solid State Drive (Harddisk zonder bewegende onderdelen)

- Intel GMA 900 videokaart

- 3x USB (owned daarmee een macbook air)

- VGA aansluiting/UTP/WiFi etc.

- Scherm: 7" TFT met een resolutie van 840x480

- Voorgeinstalleerd met Xandros Linux of Windows XP

- Gewicht: 920 gram

- Doet ca. 3 uur met de batterij (in het echt, bij laptopmag zelfs 3,5 uur).

- Webcam/microfoon

Foto's:

eeepc1hl4.th.jpg

eeepc2em1.th.jpg

eeepc3mm2.th.jpg

Ik heb hem gekocht op Ebay vanuit Taiwan, omdat hij toen nog niet officieel in Nederland te koop was (heb hem sinds deze week bij een aantal webwinkels gespot).

Het leek me gewoon de perfecte laptop voor mij. Hij is klein (hij past overal), is aan te sluiten op een beamer en kan (oudere) spelletjes draaien en je kunt er ook goed mee internetten/tekstverwerken/muziek luisteren en ook Full HD video's zonder schokken afspelen (heb je niets aan op het schermpje van 800x480 pixels).

Verder start ie heel snel op:

Xandros Linux: 23 seconden

Windows XP (zonder drivers/virusscanner): 17 seconden

Windows XP met drivers en virusscanner (antivir): 28,9 seconden

Dit is gemeten vanaf het indrukken van de aan/uit knop tot een geladen desktop.

Benchmark score's (op Linux):

Geekbench (630mhz): 553

Geekbench (900mhz): 849 (= ongeveer wat een 2,2GHZ P4 haalt)

GTA: SA haalt maar 15-25FPS op 900mhz.

EDIT: Thumbnails gefixed

EDIT2: Imageshack down? + wat extra info toegevoegd.

EDIT3: Te koop in NL.

EDIT4: EEE pc is gejat -> EEE 901 van de vezekering, nieuw stukje upcoming.

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Het beeldscherm is dan misschien wat aan de kleine kant, maar voor die € 300,- is hij behoorlijk uitgebreid. Het is ideaal voor mensen die niet een nieuwe laptop van € 1.000,- kunnen veroorloven. En buiten dat; hij is heel mobiel en kan hem bijna overal in stoppen :) Ideaal ding voor de mens die niet veeleisend is :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Kleine toevoeging, de EEE 701 is verkrijgbaar bij o.a. Dixons, dus ook in Nederland :tu:

Ik zit erover te denken om er toch eentje in huis te halen. Meer dan 512mb werkgeheugen heb ik toch niet nodig, en al mijn files zet ik gewoon op een portable, die dingen kosten tegenwoordig toch niks meer.

Hoe werkt 'ie eigenlijk met de games? 25fps bij SA is niet veel, om eerlijk te zijn... Heb je 'm al met Vice City geprobeerd, of andere spellen?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb er nog nooit van gehoord...

ik zit nu aan een acer, wat ik een superlaptop vind :) ik heb een pc en laptop; beide van Acer :)

en eigenlijk werk ik liever op de laptop, omdat ie zelfs nóg sneller is dan de gewone pc...

voor mensen die het geld hebben voor een laptop van acer, is dit een echte aanrader!

mijn pc van acer blaast af en toe hgard en dan weer niet, wat ik in een ander topic had gemeld, en daar ook wat verder mee ben geholpen.

maar ff on-topic: ik vind het best een mooie laptop, hoewel ik de kleurencombo niet erg mooi vind... verder zijn alle schgakelaars en noem maar op weer wel mooi :)

Link to comment
Delen op andere websites

ik ga na de zomervakantie de nieuwe importeren. die heeft een beter processor en de batterij gaat langer mee. maar dit is ook al erg leuk.

De nieuwe gaat juist korter mee en heeft dezelfde CPU als je de EEE PC 900 bedoelt.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ga na de zomervakantie de nieuwe importeren. die heeft een beter processor en de batterij gaat langer mee. maar dit is ook al erg leuk.

De nieuwe gaat juist korter mee en heeft dezelfde CPU als je de EEE PC 900 bedoelt.

ze zeiden bij gamekings dat ie een betere processor (Atom odersowas) had en langer meeging , maar ik weet niet of zij het goed hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

ik denk het wel hoor, zij hebben meestal gelijk.

Zelf moet ik geen zo'n babylaptopje hebben hoor!!!!!

Geef mij maar een leuke desktop die ik zelf in elkaar flans en alles naar believen kan veranderen en oplossen.

En zo'n 3gig HDD'tje moet ik niet hebben hoor, is zelfs nog nie genoeg voor 1/1000 van men muziek op te zetten :cry: Zelfs san andreas kan er niet op!!!!!! geef mij toch maar een 5 terra HDD :puh: dan komt natuurlijk wel de oplossing van den externe harde schijf (die ik zelf ook weer in elkaar steek :puh:)

Leve de fulltime informatici als broers!!! Men broer in elkaar zetten en ik testen en fouten opsporen yay!

nu terug ontopic:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...